Fitness Seller

Droger worden (Cutten): 3x10 min. interval of 3x45 min. cardio

Mike1985

Novice
Waardering
0
Daar mijn vetpercentage aan de (te) hoge kant is (21%), wil ik graag wat ''vet''massa verliezen. Nu had ik zelf in gedachte om 2 a 3 x per week 45 minuten te cardioën.

Nu vertelde een medesporter en tevens werknemer op de sportschool, dat het effectiever is, om 2 a 3 x in de week ongeveer 15 minuten per keer een interval training te doen na de krachtraining.

Dit sprak mij wel aan, want dit kost me dan maar 45 minuten per week, i.p.v. 3 x 45 minuten.

Maar klopt het ook daadwerkelijk wat hij zegt: Word je door deze methode droger, waardoor je spieren beter uitkomen??

de ene denkt sus, de ander denk zo. kijk wat voor jou het beste werkt.

Ik heb al vaak gehoord en gelezen, dat wanneer je cardio doet en ENKEL vet wilt verbranden, je u hartslag laag moet houden.

Hoge hartslag = koolhydraten + spieren verbranden
Lage hartslag = vetten verbranden

Ik heb al vaak gehoord en gelezen, dat wanneer je cardio doet en ENKEL vet wilt verbranden, je u hartslag laag moet houden.

Hoge hartslag = koolhydraten + spieren verbranden
Lage hartslag = vetten verbranden

het enige wat lichte cardio doet is een hoger percentage uit vetten verbranden.

intensievere cardio verbrand wellicht meer procent uit koolhydraten maar het is desondanks prima mogelijk dat je zo stukken meer vet verliest dan met low intensity cardio wat ook veelal het geval is omdat je gewoon zoveel meer calorieen verband dan de low intensity variant.

over spierverlies moet je je alleen druk maken als je weinig rust,eet en teveel traint/cardio doet. spierverlies door cardio is zo overrated tenzij je erg laag in de single digits gaat.

Laatst bewerkt:

intensievere cardio verbrand wellicht meer procent uit koolhydraten maar het is desondanks prima mogelijk dat je zo stukken meer vet verliest dan met low intensity cardio wat ook veelal het geval is omdat je gewoon zoveel meer calorieen verband dan de low intensity variant.

over spierverlies moet je je alleen druk maken als je weinig rust,eet en teveel traint/cardio doet. spierverlies door cardio is zo overrated tenzij je erg laag in de single digits gaat.

Euhm ...wat? ???

Elke week, 15min intensief cardio doen heeft dus geen spierverlies als gevolg?

Euhm ...wat? ???

Elke week, 15min intensief cardio doen heeft dus geen spierverlies als gevolg?

nee, zeker niet als je t slechts 1 keertje doet.
ja als je t iedere dag doet KAN het een ander geval zijn afhankelijk van div factoren maar nogmaals spierverlies in een normale cut is zo verschrikkelijk overdreven.

in sommige gevallen en afhankelijk van de toepassing kun je er zelfs beter massa mee behouden dan low intensity cardio.

Laatst bewerkt:
Mijn trainer zegt zelfs dat hij nooit cardio doet tijdens de cut maar gewoon doorgaat met zwaar trainen. Dus ik weet niet of cardio wel zo nodig is ;)

dat ligt er maar net aan he.

Kan je misschien iets specifieker zijn ?

Want je antwoorden van :

"In sommige gevallen kan het zijn dat je afhankelijk van diverse factoren misschien, als je het goed doet, meer vet verbrand ..., maar dat ligt eraan hoe je het doet. Wellicht."

zijn me niet altijd zo duidelijk :)

Kan je misschien iets specifieker zijn ?

Want je antwoorden van :

"In sommige gevallen kan het zijn dat je afhankelijk van diverse factoren misschien, als je het goed doet, meer vet verbrand ..., maar dat ligt eraan hoe je het doet. Wellicht."

zijn me niet altijd zo duidelijk :)

overdrijven is een kunst maar goed;):

-trainingsroutine/indeling
-volume en intensiteit.
-frequentie.
-rust.
-dieet.

dat zijn de factoren die bepalen of jij wel of geen noemenswaardige hoeveelheid spierverlies hebt.
om te cutten heeft high intensity cardio in ieder geval mijn voorkeur.

Laatst bewerkt:
Of je doet 't allebei. Kijk gewoon wat voor jouw lekker werkt. Dit merk je niet na twee dagen maar over een lange tijd..

Spierverlies raak je ook kwijt meen ik als je flink cardio doet op rustdagen. Dus de katabole dagen.

Beste is idd een kwartier tot 20 minuten intensief cardio, liefst aansluitend op de (iets kortere, max 45tot60 minuten KT)

En de hersteldagen ook echt hersteldag houden.

Sprinters lopen niet elke dag te sprinten maar ook goed gedoseerd en geen langere afstanden. Daarom erg dikke benen.
Lange afstand lopers, veel uren lopen, geen massa op de beentjes... als ze bij een marathon tegen de zon in lopen kijk je door ze heen. Zo schraal zijn ze.

Terug
Naar boven