Fitness Seller

droog

Homer simpson

Cool Novice
Waardering
6
hey jongens

ik vroeg me af of je tijdens (clean) bulken ook droog kan worden ?

mijn schema bestaat uit 3x kt en 3a 4x boksen ?

op clean 3000 kcal
bulk 3500 kcal

mvg,

Mohtje

hey jongens

ik vroeg me af of je tijdens (clean) bulken ook droog kan worden ?

mijn schema bestaat uit 3x kt en 3a 4x boksen ?

op clean 3000 kcal
bulk 3500 kcal

mvg,

Mohtje

Hoe clean ook:
bulken = massa aanzetten = Kcal overschot
cutten = vet verliezen = Kcal tekort

Need say more?

als je droog aan het worden ben tijdens je bulk ben je waarsch aan het cutten :)

Hoe clean ook:
bulken = massa aanzetten = Kcal overschot
cutten = vet verliezen = Kcal tekort

Need say more?

Maar kijk , stel je onderhoud is : 2000kcals. Je eet die 2000kcals, je zorgt dat je 2-3gram eiwitten hebt per kg lichaamsgewicht. En je eet nog 300kcals extra. Maar dan doe je cardio die 400-500 kcals verbrand.

Is het dan iig niet mogelijk om droge spiermassa aan te zetten?

Ik heb iig nog nooit echt gecut of zwaar gebulkt en toch ben ik al 10kg spiermassa aangekomen in een jaar. Het lijkt mij niet echt onmogelijk , alleen moeilijk mss. Cardio doet veel volgens mij ( cardio verbrandt vet , dus mij lijkt het mogelijk) Maar er zijn natuurlijk veel studies die mij het tegendeel zullen bewijzen. :o

Maar kijk , stel je onderhoud is : 2000kcals. Je eet die 2000kcals, je zorgt dat je 2-3gram eiwitten hebt per kg lichaamsgewicht. En je eet nog 300kcals extra. Maar dan doe je cardio die 400-500 kcals verbrand.

Ik heb iig nog nooit echt gecut of zwaar gebulkt en toch ben ik al 10kg spiermassa aangekomen in een jaar. Het lijkt mij niet echt onmogelijk , alleen moeilijk mss. Cardio doet veel volgens mij ( cardio verbrandt vet , dus mij lijkt het mogelijk) Maar er zijn natuurlijk veel studies die mij het tegendeel zullen bewijzen. :o

Over 1 dag word je ook niet dik of mager. Je moet het in breder perspectief zetten. Als je netto per week meer kcals eet dan dat je verbuikt zul je aankomen eet je minder dan val je af. De snelheid van het aankomen is wel afhankelijk van de hoeveelheid kcals die je eet. Over het algemeen denk ik wel dat als men clean bulkt met een niet te grote kcal overschot dat het mogelijk is om VVM aan te zetten en minder vet. Ik zeg minder omdat er altijd wel een klein beetje bij zal zitten.

Het eerste waar ik aan dacht was dat Homer Simpson in de simpsons droog is.. sorry verder heb ik niks nuttigs te melden :roflol:

hangt een beetje van je lichaam af denk ik,
ik persoonlijk ben sinds ik schoner (met meer Kcal) ben gaan eten wel een stukje droger geworden.

hangt een beetje van je lichaam af denk ik,
ik persoonlijk ben sinds ik schoner (met meer Kcal) ben gaan eten wel een stukje droger geworden.

Hangt volgens mij ook idd van lichaam tot lichaam af. Zelfde geldt voor mij. Als ik clean eet ga ik sneller droger worden. Terwijl als ik nu onder onderhoud zou eten maar wel vettig ik toch eerder vet zou aanzetten.

Om echt te droppen in bf% moet je cutten natuurlijk. Maar je kan redelijk goed gainen zonder dat je bf% de hoogte in schiet.

Meeste BB'ers staan ofseason ook niet op 20% , alhoewel AAS wss wel helpt :o

Hangt volgens mij ook idd van lichaam tot lichaam af. Zelfde geldt voor mij. Als ik clean eet ga ik sneller droger worden. Terwijl als ik nu onder onderhoud zou eten maar wel vettig ik toch eerder vet zou aanzetten.

Onmogelijk! Als je vetter eet wil dat niet zeggen dat je vetter word. Van fast food word je niet dik het ligt aan de hoeveelheid die je ervan eet. Zo lang je onder onderhoud eet val je af period!

Onmogelijk! Als je vetter eet wil dat niet zeggen dat je vetter word. Van fast food word je niet dik het ligt aan de hoeveelheid die je ervan eet. Zo lang je onder onderhoud eet val je af period!

Weet er het fijne niet van. Laten we zeggen dat als ik een vuile bulk doe ik zowieso veel meer vet aanzet :').

• Topic Starter Topic Starter

dat bedoel ik :P

dit is echt een domme opmerking.

als je het per kcal gaat bekijken en je eet 800kcal fastfood
een andere dag eet je 800kcal van bijvoorbeeld vis met rijst oid

waar zou je nou vetter van worden?

Ook val je niet period af van onder je onderhoud eten
En is het niet onmogelijk om droger te worden terwijl je niet onder je onderhoud eet, iedereen werkt namelijk anders.

dit is echt een domme opmerking.

als je het per kcal gaat bekijken en je eet 800kcal fastfood
een andere dag eet je 800kcal van bijvoorbeeld vis met rijst oid

waar zou je nou vetter van worden?

Ook val je niet period af van onder je onderhoud eten
En is het niet onmogelijk om droger te worden terwijl je niet onder je onderhoud eet, iedereen werkt namelijk anders.

Dude voordat je denkt ergens verstand van te hebben moet je jezelf eens goed afvragen of dat wel zo is!

Zo lang je, je macro's behaald per dag maakt het niets uit wat je eet zo lang je ze maar haalt. Vanzelfsprekend word zo je voeding schoner omdat je die anders niet kunt halen en vaak uitschiet in je Kh's of vet. Maar of je nu je kcal uit fast food of uit rijst haald I dont care zo lang je macro's maar bereikt worden.

De opmerking "iedereen is/werkt anders" vind ik ook al zo leuke. Zo is alles wel te verklaren maar ondertussen is het legitimerings niveau 0. Natuurlijk is iedereen anders maar basis principes gaan zeker voor het gros van de mensen op. Start daar eerst maar eens mee en bouw dan uit op persoonsoonlijke preferenties etc.

Dude voordat je denkt ergens verstand van te hebben moet je jezelf eens goed afvragen of dat wel zo is!

Zo lang je, je macro's behaald per dag maakt het niets uit wat je eet zo lang je ze maar haalt. Vanzelfsprekend word zo je voeding schoner omdat je die anders niet kunt halen en vaak uitschiet in je Kh's of vet. Maar of je nu je kcal uit fast food of uit rijst haald I dont care zo lang je macro's maar bereikt worden.

De opmerking "iedereen is/werkt anders" vind ik ook al zo leuke. Zo is alles wel te verklaren maar ondertussen is het legitimerings niveau 0. Natuurlijk is iedereen anders maar basis principes gaan zeker voor het gros van de mensen op. Start daar eerst maar eens mee en bouw dan uit op persoonsoonlijke preferenties etc.

Leg jij maar is uit hoe mensen dan droger kunnen worden terwijl ze boven hun onderhoud eten.

Verder maakt het zeker uit of je fastfood eet of iets anders, denk aan verzadigde vetten en alle troep die erin zit.

Theoretisch is het op lange termijn wel mogelijk, denk ik.

Bv. persoon van 100kg met 15% vet (85kg VVM en 15kg vet)
Hij gaint 1kg per maand waarvan bv 900g vvm en 100g vet,
dan zal dat na 10 maand 9kg vvm zijn en 1kg vet en een totaal gewicht
van 110kg (met 94kg vvm en 16kg vet). Het vetpercentage is hier dan 14.5%. :o

Theoretisch is het op lange termijn wel mogelijk, denk ik.

Bv. persoon van 100kg met 15% vet (85kg VVM en 15kg vet)
Hij gaint 1kg per maand waarvan bv 900g vvm en 100g vet,
dan zal dat na 10 maand 9kg vvm zijn en 1kg vet en een totaal gewicht
van 110kg (met 94kg vvm en 16kg vet). Het vetpercentage is hier dan 14.5%. :o

Je bedoelt gewoon dat hij gewoon meer spiermassa aankomt dan vet en uiteindelijk de spiermassa sneller groeit dan de vetmassa waardoor het vetpercentage, dat nog steeds een verhouding is van het lichaam, zo omlaag getrokken wordt? ^^

Je bedoelt gewoon dat hij gewoon meer spiermassa aankomt dan vet en uiteindelijk de spiermassa sneller groeit dan de vetmassa waardoor het vetpercentage, dat nog steeds een verhouding is van het lichaam, zo omlaag getrokken wordt? ^^

Ongeveer ja, de verhouding tussen het aankomen van vvm en vetmassa moet wel hoger zijn dan de verhouding tussen de huidige vvm en vetmassa (niet perse meer spiermassa dan vetmassa zoals je zegt).
Maar een voorbeeld met getallen leek me beter te begrijpen dan zo een zinnen.

Nuja, het is maar een theorie eh. In de praktijk is het iets complexer.

Terug
Naar boven