AndroidHealthClinic

Droogtrainen

bikkelhead

Novice
Waardering
0
Ik ben onlangs 10kg afgevallen en wil graag nog meer afvallen en een strakkere lichaam krijgen.
Ben nu weer 2weken begonnen met trainen, waarbij ik met lichtere gewichten ongeveer 15 a 16 herhalingen maak.

Ik ontbijt met Brinta en 2 gekookte eieren- waarbij ik alleen t eiwit eet.
Probeer in de middag iets van vis of kip te eten en voor het trainen nog eens.
En na het trainen meestal zalm of tonijn of kipfilet met beetje rijst.
En voor het slapen gaan eet ik nog magere kwark.

Heeft iemand nog tips voor mij hoe ik het beter kan aanpakken?

Uitgebreidere info posten. Gewicht/lengte/verpercentage

Zoals het er nu op lijkt eet je te weinig, waardoor je stofwisseling heel traag is geworden en je op een plateau bent geraakt.

Als je wil dat je training effect heeft moet je ongeveer 8 herhalingen maken met een zwáárder gewicht.

• Topic Starter Topic Starter
Uitgebreidere info posten. Gewicht/lengte/verpercentage

Zoals het er nu op lijkt eet je te weinig, waardoor je stofwisseling heel traag is geworden en je op een plateau bent geraakt.

Als je wil dat je training effect heeft moet je ongeveer 8 herhalingen maken met een zwáárder gewicht.

72kg , 1.74m en 21%

Als je 16 herhalingen kunt maken is het gewicht te licht.

Oh en probeer de stickies eens over hoe je een voedingsschema opzet.

Wat is max. aantal herhalingen dan voor droogtrainen?

8-12 reps wordt gezien als optimaal voor spiergroei en er is geen reden om lichter te gaan trainen in de cut (sterker nog, vooral niet doen want dan is je lichaam de noodzaak kwijt om de extra spiermassa vast te houden (minder sets kan (en moet soms zelfs), maar niet minder gewicht)

En moet ik speciaal 1 cardiodag hebben?

Als jij dat wilt (niets MOET)
Je kunt op off dagen cardio doen, of NA je KT, of helemaal geen cardio desnoods. Je kunt low intensity doen, of high intensity, interval training, bodyweight circuits, kettlebell spul, hardlopen, fietsen, zwemmen, zumba desnoods. Onderlinge voor- en nadelen zul je moeten afwegen.

12 reps squat voor 5 sets 2x pw en veel cardio en je bent in een mum van tijd droog... owja en een goed lowcarb dieet wil ook weleens helpen ;)

Terug
Naar boven