AndroidHealthClinic

Droogtrainen?

thijsvanerp

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
2
Lengte
1m87
Massa
78kg
Vetpercentage
9%
Goede avond mensen,

Ik heb een vraag over droogtrainen en daarmee mijn eigen doelen.
Ik doe nu ruim 5 maanden aan fitness, krachttraining. Mijn doelen zijn massa opbouwen en sterker worden. Nu zit ik hier op het BODYBUILDING forum, en daarom weet ik niet of ik helemaal goed zit. Maar ik wil dus niet die échte bodybuilder/strongmen worden die jullie misschien wel willen worden. Ik ben een ecto/meso. Ik ben geen echte spriet maar ik ben wel vrij dun. 1.89 met een gewicht van 72 kg...

Ik begon dus met fitnessen met als doel, massa massa massa! Breed worden! Maar nu begin ik twijfel. Ik wil geen 'tank' worden. Ik wil gewoon gespierd worden, en daarmee natuurlijk wil massa krijgen, maar niet meer dan dat. Ik weet mijn vetpercentage niet maar ik weet wel dat die laag ligt. Nu ben ik niet iemand van, ik wil een sixpack, beachboy oh yea. Maar misschien dat ik als mager ventje mezelf meer moet richten op droogtrainen? Misschien is dat wel wat ik wil. Mijn spieren lekker uit laten komen en niet zo'n in mijn ogen 'lomperik worden'. Natuurlijk zit in die lomperik heel veel verschil, en een echte beer al ik dan ook niet worden met mijn aanleg.

Nu is eigenlijk mijn vraag. Droogtrainen, hoe pak ik dat aan? Is het een kwestie van, juist onder je dagelijkse hoeveelheid calorieën komen in plaats van erboven als je wilt bulken. Ondanks dat ik al dun ben, moet ik dan alsnog cardio meepakken 2 daags per week? En verder gewoon lekker blijven werken, gewoon oefeningen uit blijven voeren als eerst? Dus gewoon puur gericht op kracht en massa.

Bedankt.

als je dun bent moet je niet gaan cutten anders houd je geen spieren meer over, ga nou eerst maar serieus trainen want je wordt echt niet "te" breed

als je dun bent moet je niet gaan cutten anders houd je geen spieren meer over, ga nou eerst maar serieus trainen want je wordt echt niet "te" breed

dit, 1m 89 bij 72 kg moet je zeker niet gaan cutte. 72 kg is echt niet genoeg om 'gespierd' te lijken. Om te bereiken wat je ingedachten hebt moet je waarschijnlijk 3-4 jaar of wel meer je uiterste best doen.

Geloof me, al zou je willen is het nog steeds gigantisch moeilijk om breed te worden. Gaan jaren aan harde constante training en goede voedingsschema's aan vooraf.

Uberhaupt gespierder worden dan de gemiddelde persoon is al een uitdaging. Als jij gaat droogtrainen val je waarschijnlijk officieel onder anorexia, want je houdt met jouw gewicht echt niks over.

Lees eerst alle sticky's maar eens door hier op het forum, want je hebt een heel verkeerd beeld van wat goed en slecht is.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik weet dat het niet allemaal vanzelf gaat en ik ben ook niet iemand die verwacht na een jaartje een beer te zijn. Maar ik wil het wel serieus aan te pakken en zo effectief mogelijk te werk gaan. En ik weet even niet hoe ik het nu het beste kan gaan doen met voeding. Mezelf helemaal kapot vreten en mezelf kilo's gaan geven, of gewoon binnenkrijgen wat ik nodig heb. Of is dit dan helemaal niet belangrijk als het gaat om de beachboy variant (als ik het dan toch een naam moet geven) en een BB? Of is dat NU nog niet belangrijk? Ik ben ook pas 17, mijn lichaam zal sowieso nog wel wat anders worden dan het er nu uitziet, maar ik weet dat ik wat meer kilootjes mag hebben.

Het als een beer uitzien ligt echt aan je vetpercentage. Aan je bouw te horen zal het niet eens lukken om er als een lomperik uit te gaan zien. Het zal ook aan de lichaamsverhoudingen liggen, mensen als jij en ik zullen in verhouding lange armen hebben waardoor je niet lomp overkomt (als zo een klein breed ventje).

deze past ook wel bij jou:p

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven