Fitness Seller

Drugs: je slechte/rare ervaringen

Masters zei:
drank doek ook bijna niet meer aan. misschien dak nu 5 keer per jaar echt zat ben. verder af en toe een glaasje meer niet. binnekort wordt het weer een bende bij de tt natuurlijk, dan ben ik 2 dagen lam.....

Als ik tegenwoordig 2 keer/jaar dronken wordt is het vaak.

Dan moet daar maar is verandering in komen Leviathan.

Mars zei:
Dan moet daar maar is verandering in komen Leviathan.

Nee dank je. Ik kan de laatste jaren bar slecht tegen drank. De kater weegt bij lange na niet op tegen de plezier van het drinken.

Als ik n avond/nacht flink doorzak ben ik de volgende dag dusdanig naar de klote dat ik niet eens van de bank afkom. Dan pis ik Tsjernobyl urine en zweet ik alsof ik 500 mg tren ineens in mn donder heb gespoten.

Vervolgens kan ik Smaandags de naweeen van de Zaterdag nog vernemen.

Idd katers zijn klote.

Daarom moet je ook op zondagochtend verder gaan met drinken, er zat kantines waar je vanaf 8 uur terecht kan, de lokale tennisclub bijv

Gorilla-Man zei:
Daarom moet je ook op zondagochtend verder gaan met drinken, er zat kantines waar je vanaf 8 uur terecht kan, de lokale tennisclub bijv

Ik geloof niet echt in die mythe dat je een kater voorkomt door verder te gaan drinken.
Maar misschien is het wel zo.

Ik kreeg wel vaker het advies om 's ochtends na je slaap als eerste te beginnen waarmee je was gestopt. Dus als je laatste drankje een baco was, dan 1-2 baco's to start with, schijnt echt te helpen maar wie wil daaraan denken in de ochtend???

Als je met een kater wakker wordt en jezelf er toe krijgt door te gaan met drinken ben je er binnen een uur vanaf, moet je wel een redelijk tempo aan houden, niet dat het opgelost is maar je hebt er zeker geen last meer van, vooral op een zoute dag als zondag heerlijk rond hangen en bier drinken, muziek luisteren en nix doen, dat gebeurd de rest van de week al genoeg

Misschien niet gezond maar wel een stuk leuker dan heel je zondag op je bed liggen nixen

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan sinds ik ben begonnen met BB echt een stuk minder goed tegen drank. Zeker als ik een lange cardiosessie heb gehad ofzo die dag is het erg.

Ondanks dat drink ik nog steeds veel te veel. Ik ben de afgelopen 2 weken volgens mij zelfs geen een keer thuis gebleven 's avonds. :o

Elke avond wezen drinken? Nice :)

Drank heb ik eigenlijk nog nooit echt gedaan. Kan het effect niet waarderen en het weegt qua plezier niet op tegen het geld.

Ik moet wel zeggen dat wanneer ik goed los ben geweest op een feest, een soort van genoegdoening heb en er voorlopig vanaf blijf en extra gemotiveerd ben met trainen.

DBC01 zei:
Ik kreeg wel vaker het advies om 's ochtends na je slaap als eerste te beginnen waarmee je was gestopt. Dus als je laatste drankje een baco was, dan 1-2 baco's to start with, schijnt echt te helpen maar wie wil daaraan denken in de ochtend???

Dat helpt ook echt. Heb het wel eens gedaan.

Maar het gevaar schuilt erin dat je dan geneigd bent die dag ook verder te drinken. En dan heb je Smaandags een kater van buiten proportionele vormen.

Heb op mn stage wel eens met zulke shaky handjes gezeten dat ik geen kopje koffie meer kon vasthouden. Zo erg was mn lichaam vergiftigd na 2-3 dgn zuipen.

Drank is k*t. Ik doe er anderhalf jaar al niet meer aan, ondanks verwoede pogingen vanuit allerlei kanten om me toch weer die pils aan te smeren.

Nee.

3-4 keer per jaar een keer uit de spreekwoordelijke plaat is genoeg voor mij.

Drank is denk ik altijd de grootste boosdoener.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Leviathan zei:
Dat helpt ook echt. Heb het wel eens gedaan.

Maar het gevaar schuilt erin dat je dan geneigd bent die dag ook verder te drinken. En dan heb je Smaandags een kater van buiten proportionele vormen.

Heb op mn stage wel eens met zulke shaky handjes gezeten dat ik geen kopje koffie meer kon vasthouden. Zo erg was mn lichaam vergiftigd na 2-3 dgn zuipen.
Ik heb dat juist niet, als ik vrijdag, zaterdag en zondag ga drinken voel ik me zaterdagochtend bij het opstaan het rotst, een echte kater zeg maar als ik dan doorga heb ik de zondag en maandag ochtend weinig klachten, alleen trillerige handen idd

Jammer dat het niet echt goed samen gaat met trainen, of er een enigsinds normaal leven (werk/school) op na houden

Veel mensen onderschatten de schadelijke effecten van alcohol.

Ik heb met microbiologie practicum eens een onderzoek gedaan naar de effecten van alcohol op de activiteit van levende gistcellen.

Het onderzoek hield in dat je een bekerglas hebt met een glucose oplossing en gistcellen. Gistcellen zetten de glucose om in ethanol en CO2.

De activiteit valt af te lezen aan de hoeveelheid CO2 bellen die er binnen een bepaalde tijd vrijkomen (in dit geval in 1 minuut). Deze bellen worden geteld en uiteindelijk in een grafiek uitgetekend.

Om de 1 minuut werd de hoeveelheid getelde CO2 bellen genoteerd in een tabel met de tijd erbij. Vervolgens werd er 1 ml pure ethanol aan het bekerglas toegevoegd.

Na ongeveer 5-6 ml pure ethanol toegevoegd te hebben was de activiteit nihil. Dat houdt in dat de gistcellen simpelweg dood waren gegaan door de concentratie alcohol.

Diezelfde schadelijke invloed heeft alcohol bij een bepaalde concentratie dus ook op het lichaam, en met name de levercellen.

Ik had vroeger altijd nog een flessie wodka staan, 's ochtends een kater wat tomatensap(of iets dergelijks) met wodka en even daarna een koppie soep(met veel zout) en ik was zo weer het heertje.

Terug
Naar boven