MuscleMeat

Gevonden dumbbells

pinky

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik vroeg mijn eigen af waar jullie allemaal de materialen kopen om thuis wat bij te kunnen trainen. Ik kan namelijk op internet nergens een fatsoenlijke winkel vinden die dumbbells verkoopt. Ik bedoel dus niet de halters waar jezelf gewichten bij kunt plaatsen maar echt dumbbells van bijvoorbeeld 16kg 18kg en zo. Weet iemand een leuke winkel of webwinkel?

Alvast bedankt.

Ik denk dat je gewoon vaste dumbbells bedoelt. Die dingen worden vaak per set verkocht, en zijn meer gericht op verkoop naar sportscholen toe. De prijs van die dingen is ook belachelijk hoog, ik geloof dat je voor een set van 6 tot 20 kilo, met 2 kilo oplopend iets van 1200 euro betaald.

Je kan het beste gewoon dumbbells kopen met losse schijven erbij, kijk eens rond op Ebay, of een fitness shop bij je in de buurt, vaak zijn die dumbbells in de reclame omdat ze in grote partijen worden ingekocht.

btw...in de grotere V&D filialen hebben ze vaak ook dumbbell setjes voor een redelijke prijs.

• Topic Starter Topic Starter
Aaah die vaste dumbbell verkoop is meer op de sportschool gericht, vandaar dat er geen aanbod te vinden is voor mij:) Maar toch zou ik graag liever deze dumbbells hebben. Ik weet dat het wat kost, maar ik wil boven een bepaald gewicht gewoon vaste dumbbells hebben. De gewichten met schijven en zoow vind ik niet opschieten. De kwaliteit is vaak slecht, de de sluiting slijt snel, en soms ben je een heel eind bezig met het verwijderen of toevoegen van schijven.

Dus mocht iemand toch weten waar ik vaste dumbbells kan kopen dan zou ik het graag horen:)

pinky zei:
Aaah die vaste dumbbell verkoop is meer op de sportschool gericht, vandaar dat er geen aanbod te vinden is voor mij:) Maar toch zou ik graag liever deze dumbbells hebben. Ik weet dat het wat kost, maar ik wil boven een bepaald gewicht gewoon vaste dumbbells hebben. De gewichten met schijven en zoow vind ik niet opschieten. De kwaliteit is vaak slecht, de de sluiting slijt snel, en soms ben je een heel eind bezig met het verwijderen of toevoegen van schijven.

Dus mocht iemand toch weten waar ik vaste dumbbells kan kopen dan zou ik het graag horen:)
Het valt best wel mee met die slijtage hoor. Ikzelf heb dus ook verstelbare dumbbells met schroefsluiting en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Gewoon bij de V&D kopen en dan bij een zaak op internet extra schijven bestellen. De mijne kunnen tot 60 per stuk, dus dan kan ik wel ff vooruit.

Boulot verkoopt kant-en-klare dumbbells, maar daar heb ik op mn oude sportschool mee getraind: laat ze 1 keer een beetje stuiteren en het handvat is krom. Plus dat het hard-plastic handvat snel scheurt. Wil je het goed doen, dan betaal je gewoon 100en euro PER SET. Beetje onzin. Voor minder geld dan dat heb je 2 verstelbaren waar je elk gewicht t/m 60-70 kg mee kan maken.

Als er een decathlon bij je in de buurt is moet je daar maar gaan kijken, hebben ze een behoorlijke assortiment aan losse gewichten en bankdruk stangen. En prijzen zijn ok.

suc6

Ik heb mijn dumbbells in Duitsland gekocht,de prijs is daar een heel stuk goedkoper dan hier,wat ze hier 2e hands kosten heb je ze daar nieuw.

http://www.weber-fitness.de/

heilige stront! Dat is inderdaad stukken goedkoper. Voor zoveel voordeel ga ik ze gvd nog wel met de trein halen!

Deze winkel (http://www.weber-fitness.de/) is een goeie tip idd, bedankt. Maar dan zal ik van te voren toch echt ff goed nadenken over wat ik allemaal wil aanschaffen voordat ik 180km ga rijden:)

olympische halterstang van 2,20 m voor maar 85 euro :eek:

En... weet niemand een winkel in Nederland (liefst noord-brabant) waar ik vaste dumbbells kan kopen? Ik kan zelf nog steeds niks vinden.

ik heb dumbbells tot 30kg thuis :)

koetje zei:

Ik heb thuis ook een kapstok.

Maar waarom wil je per sé vaste gewichten, want die zijn teringduur? Die losse shit kun je zowat overal wel kopen en met wat schijven erbij kom je al een heel eind.

koetje zei:
Boeie, dat vraagt hij niet, hij vraagt waar je vaste dumbbells kunt kopen.

Verder ben ik het met huck eens, koop gewoon dumbbells met losse gewichten, neem er wat meer zodat je een aantal dumbbells gewoon op hetzelfde gewicht kan laten.

pinky zei:
En... weet niemand een winkel in Nederland (liefst noord-brabant) waar ik vaste dumbbells kan kopen? Ik kan zelf nog steeds niks vinden.
Waar woon je ergens in Noord-Brabant? Bij de USA Adventure Store in Helmond hebben ze losse stangen en je kan zelf het gewicht bepalen.

Ik woon in de buurt van Tilburg, maar een paar km rijden is uiteraard geen probleem. Maar misschien is meerdere met losse gewichten kopen ook wel een idee.

Probleem is dat ik vaak weinig winkels vind die echt veel te bieden hebben qua fitness apparatuur en dergelijke.

Ooow nog een vraagje dan... Wat vinden jullie de fijnste dumbbells met losse gewichten? (schroefgebeuren of met zo een knijpdingetje)? Volgens mij zit er namelijk nogal wat verschil in kwaliteit in vaak. Ik heb nu losse dumbbells die totaal niet fijn en practisch zijn. MIsschien moet ik ook bij de wat betere winkels kijken... Dus mocht iemand een winkel in de buurt van tilburg of breda weten:)

Ik heb onlangs bij helisports.nl deze set gekocht... incl. rek voor 'maar' 650 euro.

Dumbbellset

Ik ben er erg blij mee... ze gaan van 2 tot 20 kilo... er is nog plek over op het rek dus zal later nog op zoek gaan naar de zwaardere exemplaren.

elchiefz zei:
Ik heb onlangs bij helisports.nl deze set gekocht... incl. rek voor 'maar' 650 euro.

Dumbbellset

Ik ben er erg blij mee... ze gaan van 2 tot 20 kilo... er is nog plek over op het rek dus zal later nog op zoek gaan naar de zwaardere exemplaren.

Op die site zie ik Kroon staan!
Is dit het befaamde rekje waar Hans Kroon al zijn DB oefeningen mee doet? :D

elchiefz zei:

Dumbbellset

die hebben ze ook in het fitnesscentrum waar ik momenteel zit, gaan daar tot 40kilo. die dingen worden wel overdreven groot hoor, die dumbbells vanaf 30 kilo zijn echt groot, overdreven groot! Soms een beetje lastig om bepaalde oefeningen mee te doen.

Terug
Naar boven