MuscleMeat

(dumbell) shoulder raises tot boven horizontaal? waarom?

welke oefening? front raise?

ik voel hem nog lekker in me voorste schouderkop tot het moment dat ik net onder de dumbbell door kan kijken.

verder dan dat voel ik niks meer en lijkt/voelt het me niet goed.

dacht dat de traps dan meer belast werden dan de voorste of zijkop

dacht dat de traps dan meer belast werden dan de voorste of zijkop

Mee eens, wat ik zelf doe is de schouders naar beneden trekken als mijn hand naar voren gaat.. Op die manier voel ik mijn traps een stuk minder :)
Veel mensen trekken hun schouders op als soort shrugs zodra de handen omhoog gaan, en dan pak je meer traps..

• Topic Starter Topic Starter
@franksnip

niet per se front raise, ook side raise bijvoorbeeld.

bedankt voor de reacties:)

Grotere ROM, maar blijft toch iets persoonlijks vind ik zelf. Zelf doe ik hem net voorbij het punt waar hij het zwaarst aan voelt.

alles boven schouderhoogte verleg je de weerstand meer op de traps.
Meeste mensen hebben toch te kleine traps dus maakt voor hun nix uit

alles boven schouderhoogte verleg je de weerstand meer op de traps.
Meeste mensen hebben toch te kleine traps dus maakt voor hun nix uit

+1
Ik doe Lateral shoulder raises tot 95-100graden, hierdoor pak ik ook mijn trapezius mee.
Bij mij is deze al hypertoon en door deze oefening zo uit te voeren hoef ik ze niet meer apart te trainen terwijl ze zich toch goed ontwikkelen. Dit zal echter voor iedereen verschillend zijn. Ik besteed dan ook veel aandacht aan rekken en strekken van o.a. mijn trapezius.

Grotere ROM, maar blijft toch iets persoonlijks vind ik zelf. Zelf doe ik hem net voorbij het punt waar hij het zwaarst aan voelt.

Is dus geen grotere rom voor je schouderspieren als je de dumbbell te hoog doet bij een side raise omdat je traps je ac gewricht omhoogtrekken komt de dumbbell ook hoger maar niet door een grotere verkorting van je delt

Ik doe ze net iets onder horizontaal. Zelfde als upright rows, ook niet al te hoog.
Als ik traps wil trainen tran ik traps, als ik schouders wil trainen dan train ik schouders.

boven horizontaal nemen u traps de beweging over van de delts, dus heeft niets te maken met ROM. Kiezen; ofwel gecombineerde trap-delt oefening boven horizontaal met wat minder gewicht of een isolatie oefening (van de delts) side raises tot horizontaal die je wat zwaarder kan nemen...

Het maakt geen moer uit hoe hoog je die sideraises doet..

Ik zorg in elk geval dat mijn ellebogen hoger zijn dan mijn handen, zodat ik die dumbbell niet de lucht in mieter, en mijn schouders het volle gewicht dragen zonder dat ik smokkel.

Het maakt geen moer uit hoe hoog je die sideraises doet..

Ik zorg in elk geval dat mijn ellebogen hoger zijn dan mijn handen, zodat ik die dumbbell niet de lucht in mieter, en mijn schouders het volle gewicht dragen zonder dat ik smokkel.

Als je het voorgaande gelezen hebt dan weet je dat het dus wel uitmaakt.
isolatie oefening of combo trap/delts oefening is toch wel wat anders aangezien je traps nogal wat sterker zijn dan je delts normaliter

Als je het voorgaande gelezen hebt dan weet je dat het dus wel uitmaakt.
isolatie oefening of combo trap/delts oefening is toch wel wat anders aangezien je traps nogal wat sterker zijn dan je delts normaliter

Heb je gelijk in, ik heb het idd wel gelezen en ben het er ook mee eens..
Waarom ik het op die manier neer zette ben ik eigenlijk zo ff vergeten..

In elk geval ben ik het er wel mee eens dat je traps het overnemen etc :)
Denk dat ik het in MIJN geval bedoelde, en dat voor mij lekker voelt..
Sorry voor de verwarring :)

Heb je gelijk in, ik heb het idd wel gelezen en ben het er ook mee eens..
Waarom ik het op die manier neer zette ben ik eigenlijk zo ff vergeten..

In elk geval ben ik het er wel mee eens dat je traps het overnemen etc :)
Denk dat ik het in MIJN geval bedoelde, en dat voor mij lekker voelt..
Sorry voor de verwarring :)

Denk omdat meeste hier toch maar 'amateur' zijn en dan boeit een iets afwijkende beweging van ideaal toch niet

Bij mij, side raises tot parallel, front raises iets hoger.
Reden: (in mijn geval dan) optimale rom ter isolatie van de juist spier

Side raises altijd ellebogen boven pols, veel mensen maken er een front delt oefening van, beter focus je lekker op de zijkant delts :)

bij mij, side raises tot parallel, front raises iets hoger.
Reden: (in mijn geval dan) optimale rom ter isolatie van de juist spier

side raises altijd ellebogen boven pols, veel mensen maken er een front delt oefening van, beter focus je lekker op de zijkant delts :)

+ 1

Terug
Naar boven