XXL Nutrition

Dunne polsjes

Laslo

Novice
Waardering
0
Hey iedereen.
Ik zou graag willen weten of er manieren zijn om je polsen wat dikker/gespierder/massiever te maken. Die van mij zijn rondom namelijk maar 16,5 centimeter. Het ligt niet aan dat ik geen onderarmspieren heb, die zijn namenlijk 10,5 cm dikker...
Als jullie hier een oplossing voor weten zou ik hem graag horen.

Alvast bedankt, Laslo

Aan polsen zelf valt er niet veel te doen, zijn naar mijn weten vooral pezen die lopen. Als je pezen wat versterken kan je misschien nog paar mm tot een cm gainen. Maar zou er niet op rekenen.
Verder ben je ook nog 15, het zou kunnen dat dit nog wat verandert als je ouder wordt en volgroeid bent, ben zelf ook maar 15 dus kan daar niet veel met zekerheid over zeggen.

je botten / pezen structuur kun je niet simpelweg niet trainen, dus is de dikte / bouw van je polsen is genetisch bepaald. wat je wel kunt doen is alle basisoefeningen goed pakken (BP, DL, SQ) hiermee zouden je polsen moeten gaan groeien, althans steviger worden naar mate je meer gewicht gaat pakken

probeer ook eens de specifieke onderarmen / pols-oefeningen:

- Wrist curl
- hammer curl
- biceps op de preachercurl en dan negatieve reps (zeer langzaam laten zakken en snel omhoog).

gebruik de zoekfunctie eens :)

"Don't put the icing on the cake before the cake is ready" ofzoiets.

Die van mij zijn toch zeker wat dikker geworden sinds ik train, alhoewel die vna mij misschien ook wat zijn gegroeid omdat ik nog 17 ben.

Maar echt te trainen zijn ze niet.

• Topic Starter Topic Starter
:D Erg bedankt voor jullie reacties

als je merkt dat ze achterblijven kun je idd wrist curls gaan doen maar pas dan wel op dat je je armen niet overtraind omdat je ze al bij heel veel andere oefeningen indirect ook gebruikt.

je kunt ze wel dikker en steviger krijgen.

wrist roller
hammer curls
wrist curls
front en back levers

plus al het andere grip work.

kijk eens op www.ironmind.com

gewoon trainen en ze groeien wel een beetje...

heb het gemerkt aan mijn polshorloge met schakels dat steeds meer spant!

nee ze zullen zeker niet groeien. Mijne zijn ook 16.5 cm dun en mijn ontspannen onderarmen op een doorweekse ochtend meten 27.5 cm. Ik train mijn onderarmen ook maar je polsen zullen er niet van groeien. Wel zullen de spieren iets hoger ten opzichte van je pols ietsje dikker komen te staan waardoor je wel mooiere onderarmen zult krijgen en de dunte van je polsen ietsje minder opvalt. Als je stevig in de bulk gaat zal je polsomvang wel 1 tot enkele milimeters willen toenemen. Ook kan het zijn dat je na lange tijd van onderarmtraining misschien ietsje dikkere polsen krijgt (vooruitgang zeer traag en per mm) maar helaas pindakaas valt er weinig aan te doen.

Laatst bewerkt:
Hey iedereen.
Ik zou graag willen weten of er manieren zijn om je polsen wat dikker/gespierder/massiever te maken. Die van mij zijn rondom namelijk maar 16,5 centimeter. Het ligt niet aan dat ik geen onderarmspieren heb, die zijn namenlijk 10,5 cm dikker...
Als jullie hier een oplossing voor weten zou ik hem graag horen.

Alvast bedankt, Laslo
Voorarmspieren komen er samen en vormen geen echte dikte. Er kan een beetje bijkomen als je heel lang traint meer nooit veel.

Men neme
1. Stapel playboys
2. een nog grotere stapel penthouse's
3. om het af te maken een paar tuc-jes
4. een 3 literfles lavendel olie (nee, vraag maar niet).

en sluit u gezellig het hele weekend op, let the freak out.. Have phun...

It's all about the wrist movement baby......

Dunne polsen/enkels/taille is een gift voor een symmetische-fysiek.Met minder massa toch mooie V-lijnen.Kijk maar naar Lee Haney->perfecte belichaming van massa /symmetrie en conditionering->Vooral te danken aan zn smalle gewrichten.

Onzin, botten en pezen zijn wel degelijk trainbaar (qua dikte, maar niet qua lengte!). Alleen gaat het in vergelijking met spiergroei heeeeeel erg langzaam en merk je er pas wat van na een aantal jaren...
Klopt idd, botten kunnen zowel in densiteit als in dikte toenemen. Vooral als er vaak plotste druk of kracht wordt op uitgeoefend (zoals bij gevechtsporten maar ook krachtsporten). Alleen zal het zoals je zegt héél langzaam en weinig zijn.

Dunne polsen/enkels/taille is een gift voor een symmetische-fysiek.Met minder massa toch mooie V-lijnen.Kijk maar naar Lee Haney->perfecte belichaming van massa /symmetrie en conditionering->Vooral te danken aan zn smalle gewrichten.
Ok, maar TE smalle gewrichten is dan weer een nadeel. Je moet er natuurlijk niet als een ecto uitzien voor een ideaal fysiek, meso's hebben gemiddelde gewrichten, maar idd smaller dan een endo. Meso=ideaal.

ik heb v nature ook een dun gestel en dus ook dunne polsjes
dunnere gewrichten raken sneller geblesseerd, dat heb ik al vaak ondervonden (mijn kine zegt zelfs dat mijn spiergestel te sterk is tov mijn gewrichten en dat ik daardoor mijn gestel ontwricht ??? )

Onzin, botten en pezen zijn wel degelijk trainbaar (qua dikte, maar niet qua lengte!). Alleen gaat het in vergelijking met spiergroei heeeeeel erg langzaam en merk je er pas wat van na een aantal jaren...

het is geen onzin dat je niet specifiek op je botten en pezen kunt trainen.. dat bedoelde ik ermee, dat als je traint ze wel zullen ontwikkelen is iets anders, dan dat je een schema maakt van bijvoorbeeld: dag 1 borst en pols

zelfde als je dunnen scheenbenen hebt of knieen. die kun je zelf niet trainen maar door belasting en spiertraining kun je de structuur wel helpen verstevigen.

16cm is wel erg klein.

Ik dacht dat ik altijd dunne polsen had met 19,5cm.Het heeft denk ik ook te maken met je hoe groot je handen zijn.Maar zoals je al leest, je moet nog groeien(leeftijd) en van krachttraing komt ook resultaat.

ik heb v nature ook een dun gestel en dus ook dunne polsjes
dunnere gewrichten raken sneller geblesseerd, dat heb ik al vaak ondervonden (mijn kine zegt zelfs dat mijn spiergestel te sterk is tov mijn gewrichten en dat ik daardoor mijn gestel ontwricht ??? )

imo zeker mogelijk.

Terug
Naar boven