XXL Nutrition

Duursport en voeding na het sporten dan?

Harra

Novice
Waardering
0
Ben namelijk benieuwd wat jullie advies is, voor mijn voeding na het sporten, hierbij bedoel ik voor duursporten.

Ik train namelijk 4-5 keer in de week. (2x 1.5 uur 2x 2 uur en soms +1x 1uur)
*ik train o.a. voor piepjes test, atletiek en gewoon voor de lol :D / conditie (L) )

*kan je overslaan*
Wat ik voornamelijk doe bij mijn training zijn loop oefeningen.
Bijv eerst gaan we 10 min warm lopen + 1 min van de grote spieren strekken. Vervolgens gaan we ''trappetjes'' lopen. Ligt een ladder op de grond en dan variaties ermee, zelfde geld voor ringen. Estafettes, 10,20,30,40 meter sprintjes. Vervolgens 100-200 meter. Piepjes test, coopertest, touwtje springen. En ga maar zo door etc.. Laatste half uur moeten we vaak de diamond push ups doen en normaal opdrukken. Uitlopen, daarna ''planken'' voor stabiliteit en planken op de zijkanten (schuin dus, op 1 arm). Sit-ups, tegen de muur zitten (90 graden houding) etc.. Niet de zware oefeningen die jullie doen, zo te lezen :P. Daarna weer uitlopen en vervolgens alles strekken.
*tot hier*

Ik had al een tijdje terug gelezen over dextrose en eiwitten. Ik heb whey en dextrose (zonnenatura) al tot mijn beschikking. Hoeveel moet ik eigenlijk innemen van deze producten met x aantal mijn gewicht (en met melk, water, fruitsap of melk drankjes zonder vet)? Ik heb alleen gelezen wat jullie in nemen voor kracht training en dergelijke. Ik weet niet of ik meer/minder moet innemen dan jullie? Want de vergelijking lijkt mij toch wel groot met duursport en krachtsport kwa shakes na het trainen.
Vond het wel interressant om te weten wat ik erbij zou kunnen drinken na het sporten, nadat ik had gelezen te hebben wat jullie innemen na het trainen.
Ik weeg 64 kg en ben 177 cm.

Laatst bewerkt:
Voor duursporten zijn koolhydraten van belang.. Dus gewoon rijst, pasta, groente etc... Whey is gericht op eiwitten (spieropbouw) en dextrose als bijvulling voor suikers. Je zou bijvoorbeeld koolhydratenshakes kunnen aanschaffen, dat is wat je vooral als duursporter meer aan hebt voor de energie.

Voor duursporten zijn koolhydraten van belang.. Dus gewoon rijst, pasta, groente etc... Whey is gericht op eiwitten (spieropbouw) en dextrose als bijvulling voor suikers. Je zou bijvoorbeeld koolhydratenshakes kunnen aanschaffen, dat is wat je vooral als duursporter meer aan hebt voor de energie.

Uhm whey op zichzelf is eerder gericht op herstel, wat duursporters uiteraard ook nodig hebben en koolhydratenshakes/weightgainers op massa/spieropbouw, omdat je hiermee makkelijker aan een kcal overschot kan komen.
Suikers bijvullen? Dextrose is snelle energie en word ook wel gebruikt om het glycogeen in de spieren aan te vullen na een KT sessie, maar er zijn mensen die de effectiviteit hiervan betwijfelen.

Uhm whey op zichzelf is eerder gericht op herstel, wat duursporters uiteraard ook nodig hebben en koolhydratenshakes/weightgainers op massa/spieropbouw, omdat je hiermee makkelijker aan een kcal overschot kan komen.
Suikers bijvullen? Dextrose is snelle energie en word ook wel gebruikt om het glycogeen in de spieren aan te vullen na een KT sessie, maar er zijn mensen die de effectiviteit hiervan betwijfelen.

Zo kan het inderdaad ook. Maar als je aan duursporten doet, is spieropbouw niet van belang, aangezien je alleen je energie verbruikt en geen spieren toch? :P

Vitargo is best goed voor koolhydraten op peil te houden

• Topic Starter Topic Starter
Hoeveel whey en dextrose zou ik dan in mijn shake doen?
Ik doe nu 20 gr whey en 35 gr dextrose.

Alvast bedankt.

Terug
Naar boven