luvQvist
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 111
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 78kg
- Vetpercentage
- 12%
Naar aanleiding van dit topic http://forum.dutchbodybuilding.com/...andins-and-hormones-part-i-ii-and-iii-113053/ overweeg ik het om mijn E/K/V aan te passen, waarbij ik op een trainingsdag volgens een 30/45/25 verhouding zou eten en op rustdagen volgens een 30/40/30 verhouding.
Lijkt dit een slimme zet volgens jullie?
Hiernaast vroeg ik mij af of mijn redenering correct is i.v.m. KH:
-KH zijn belangrijk aan het begin van de dag en zouden zowel uit snelle carbs (fruit) als complexe carbs (havermout,...) moeten bestaan.
-De maaltijd voor de training is het belangrijk om veel complexe koolhydraten tot zich te nemen.
-Als Pre-WO gebruik je snelle carbs (fruit).
-Tijdens de training snelle carbs nuttigen bevordert het herstel.
-Net na de training is een kleine hoeveelheid snelle carbs aangeraden.
-De eerste complete maaltijd na de training moet een matige dosis complexe koolhydraten bevatten (zilvervliesrijst/volkoren pasta/havermout,..).
-Daarnaast moeten vooral de eerste 3 van de 6 maaltijden een aandeel complexe koolhydraten bevatten.
- De laatste 3 maaltijden kunnen beter enkel bestaan uit vezelrijke koolhydraten.
Op deze manier zou ik dus mijn KH schikken. Eiwitten hou ik elke maaltijd constant en rest wordt dus met vetten aangevuld.
Doen of niet?
Wetende dat ik wil clean bulken en dus in verhouding veel meer spiermassa wil winnen dan vetmassa, zodoende dat mijn BF% gelijk blijft of zelfs iets zou dalen.
Ik zie trouwens dat er mensen trainen in een bulk op 35% KH en ook rond de 35% vetten zitten; hoe hebben die dan veel energie?
Lijkt dit een slimme zet volgens jullie?
Hiernaast vroeg ik mij af of mijn redenering correct is i.v.m. KH:
-KH zijn belangrijk aan het begin van de dag en zouden zowel uit snelle carbs (fruit) als complexe carbs (havermout,...) moeten bestaan.
-De maaltijd voor de training is het belangrijk om veel complexe koolhydraten tot zich te nemen.
-Als Pre-WO gebruik je snelle carbs (fruit).
-Tijdens de training snelle carbs nuttigen bevordert het herstel.
-Net na de training is een kleine hoeveelheid snelle carbs aangeraden.
-De eerste complete maaltijd na de training moet een matige dosis complexe koolhydraten bevatten (zilvervliesrijst/volkoren pasta/havermout,..).
-Daarnaast moeten vooral de eerste 3 van de 6 maaltijden een aandeel complexe koolhydraten bevatten.
- De laatste 3 maaltijden kunnen beter enkel bestaan uit vezelrijke koolhydraten.
Op deze manier zou ik dus mijn KH schikken. Eiwitten hou ik elke maaltijd constant en rest wordt dus met vetten aangevuld.
Doen of niet?
Wetende dat ik wil clean bulken en dus in verhouding veel meer spiermassa wil winnen dan vetmassa, zodoende dat mijn BF% gelijk blijft of zelfs iets zou dalen.
Ik zie trouwens dat er mensen trainen in een bulk op 35% KH en ook rond de 35% vetten zitten; hoe hebben die dan veel energie?

Ik zwem dagelijks de Atlantische over ja