AndroidHealthClinic

Contest Log Easy to dream a dream, but much harder to live it

Super om je foto's van X-days oud te zien!

Als ik jou was (en dat ben ik niet, maar stel DAT :D) dan zou ik t/m 1 september deze shape vasthouden (zo goed als) en van daaruit elke week 100 kcal toevoegen aan je dagelijkse voeding. Kcal blijven toevoegen tot op het punt dat je denkt teveel vocht te gaan vast houden of teveel in BF te gaan stijgen, dan stop je met het toevoegen van kcal. En van daaruit massa proberen te pakken, tot op het punt dat je niet meer vooruit gaat ;-)

Koen..je hebt mijn nieuwe streef fysiek (nohomo). Iets meer kuiten en een flinke outsweep zou het helemaal afmaken! Maar de hardheid en UB symetrie vind ik prachtig!

Hoop er ooit ook zo bij te staan! Heb je eigenlijk het idee dat een fysiek als op de foto's gewoon te onderhouden is of moet je daarvoor het hele jaar door op een soort cut-dieet?

Wat een fysiek ik vind t echt heel bruut man streeffysiek zeker weten!

• Topic Starter Topic Starter
Super om je foto's van X-days oud te zien!

Als ik jou was (en dat ben ik niet, maar stel DAT :D) dan zou ik t/m 1 september deze shape vasthouden (zo goed als) en van daaruit elke week 100 kcal toevoegen aan je dagelijkse voeding. Kcal blijven toevoegen tot op het punt dat je denkt teveel vocht te gaan vast houden of teveel in BF te gaan stijgen, dan stop je met het toevoegen van kcal. En van daaruit massa proberen te pakken, tot op het punt dat je niet meer vooruit gaat ;-)
Normaal gesproken zou ik ze gewoon hebben gepost, maar wou toch me shape voor de contest zelf bewaren. Zo kun je bijv. zien dat ik dat 7 days out al goed erbij stond en erna juist wat vochtiger oogde doordat ik mijn sodium/water inname verhoogde..de volgende x mocht ik het weer zo aanpakken ga ik eerder me sodium en waterinname verhogen zodat ik 1 week out al goed erbij sta en dan proberen om nog enkele % te dalen. Maar goed de volgende x word hopelijk voor m'n 1ste wedstrijd dan en dan zal ik alles nog meer perfectioneren en een coach moeten inschakelen zodat ik -5% kom te staan!
Woog 8 days out nog 82-83kg en op de dag zelf na het flush effect 79kg maar dan wel 2% lager in bodyfat, opzich wel mooi om te zien hoe je lichaam hier op reageerd (low carb -40gr, depletion workouts, water/sodium verhogen en verlagen weer, carb load).

Momenteel zorg ik dat ik rond de 2700-3000kcals zit, met een speling van 500kcals als ik mocht afwijken van me voeding. Die speling zal misschien 1-2 p.week voorkomen dan heb ik gewoon een cheatmeal;)
Zal een dezer dagen ook me voeding voor nu even posten, niks speciaals imo. Meer makkelijke meals.
Eerst even afwachten of ik met deze voeding me bodyweight/bf mee kan stabiliseren. Thx voor je tip zodra alles stabiel is kan ik zo indd me voeding aanpassen.

Koen..je hebt mijn nieuwe streef fysiek (nohomo). Iets meer kuiten en een flinke outsweep zou het helemaal afmaken! Maar de hardheid en UB symetrie vind ik prachtig!

Hoop er ooit ook zo bij te staan! Heb je eigenlijk het idee dat een fysiek als op de foto's gewoon te onderhouden is of moet je daarvoor het hele jaar door op een soort cut-dieet?
Thanks Marv, kuiten zijn nu al enkele cm groter tov. van een maand geleden, of dit met het rebound effect te maken heeft weet ik niet maar heb zowiezo overall meer massa weer en me broeken zitten weer strak(ker), zelfs bij me kuiten.

Ik heb zowiezo een dikke 8 weken stabiel gestaan op 82-84kg bij zo'n 8% bf, probleemloos voor mij! Me voeding was dan ook consequent, me trainingen/cardio optimaal en had minimaal 8uur nachtrust!
contest shape lijkt me moeilijk vast te houden omdat het een piek moment was, maar 8% en 6% verschillen niet zoveel vind ik zelfs. UB oogde vrijwel hetzelfde, obliques en onderste abs kwamen alleen meer door daarna, striaetions in me triceps zichtbaar en diepere cuts in me delts.
LB een wereld van verschil maar dit ook icm. het flush effect waardoor mijn lijnen zichtbaar werden. Ik weet iig nu dat benen bij mij als laatste zichteare lijnen krijgt.
Wat een fysiek ik vind t echt heel bruut man streeffysiek zeker weten!
dankjewel :D

Waarvoor zou je een coach moeten inschakelen? Vet moet 1 week out sowieso al weg zijn, dus volgende keer gewoon eerder beginnen met de cut. Wat de laatste week gebeurde was een betere vochtverhouding onderhuids/intramusculair, met vet gebeurde niet veel ;)

Jouw wedstrijdvoorbereiding was onberispelijk, zout hoog en glycogeen depleten eerste helft vd week, andersom 2de helft vd week. Gewoon dieper cutten en hetzelfde wedstrijdvoorbereidingplan aanhouden, en dan zul jij in wedstrijdshape zijn!

Gelijk heb je, het oogde alleen als een dikke 2% lager in bf - verkeerd gezegt inderdaad!
Wat sodium/water betreft, er zijn zoveel verschillende manieren maar weet nu voor de volgende keer dat ik de week daarvoor al hiermee begin, waardoor het flush effect nog wat effectiever zal zijn als nu! Het was nu al goed gelukt maar wil dan op zo'n 4% proberen te staan, makkelijker gezegt dan gedaan..het gaat zich er uiteindelijk om hoe die 4% uitziet, zo kan je er met 5-6% net zo bruut bij staan.

Ben nu bij 2 wedstrijden wezen kijken en shape gezien vraag ik me af wat sommige hebben gedaan en dat een wedstrijd shape noemen.

Ah we zitten op 1 lijn ;)

Jouw glycogeenstrategie lijkt me nagenoeg optimaal, maar idd had je er misschien iets meer uit kunnen halen door nog wat vroeger hoog in zout te gaan zitten, maar ik vraag me af hoeveel verschil dat zou maken. Leuk om te proberen voor de wedstrijd!

Toch denk ik sowieso dat om echt die 4% wedstrijdlook te bereiken naast optimalisatie van de wedstrijdvoorbereiding een net een iets diepere cut vereist zou zijn (wat dan weer jammer is van de massa helaas...).

Maargoed dat heeft geen haast voor nu, ik hoop wel rond de 85kg te wegen dan in wedstrijd shape. Alhoewel het gewicht niet het voornaamste is waar ik naar kijk. Hetzelfde gewicht als nu (79KG) bij 4-5% lijkt me ook wel een mooie shape, zodat ik nog net in die 80kg klasse ook nog mee kan doen. Als ik alleen voor junioren zou gaan probeer ik zo zwaar mogenlijk uit te komen, is net wat ik wil en hoe me progressie verloopt nu.

Bedankt voor je antwoordt over de cardio en de foto's zien er echt goed uit mooi die aders over heel je abs. 4% wedstrijdlook zonder as is bijna niet te doen zonder er mager uit te gaan zien helaas.

Bedankt voor je antwoordt over de cardio en de foto's zien er echt goed uit mooi die aders over heel je abs. 4% wedstrijdlook zonder as is bijna niet te doen zonder er mager uit te gaan zien helaas.
100% niet waar..het is niet voor iedereen weg gelegd, maar hoeft niet perse AS voor in het spel te komen..

Verdiende winnaar!

Gister een epic junkdag gehad, 2700kcals uit me normale meals gehaald en nog eens +-2000kcals uit zoetigheid etc. - me bodyweight was dan ook 89,5kg voor het slapen gaan, epic!
nu weer gestabiliseerd op 86kg - vandaag weer op max. 3000kcals
merk soms wel dat ik soms wat futloos ben, misschien toch wat hoger in kcals gaan of me vet innames beter verdelen door de dag of uit andere bronnen halen.

Zometeen delts trainen, ietswat andere opbouw ga ik nemen. Ik ga beginnen met rear-delt 1-2 oefeningen en begin vervolgens met me press oefeningen.

100% niet waar..het is niet voor iedereen weg gelegd, maar hoeft niet perse AS voor in het spel te komen..
Zo zijn er altijd nog vochtafdrijvende middelen(/fatburners) die van pas kunnen komen, niet AS gerelateerd.

Dankjewel! :)

Delts

Bent-over Reardelt Raise
15x8KG
15x12KG
15x24KG
8x30KG PR?
8x30KG
6x30KG not bad - ga normaal niet zwaar op deze oefening maar voelde goed aan

Seated DB-press
10x30KG
8x36KG
8x36KG
7x36KG

Behind neck BB-press (seated)
15x50KG
5x6x70KG VPR > set 3 + 4 video

Side-raises (staand)
15x16KG
12x22KG
10x26KG seated > stekende pijn in onderrug
3x15x20KG

Front-raises (hammer-grip)
10x10KG
10x16KG
8x20KG
8x20KG
10x16KG

DB-shrugs
20x30KG
3x15x36KG

Abs
Decline leg-raises (upper movement)
Side bends + rotation (in back extension)
Leg-raises (ellebows supported)

Cardio
30min. steps

Comments:
Epic workout was epic, rust/cheat-dag gister heeft me goed gedaan.

http://www.youtube.com/watch?v=Sjr-l5Lko30&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=suw0PhPOHb8&feature=channel&list=UL

Hoe de **** kun je nou weer 8x30 BORDR doen? :O

Mirin schoenen.

Mooi schouderwerk man.

Netjes Koen! 5x6x70kg is Sick!

En 30kg bent over rear delt raise is natuurlijk helemaal idioot...al verwacht ik geen stricte uitvoering ;)

Gefeliciteerd met je eerste plek! :thumbs: Goed gedaan. Stuur je me een berichtje om je prijs 'op te halen'? :)

Ralf

Die shirt nice, waar heb je die van? Lekkere training ook man.

Netjes Koen! 5x6x70kg is Sick!

En 30kg bent over rear delt raise is natuurlijk helemaal idioot...al verwacht ik geen stricte uitvoering ;)
Thx marv en ofcourse als je zwaar gaat MOET de uitvoering wel gooi werk zijn, typisch DBB op z'n best:thumb:
Tuurlijk zal je met lichtere gewichten beter en makkelijker isoleren.
Niet tevergeten dat dit mijn eerste oefening was, bent-over waarbij je gebruik kan maken van het 'momentum' bij uithang positie. Zelfde als bijv. BOR wide grip voor rear-delt waar je ook die momentum kunt pakken.
Gefeliciteerd met je eerste plek! :thumbs: Goed gedaan. Stuur je me een berichtje om je prijs 'op te halen'? :)

Ralf
Zal ik doen

Die shirt nice, waar heb je die van? Lekkere training ook man.
FIBO 2012 - Roelly Winklaar stand, is ook ondergetekend trouwens ;)
Is van 'Brachial'

Terug
Naar boven