- Waardering
- 17
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 93kg
- Vetpercentage
- 17%
Bedankt voor alle aanvullingen weer. Wordt er helaas niet altijd duidelijker op. Door de Rippetoe suggestie ben ik me daar eens in gaan verdiepen en daar wordt aangeraden om zoveel mogelijk te eten. Er wordt bijvoorbeeld 4000kcal geroepen. Dat ga ik sowieso niet halen. Heb een paar dagen 3500 kunnen halen, maar dit staat wel weer recht tegenover de 2600kcal die supersized hierboven aanraadt.
Uiteraard is het voor iedereen anders, maar deze verschillen zijn wel erg groot en ik ben benieuwd waar dit dan op gebaseerd is. Het Rippetoe programma raadt bijvoorbeeld ook aan om 2 liter melk te drinken op een dag, terwijl hierboven weer gezegd wordt dat de melk wel wat minder mag. Behoorlijk verwarrend dus. Misschien kan iemand wat onderbouwen.
de voeding die rippetoe aanraad bij zijn programma vind ik erg overdreven, ik vind dat je die statement van rippetoe wat dat betreft niet al te serieus moet nemen. exacte hoeveelheden in voedingsadvies zoals : drink 2 liter melk, klopt gewoon niet..ieder lichaam is weer anders. zoveel eten als rippetoe aangeeft kan helpen als je idd ectomorph bent maar is minder goed voor mensen die endomorph zijn.
ik heb destijds de voedingrichtlijnen van rippetoe aangehouden en ondanks dat ik veel in kracht ben gegroeid heeft het ook aardig wat vet aangezet, waardoor ik nu best lang moet cutten.
mijn advies: begin met bulken op onderhoud + 10%.. dat houd in dat je het aantal kcal wat je onderhoud is gewoonweg vermenigvuldigd met 1.10
vervolgens moet je een koolhydraten , eiwit , vet oftewel kve verhouding kiezen waarover je die kcal gaat verdelen. een goed begin is : 40% koolhydraten , 40% eiwitten , 20% vet
1gr koolhydraten/eiwit = 4kcal
1gr vet = 9kcal
als je eenmaal weet hoeveel gram koolhydraten , eiwitten en vetten je nodig hebt moet je het verdelen over de maaltijden.
wanneer je voedingsschemaklopt , moet je gaan bijhouden of je niet teveel in vet% stijgt. en of je wel aankomt in gewicht.
kortom houd bij in excel : gewicht(kg) , vet% , VVM(vetvrije massa=gewicht-vet)
daaruit concludeer je waarschijnlijk een van het volgende:
situatie 1: je komt aan in gewicht, en niet/minimaal in vet
>>conclusie: goed bezig niks veranderen.
situatie 2: je komt aan in gewicht , maar ook veel in vet
>>conclusie: kcal inname iets verminderen
situatie 3: je komt niet aan, of valt af in gewicht
>>conclusie: kcal inname verhogen met 5% / meer eten
succes !! het trainingschema van rippetoe is wel goed , ik raad deze ook zeker aan

MVG,
Alexander