Fitness Seller

Eeek! Ingrijpen, spierverlies

odan

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Mede zwoegers,

Ben nu al een tijdje, maand of twee met een geadviseerd fullbody schema bezig. Dwz. 2 of 3 x p/w voornamelijk compounds, (3 sets van 8)

Hiervoor had ik volgens de meesten hier een veels te vol fullbody schema!

Nu merk ik een duidelijke teruggang in spiermassa, niet in gewicht? Dus ik wordt nog vetter ook:eek:

Ik denk toch dat ik maar terug ga naar dat te volle schema, of wellicht toch split? Hoewel, kan maar 2 a 3 x p/w!

Nog tips?

Mede zwoegers,

Ben nu al een tijdje, maand of twee met een geadviseerd fullbody schema bezig. Dwz. 2 of 3 x p/w voornamelijk compounds, (3 sets van 8)

Hiervoor had ik volgens de meesten hier een veels te vol fullbody schema!

Nu merk ik een duidelijke teruggang in spiermassa, niet in gewicht? Dus ik wordt nog vetter ook:eek:

Ik denk toch dat ik maar terug ga naar dat te volle schema, of wellicht toch split? Hoewel, kan maar 2 a 3 x p/w!

Nog tips?

Ik denk dat het meer aan je voeding zal liggen dat je vetter word, Toevallig creatine kuurtje erbij ?

Nogal weinig info. Valt niet veel over te zeggen zo.

Als je vet wordt ligt dat aan je voeding. Massaverlies kan hier ook mee te maken, maar net zo goed een gebrek aan intensiteit van je trainingen.

• Topic Starter Topic Starter
De training op zich is echt wel intensief, ik merk qua kilo`s die ik per onderdeel lift ook wel progressie, alleen de hoeveelheid oefeningen per spiergroep zijn behoorlijk teruggeschroeft, dus de totale intensiteit is daarmee wel behoorlijk minder geworden.
Maar dat was ook het advies.

Benen: squat (later aangevuld met legpress)

Rug: chinnen (later aangevuld met nekpull/row)

Borst: benchpress en dip (later aangevuld met flyes of peck-deck)

Schouder: MP (soms side raiches erna)

Bicep/tricep/buik: werd eigenlijk niet geadvisseerd maar doe toch vaak 1 oef.

Voorheen deed ik bijna alle spiergroepen 3 verschillende oefeningen, was ik wel 2 dagen lichtelijk stuk, maar werd ook niet vetter en had wel het gevoel duidelijker progerssie te maken.
Conclussie; het eerste programma was wellicht te zwaar, de tweede denk ik te licht, vandaar ook dat vooral rond mijn taille gain???
Dus?

dus?

voeding hoogstwaarschijnlijk..

Maar als het voeding zou zijn, dan zou ik toch met het eerste zwaardere schema, ook moeten zijn aangekomen(op de verkeerde plek) Aan mijn voeding heb ik eigenlijk niets veranderd!

Misschien gewoon minder pomp erin?

Hmmmm:scratch: sorry ben je even kwijt.

Te weinig koolhydraten,gevolg minder glucose in je spieren,gevolg platte spieren waardoor je denkt dat je spieren verliest...
Eet eens paar dagen veel koolhydraten,als je spieren dan voller lijken te worden weet je meteen of het daaraan ligt.

Voorheen deed ik bijna alle spiergroepen 3 verschillende oefeningen, was ik wel 2 dagen lichtelijk stuk, maar werd ook niet vetter en had wel het gevoel duidelijker progerssie te maken.

Waarom ben er dan mee gestopt ???

Sic! Goed punt! Ik poste eens mijn schema en kreeg van ongeveer iedereen te horen dat dit toch echt te veel was, voor 3maal p/w. Ik was ook wel behoorlijk aan de latten hoor.

Ik kwam net terug van twee jaar niet sporten, dus ik gainde zoiezo snel, maar toch bang om overtraind te raken. Dubio aan de ene kant wil ik onwijs hard gaan, anders heeft het allemaal geen zin, maar mijn verstand zegt ook wel dat ik geen 17 meer ben ;-)

Maar goed, nu dus voornamelijk compounds aan het doen(op advies)maar ik heb echt het idee dat ik dan te weinig doe, hoewel ik qua kracht wel vooruitga???

Ik vind dat je veel push doet: bench, oh press, dips en dan nog triceps training. 3x (nix te maken met je topic)

Ahja dat word snel gezegd,feit is dat iedereen anders reageert op een hoog volume.
Als je er goed op gaat ga er dan mee door,als je het gevoel hebt overtraint te zijn minder je voor een paar weken wat in volume en daarna weer knallen !

thanks

Terug
Naar boven