AndroidHealthClinic

Een aantal vraagkes :-)

geen

Advanced Bodybuilder
Waardering
13
Lengte
1m82
Massa
85kg
Hallo allemaal,

Ik train sinds kort in de sportschool, en heb voorheen een jaartje thuis zitten aankloten.
Trainingsschema is een 4-split, voorheen was dit een fullbody 3/4 keer in de week.
Ik ben in het jaartje thuis trainen een dikke 35 kg afgevallen, en m'n mindset is nog "ik ben dik en moet afvallen". Al is dit natuurlijk wat overdreven gezegd..
Halverwege Juni heb ik een gesprek met een trainer waar we gaan kijken naar mijn voedingsschema en trainingsschema. Tot nu toe heb ik dit via de sticky's op DBB samengesteld.

Tot nu toe at ik +- 2500 kcal op trainingsdagen en 2200 op niet trainings dagen.
De stats lengte gewicht en VP kloppen die ik heb ingevuld.

Een aantal dagen terug ben ik al aangesproken door de desbetreffende trainer, en heeft mij al een aantal tips gegeven.

Hieronder de tips, en ik zou graag willen vragen aan jullie jullie mening hier over te geven.

• Ik moet zo'n 3600-3800 kcal gaan eten om goed massa te gaan aanzetten. (75kg, 14,6%, 17 jaar, 1,82M)

• In plaats van boterhammen door de dag heen kan ik beter meer rijst/brinta/havermout/crackers gaan eten.
Ik ontbijt met havermout melk en whey, en mijn avondmaal is rijst met kip of tonijn en groentes. Voor het slapen op het moment caseine shake, na deze pot ga ik over op kwark. Nu is de vraag dus bij deze tip/opmerking, kan je bijvoorbeeld 3 maal per dag havermout melk en whey eten, of kan je beter 1 maal brinta, 1 maal havermout, en 1 maal weet ik niet wat eten? En wat is het voordeel van crackers t.o.v. brood? En zou iemand mij precies uit kunnen leggen wat nu het nadeel is van brood? (vocht vasthoudend..?)

• In plaats van na 1-1,25 uur krachttraining nog een halfuurtje te gaan rennen op de loopband, zou ik beter van te voren 20 minuutjes kunnen fietsen, niet te hoge intensiteit. Dit is dan mijn warming up en cardio in een.
Wat zijn jullie meningen hierover? De trainer was van mening dat veel hardlopen/rennen ten koste gaat van spier massa. Voorheen dacht ik dat je juist beter achteraf cardio kon doen zodat je vet ging aanspreken, maar dan wel op een 60 a 70 procent van je hartslag.

Dit waren de belangrijkste vragen eigenlijk. Mijn voedingsschema is sowieso 2-2,5 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht, 1 gram vet per kilogram lichaamsgewicht en de rest aanvullen met koolhydraten. Het gaat hem dus meer om de producten die ik gebruik in mijn schema dan om de hoeveelheden.

Ik merk zeker vooruitgang sinds ik naar de sportschool ga(3 weken). Dit vooral in mijn rug en triceps. Deze trainde ik voorheen niet heel erg goed blijkt dus.

Mochten jullie ook even naar mijn trainingsschema willen kijken;
Maandag - Rug+Biceps
Dinsdag - Borst+Triceps
Woensdag - rust
Donderdag - Benen(ook kuiten, volledige benen)+buik
vrijdag - schouders, trapezius
Weekend - rust

Ik zelf vind de vrijdag een beetje weinig. Maar ik weet verder niet hoe ik het beter zou kunnen verdelen. Misschien de buik van donderdag naar vrijdag verplaatsen, of de buik twee keer per week pakken?

Dat waren mijn vragen, sorry voor de lap tekst!

Alvast bedankt,

Gr.

Zout in eten is overrated, gewoon lekker brood eten. Misschien als t zomer is dat je wat op je zoutinname kan letten, zolang t niet extreem veel is en gewoon stabiel is per dag hou je nauwelijks extra vocht vast.

En na je training zou je het beste 15 min hiit training doen, 20 min fietsen voorafgaande aan je training lijkt mij wat veel.

Vind zn punt over vantevoren opwarmen niet eens zo heel slecht, het scheelt bij mij iig al een hoop in pijntjes tijdens t trainen. Warm ijzer buigt, koud ijzer breekt.
Alleen zn argument is een bak vol schijt;of je nu vet verbrand op je fietsje, terwijl je aant pompen bent, of terwijl je hevig de pispomp ligt te aaien maakt natuurlijk totaal geen verschil voor het uiteindelijke resultaat.
Ik zou alleen wel een crosstrainer pakken als warming up ipv de fiets. Iets met hele lichaam opwarmen of alleen benen.
Brood eten kan prima als jij dat lekker vindt, maar wel beetje oppassen als je het graag belegd met zout en overdag graag aan de zoutsteen van je cavia likt - teveel zout is niet zo goed.
Tot slot vind ik die 3800 kcal wel wat gortig als ik naar je stats kijk.. of dacht je trainer dat die 35 kilo afvallen een nieuwe hobby van je is? Zou wat lager mikken, verhogen kan altijd.

Knap trouwens dat je zoveel kwijt bent. Volhouden.

Terug
Naar boven