MuscleMeat

Een leerling van me neemt steroïden.

Geachte meneer de directeur D. D.C.

Via een forum ben ik op iets gestuit dat mij zorgen baart. Het lijkt erop dat een leerkracht van jullie school via dat kanaal privé-informatie deelt over zowel leerlingen als collega’s. Hoewel ik begrijp dat het soms waardevol kan zijn om ervaringen uit te wisselen, vraag ik mij af of dit in dit geval wel op een gepaste manier gebeurt en of de privacy van betrokkenen voldoende gewaarborgd blijft.

Ik wens hiermee geen overhaaste conclusies te trekken, maar wil mijn bezorgdheid uiten en vertrouwen op een zorgvuldige inschatting van uw kant.

Alvast bedankt voor uw tijd en aandacht.

Met vriendelijke groeten
Kathlinoo
Dit meen je niet toch?

Zou heel laag zijn als je shit van hier doorspit naar elders.

Dit meen je niet toch?

Zou heel laag zijn als je shit van hier doorspit naar elders.
In tegenstelling tot Yasmine, en jij, ben ik slimmer dan dat.
Maar hopelijk gaat er eens een lampje in die hersenpan van hem branden en wordt het hem duidelijk dat het misschien toch allemaal niet zo oke is wat hij hier allemaal deelt.

• Topic Starter Topic Starter

Via een forum ben ik op iets gestuit dat mij zorgen baart. Het lijkt erop dat een leerkracht van jullie school via dat kanaal privé-informatie deelt over zowel leerlingen als collega’s. Hoewel ik begrijp dat het soms waardevol kan zijn om ervaringen uit te wisselen, vraag ik mij af of dit in dit geval wel op een gepaste manier gebeurt en of de privacy van betrokkenen voldoende gewaarborgd blijft.

Ik wens hiermee geen overhaaste conclusies te trekken, maar wil mijn bezorgdheid uiten en vertrouwen op een zorgvuldige inschatting van uw kant.

Met vriendelijke groeten
Kathlinoo
Privé informatie? Hoe dom kan je zijn?

In tegenstelling tot Yasmine, en jij, ben ik slimmer dan dat.
Maar hopelijk gaat er eens een lampje in die hersenpan van hem branden en wordt het hem duidelijk dat het misschien toch allemaal niet zo oke is wat hij hier allemaal deelt.
Sorry maar mijn IQ test is boven de 100 en nu jij

(Niet lullig bedoeld).

Met vriendelijke groeten
Kathlinoo
Geachte D.D.C.,

Ik stuitte laatst tijdens een sessie scrollen op een forum op iets wat me flink tegen de borst stuitte — en da’s knap, want die borst is niet klein. Blijkbaar is er een docent van jullie school die daar privé-informatie over leerlingen én collega’s dropt alsof het dumbbells zijn. En dan niet anoniem of vaag, maar gewoon met details die niet horen te lekken.

Kijk, ik ben de eerste om te zeggen dat ervaringen delen top is — community, broederschap, je kent het wel — maar dit voelt niet chill. Privacy is serious business. Je kan niet zomaar gaan lekken alsof je na je cut nog vocht kwijt moet.

Ik trek geen overhaaste conclusies, ik bulk rustig door, maar dit baart me zorgen. Hopelijk kijk jij er even met frisse blik en strakke focus naar, als een coach die z’n team scherp houdt.

Thanks voor je tijd, respect voor je werk, en ik hoop dat je hier even de juiste reps op maakt.

Massale groet,
Kathlinoo

Ik heb bijna een pre workout nodig om dit topic nog te begrijpen man.

Dat een kind misbruikt is, een collega zelfmoord heeft gepleegd (met zelfs de redenen erbij), dat een leerling mogelijks anabolen gebruikt,.. is geen privé informatie? Voor de rest gaat 't goed met je?
Je weet niet over wie het gaat!!!!
Zoek nog eens jouw rol als moderator op!!!

Het zou je pedagoog maar zijn

Vermoeden....omdat het nooit werd bevestigd. Nederlands is je moedertaal?
In het weekend? Ik was in de kleedkamer van basic fit, hij kwam binnen, deed zijn t shirt af en flexte zijn spieren omdat hij trots was op zijn harde werk. Moet ik mijn ogen dichtknijpen? Jees...echt...deze heksenjacht iedere ik iets post moet echt stoppen. Stelletje eikels
In het begin van dit onderwerp was het enkel jij die het vermoeden had, gebaseerd op een enkele ontmoeting in een Basic Fit. Nu, een dag later, heb jij opeens de kennis dat zijn ouders niet meer weten wat zij moeten en er al instanties ( zorgcoördinator?) aan te pas komen.

Overigens. Als hij trots is op zijn harde werk neemt hij geen anabolen. Met anabolen is het namelijk niet meer hard werken.

Sorry maar mijn IQ test is boven de 100 en nu jij

(Niet lullig bedoeld).
No offense jongen, maar een chimpansee haalt ook zoiets.

Je weet niet over wie het gaat!!!!
Zoek nog eens jouw rol als moderator op!!!
Ik geef toe dat ik een fout heb gemaakt. Ik moet hier uit leren. I stand corrected. Een paar van jullie hebben inderdaad duidelijk gemaakt dat ik teveel details heb gedeeld. Dom van me.
IMG_20250504_154859.jpg

Ik heb bijna een pre workout nodig om dit topiIk ben al 10 tot 15 jaar lid van dit forum, net als een aantal anderen hier. Doorheen de jaren zijn er geregeld felle discussies geweest – dat hoort bij een forum waar mensen met uiteenlopende overtuigingen samenkomen. Maar het valt me op dat mijn uitgesproken linkse en antiracistische standpunten vaak in botsing komen met de zeer rechtse houding van een kleine groep. Dat heeft geleid tot een gespannen sfeer en zelfs persoonlijke aanvallen, die helaas al jaren aanslepen. Sinds kort is dit gedrag weer opgedoken, en tot mijn spijt speelt een moderator hierin mee – iets wat ik bijzonder zorgwekkend vind.

Ik post hier een topic over een leerling van mij, een jongen die jarenlang zwaar gepest werd. Door sport heeft hij zijn zelfvertrouwen teruggevonden – een positieve evolutie. Maar tegelijkertijd merk ik dat hij moeite heeft om zijn herwonnen kracht op een gezonde manier te hanteren. Hij vertoont pestgedrag, zoekt grenzen op. Tijdens een moment in de sportzaal afgelopen weekend, kwam hij trots de kleedkamer binnen, trok zijn T-shirt uit en begon te flexen. Hij wilde tonen wat hij had opgebouwd – zijn spieren. Maar wat ik vooral zag, was een bovenlichaam dat volledig bedekt was met ernstige acne.

De zorgcoördinator van onze school had mij eerder al gevraagd om met deze leerling in gesprek te gaan ( niet enkel om het vermeend gebruik van steroïden) , precies omdat we een gedeelde passie voor sport hebben. Ik werk als leerkracht nauw samen met het zorgteam – dat is essentieel, zeker in situaties waar gedrag op school gelinkt is aan omstandigheden thuis. Soms kun je een leerling niet zomaar straffen, omdat de thuissituatie onveilig is. We zoeken dan samen naar de best mogelijke aanpak.

Alles verloopt met kennis van de school en in overleg met de zorgcoördinator. Mijn betrokkenheid reikt verder dan enkel lesgeven – zoals het hoort. Daarom stelde ik op het forum een terechte vraag: of iemand met kennis van zaken me kon helpen inschatten of het hier zou kunnen gaan om (beginnend) gebruik van anabole steroïden, en wat de mogelijke gevolgen daarvan zijn bij een puber. Het gaat hier om een bezorgde leerkracht die een jongere wil begeleiden.

Maar helaas werd ook deze poging om hulp te zoeken meteen onderuitgehaald door enkele forumleden die structureel mijn bijdragen verstoren. Hun reacties zijn niet enkel onrespectvol, maar ook ronduit vijandig. Wat nog pijnlijker is: dit gedrag wordt zelfs aangemoedigd door een moderator – iemand die nochtans een voorbeeldfunctie zou moeten hebben.

Ik zoek hier geen conflict, enkel raad. Een jongere zit in de knoop, en ik wil gepaste ondersteuning kunnen bieden. Is dat geen legitieme reden om een vraag te stellen?

OMG ...wat voor een psycho ben jij?
In dit topic kan je nooit weten over wie het gaat, jij tang.

Terug
Naar boven