AndroidHealthClinic

Peiling Een splitschema is beter dan een full-body schema

Peiling Peiling Een Splitschema Is Beter Dan Een Full-Body Schema

• Totaal stemmers
    229
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben van mening dat ieder voor zichzelf moet bepalen wat het beste voor hem/haar werkt.

in mijn geval is dat een splitschema, voor een ander kan dat full body zijn.

het ligt ook een beetje aan wat jouw doelen zijn en op welke manier je dat wilt bereiken. ook daarin scheelt dat per persoon. full body voor kracht en split voor massa vind ik wat té makkelijk gezegd.

ieder lichaam blijkt ook anders te reageren (las ik in de muscle en fitness januari nr ofzo)

ik doe 't liefst full body en twee dagen extra 1 of twee spiergroepen om bij te trekken...als ze weer bij zijn wordt het weer gewoon fullbody all the way.

maar ben het met je eens dat een ieder het dus voor zichzelf zal kunnen beslissen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Misschien omdat je vaker traint in de week dus vaker zenuwstelsel belasten dus sneller verrot?
Verrot? Nee hoor, ik ben telkens sterk aan het begin van elke nieuwe training en ga vooruit in kracht - en massastats. Ik mag er echter niet aan denken om dezelfde spiergroep als de dag ervoor weer te trainen, die is dan nog lang niet herstelt.

voor mij persoonlijk: ja.
omdat ik liever splits doe gewoon, concentreren op één of twee spiergroepen. en ik train gewoon liever 4 of 5 keer per week dan 2 of 3.

+1

FB gaat voor mij snel vervelen, alles trainen en dan één dag wel dan een dag niet... nee, niks voor mij. heb liever enkele dagen na elkaar m'n kicks. split voelt gewoon veel beter en correcter aan, zeker qua herstel.
ben er vrijwel zeker van dat je met deze methode ook betere resultaten boekt. aan FB zou ik me enkel gaan wagen als ik van mezelf zou vinden dat ik qua massa en spierdefinitie m'n tevredenheidsgrens zou bereikt hebben.

Voor iedereen die begint over definitie en massa, Sava trainde met een FB en zijn fysiek liegt er niet om.

Ik denk dat als je puur op kracht traint je sowieso beter FB kan trainen.

+1

FB gaat voor mij snel vervelen, alles trainen en dan één dag wel dan een dag niet... nee, niks voor mij. heb liever enkele dagen na elkaar m'n kicks. split voelt gewoon veel beter en correcter aan, zeker qua herstel.
ben er vrijwel zeker van dat je met deze methode ook betere resultaten boekt. aan FB zou ik me enkel gaan wagen als ik van mezelf zou vinden dat ik qua massa en spierdefinitie m'n tevredenheidsgrens zou bereikt hebben.
Nu lijkt het dus dat jij zegt dat je met fb voornamelijk op onderhoud traint.

Sowieso denk ik dat veel mensen hier nog nooit serieus fullbody hebben getraind maar wel hun meningen erover hebben.

ik doe altijd split en fb nog niet uit geprobeerd
wel ooit de ene dag bovenkant de andere dag benen ook best wel heavy

Als beginner denk ik dat je gewoon beter af bent met FB. Zo train je meer op de compounds die je in het begin nog moet aan leren, en dat doe je dus enkel door ze veel te doen. Isolatie is dan nog niet nodig.

Als je verder staat hangt het er volgens mij van af wat jijzelf graag doet, zolang je maar hard traint en gemotiveerd bent.

Idd het is ook gewoon dat je door split gewoon vaker kan trainen. Maar een beetje afwisselen kan ook geen kwaad.

• Topic Starter Topic Starter
Toch wel verrassend hoe gelijk de poll opgaat :)

Vind het lastig, split niet per definitie maar ook geen fb.

Ik probeer compounds af te wisselen en te maximaliseren tov elkaar. Dit kunt je dus op allerlei manieren doen. Dit lijkt me ook waar het om draait?

hier nog een split mannetje, 3 spiergroepen per dag en 6 dagen per week, iedere spiergroep 1 dag rust..gewoon lekkerrr

??? Wat is dat voor een split schema. Dus 3x pw dezelfde spiergroep.
jazeker..nu zullen er wel mensen zeggen van niet genoeg hersteltijd enz. maar als het voor iemand werkt dan werkt het.
Ik ben 43 en heb totaal geen last van overtraining of oververmoeidheid en gemiddelde training duurt 1,5 uur.
Start gewicht 7 maanden geleden was 76 kg, en momenteel weeg ik 92 kg en ga nog steeds vooruit.

Onze guru 3XL gaat voor split. Ben wel benieuwd waarom eigenlijk?

Toen ik begon met trainen, ong. 9 jaar geleden heb ik een jaar full body gedaan.
Zag er wel wat beter uit, maar met split ben ik echt in een rap tempo vooruit gegaan.
Persoonlijk vind ik het ook veel prettiger om 1 tot 2 spiergroepen goed aan te pakken.
Ik heb absoluut geen voldaan gevoel na een full body training, maar dat is natuurlijk
persoonlijk...

Eens!

(jaja, bijna een maand oud..)

ik ben nu sinds een week voor de eerste keer met een full body schema bezig, en ik vond dit veeeeeel lekkerder, hopelijk snel wat kilo's bij door training en goed eten :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven