Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
PeilingEen splitschema is beter dan een full-body schema
Persoonlijk groei ik het beste met een splIt. Ik moet elke spiergroep apart aannemen en prikkelen.
Verder haal ik meer voldoening uit een splitschema. Ook omdat ik dan meer kan gaan trainen.
Maar of het voor iedereen beter is, wete ik niet. Hangt waarschijnlijk ook af van persoon tot persoon.
Voor mij werkt een full body schema beter door de hogere frequentie waarmee je spiergroepen afbeult. Bij een split schema train je vaak alles maar 1x per week, dat vind ik minder effectief.
Bij een split schema kan je uiteraard meer aandacht besteden aan isolatie oefeningen voor armen, zijkant schouder. Als je dit bij een full body schema doet zit je vaak 2u in de gym per training door de vele oefeningen...
Ik heb gekozen voor full body, oftewel nee.... Ben dan ook nog een beginner naar mijn mening dus er valt nog een hoop te trainen en doe gewoon 3/4x per week voluit borst/arm/buik/rug (beentjes zijn voor voetbal, met nadruk op beenTJES )