Fitness Seller

Eenarmige oefeningen en rust

ReflekX

Novice
Waardering
0
hey dutchbodybuilding,

Ik lees hier nu al een tijdje mee, en ben recent ook aan de gang gegaan qua fitness/bodybuilding, clean eten e.d.
Ik lees dan ook regelmatig (niet alleen hier) dat enkelarmige oefeningen (bicep curls oid) beter zou zijn omdat je je dan meer zou kunnen focussen op een spiergroep, nu komt vanuit daar mijn vraag.

stel ik heb 12 reps gedaan rechts, vervolgens doe ik 12 links. gaat mijn "rusttijd" dan in na de 24 totale reps of kan ik nadat ik mijn linker reps heb gedaan gelijk door voor mijn rechtse curls? (aangezien de rechterkant dan tijd heeft om te rusten tijdens mijn linkse oefening)

hopelijk is de vraag een beetje duidelijk.

MVG,

ReflekX

Na je totale set.

Als je echt niets doet met de kant die je op dat moment niet gebruik moet je je rust gewoon tussen de set voor de bepaalde kant doen (dus de tijd van je set voor bv je linkerarm valt binnen de rust voor je rechterarm)

Je moet alleen goed na gaan of je tijdens de set voor links echt niets doet voor rechts. Als je denkt dat er toch wel ergens een belasting is moet je je rust wat aanpassen.

Ik pak meestal de normale rusttijd na de laatste arm, die begint daarna te lopen. Ook pak ik 20/25 seconden rust per arm om even op adem te komen / de atp's tjes te laten aanvullen etc.

• Topic Starter Topic Starter
thanks voor jullie snelle hulp, dan ga ik het eens toepassen zo ;)

Stel je pakt 1 min rust normaal, zou je evt 30 sec totale rust kunnen pakken, stel je set duurt 30 sec per kant ongeveer komt dit toch op 1 min per kant rust uit.

Ik pak meestal de normale rusttijd na de laatste arm, die begint daarna te lopen. Ook pak ik 20/25 seconden rust per arm om even op adem te komen / de atp's tjes te laten aanvullen etc.

Dat je die 20/25sec pak om even op adem te komen kan ik in komen, maar 20/25sec om ATP aan te vullen?

Terug
Naar boven