AndroidHealthClinic

Eerst Lunge of eerst Leg press?

Taste Of Fire

Competitive Bodybuilder
Waardering
58
Aangezien ik eens een keer wat anders wil doen dan squatten heb ik besloten te gaan leg pressen en te gaan lungen.

Wat raden jullie aan: eerst lunge of eerst leg press?

gewoon lekker afwisselen ene keer de ander eerst dan weer die ander. maakt niet al teveel verschil uit

Squat, Front Squat, Box Squat, Sumo Squat, Sumo Box Squat, Front Box Squat... ETC

• Topic Starter Topic Starter
gewoon lekker afwisselen ene keer de ander eerst dan weer die ander. maakt niet al teveel verschil uit
Wil wel graag consequent trainen, anders is het moeilijk progressie bij te houden. Dus als ik nu kies voor bijvoorbeeld Lunge eerst, doe ik dat ook minimaal 8 weken. Anders ben je al voorvermoeid door een andere oefeningen en gaat dat toch altijd ten koste van het aantal reps of van het gewicht. Je hebt dan geen inzage of je progressief bezig bent.

Squat, Front Squat, Box Squat, Sumo Squat, Sumo Box Squat, Front Box Squat... ETC
Ik heb het over Lunge en Leg press.

Reageer dan gewoon niet.

Wil je goede benen ja of nee?

Ik squat altijd al, lees de beginpost maar eens. Alsof je alleen met squat goede benen krijgt. Daarnaast is het ook per individu verschillend.

Graag een ontopic reactie. Als je discussies wilt voeren hoe goed squats voor jou (en vele andere mensen) werken, open je maar een eigen topic.

Squats:trollface:

Ligt denk ik aan de legpress. Als het er één is waar je niet veel gewicht aan kan hangen zou ik ze voorvermoeien met lunges. Kan je zwaar gaan dan zou ik de voorkeur geven aan legpress eerst.

En wat een gezeik over squatten, je geeft toch duidelijk aan dat je een x wat anders wilt doen. Ja t is de beste oefening, maar zonder squatten groeien je benen ook prima

---------- Post toegevoegd Tue 18 Sep 2012 om 16:33 ----------

reported

I'm with HB89 :trollface:

• Like
Waarderingen: HB89
Het hangt af van de volume en intensiteit per oefening. Ik heb persoonlijk de voorkeur om zwaar te beginnen met een oefening met hoge intensiteit en minder volume. Vervolgens het volume verhogen en de intensiteit verminderen. Ik denk dat het meer voor de hand ligt om de leg press met een hoge intensiteit te doen en dus daarmee te beginnen. Maar in principe is het een kwestie van voorkeur.

Prima, bedankt voor de serieuze reacties. Hier heb ik wat aan! :-)

Zou altijd met free-weight oefening beginnen, lunges dus!
Kan je daarna het afmaken met hoge intensiteit of volume op de leg press, terwijl je minder op techniek hoeft te letten.

Kan je daarna het afmaken met hoge intensiteit of volume op de leg press, terwijl je minder op techniek hoeft te letten.

+1

of je neemt andere varianten van de squat zoals HB89 voorstelde;)

• Like
Waarderingen: HB89

daar heb je wel een goed punt!

maar leg press is imo een betere massabouwer, correct me if im wrong!

Eerst zware leg press, dan lichte lunges.

Terug
Naar boven