MuscleMeat

Eerst Lunge of eerst Leg press?

Zware (als het kan in je gym) barbell lunges, zijn eigenlijk gewoon squats op 1 been.
Maar je pakt hier meer allround je been aan.

Uit het artikel:

The leg press, properly performed (meaning keeping your ego in check, taking the sled to parallel or slightly below)

Really bro? ATTG

ATTG is overdreven.. Iedereen hier squat ATTG .... yeah really .... :rolleyes:

Zware lunges ? really ? Met veel gewicht balanceren op 1 been ? Ik zie het niet zitten. Te veel kans op ongelukken.

Overigens voor alle squat-fanatici ... http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/squat-versus-leg-press-for-big-legs.html ;)

Hij krabbelt in het artikel langzaam terug dat het een prima oefening is voor mensen die niet gebouwd zijn om te squatten en/of een zwakke onderrug hebben dat ze prima kunnen legpressen ipv squatten.

En dan moet je ook nog een goede plate loaded legpress hebben ook. Heb er hier nog nooit een gezien.

En ik vind het best wel een slecht artikel eigenlijk. Hij verteld eigenlijk alleen logische dingen die je zelf ook wel kan bedenken.
Het enige echte voordeel is dat je ook negatives kan maken op de legpress.

• Topic Starter Topic Starter
Wordt dit nu een pro Squat topic?

Mensen bedankt voor de adviezen, ik denk dat ik inderdaad eerst Leg press pak (kun je toch meer gewicht "rammen").

De rest: open een eigen topic waarin je de liefde voor squat kenbaar maakt. Je hoeft niet te squatten om dikke poten te krijgen. Ik wil eens wat anders dan week in, week uit squatten.

Haha, ik ben terug op full body omdat ik geen genoeg van squats kan krijgen:heart:

Met full body kan je 3x per week squatten.

Bill Star, 3x per week squatten

de vraag is: eerst lunge of eerst leg press? beetje jammer dat iedeen offtopic over squatten begint en verder gaat.

Het is de leeftijd gecombineerd met geestelijk vermogen. Daarnaast is het stoer om te trollen, psychologische zwakte dus.

ik ben er in ieder geval al uit wat ik ga doen. Ik heb toch wel wat antwoorden gehad waar ik wel iets aan had. :)

Nog een vraagje overigens:

Is het beter om met Lunges eerst 1 been te doen, dan 1,5 minuut rusten en dan de ander, of kun je ze beter om en om afwisselen binnen je set?

Terug
Naar boven