XXL Nutrition

Eerste Belgische provider zonder datalimiet!

Hoe komt het toch dat een land als Belgie zo achterloopt op dit gebied? :scratch:
Gebrek aan concurentie (en dus ondernemingszin) plus het feit dat grote bedrijven hier een soort van monopolie hebben uitgebouwd, de klant vaart hier slecht bij.

computererror1.gif - 133667

mja heb telenet
10 gb download
2gb upload

wil ik iets downloaden moet ik er altijd opletten dat ze niet van me uploaden
2 gb is zo op

Belgen zijn kapot hard gepwned

idd niet aleen op internet en telecominicatie
maar ook op aardgas en elektriciteit betalen we meer dan de andere Europese landen :(
Alles tesamen is Nederland nog altijd een pak duurder om in te leven. Plus ze hebben een kleiner huis (wat ze vaker huren dan kopen), kleinere achtertuin en vaak ook een kleinere wagen. Wie is nu pwnd ;)

bij multikabel heb ik nooit een limiet gehad, zonera heette dat bij ons toen. heb al 8 jaar internet . was wel kankertraag toentertijd 7kbps voor 40 euro per maand.

Bij @home hadden ze 8 jaar geleden volgens mij ook geen limiet hoor... gewoon FUP. (en zonder goede dl's kun je dus ook weinig downloaden... misschien dat het daar aan lag :P)

Verder is zo'n datalimiet echt wel k*t. Zo'n Belg die ik op m'n MSN heb mag maar 17 GB pet maand verbruiken... dus upload + download == 17 GB :eek:

En de bijbetaling per GB is ook nog best aardig als ik het me goed herinner. (weet de bedragen niet meer uit m'n hoofd, maar je kon in elk geval nog beter een kopie kopen dan dat je hem zelf zou downloaden)

Alles tesamen is Nederland nog altijd een pak duurder om in te leven. Plus ze hebben een kleiner huis (wat ze vaker huren dan kopen), kleinere achtertuin en vaak ook een kleinere wagen. Wie is nu pwnd ;)

Jullie worden genaaid door de Walen... wie is er nu pwnd ? ;) :D

Belachelijk dat internet in België.

Ben echt blij met me 24mbit lijntje, voor 24,95 per maand :roflol:

geldt dit voor heel belgie of zijn hier de waalen en vlamingen ook gescheiden :D

zou best kunnen dat het leven nog duurder is in Nederland
doelde eigenlijk maar op het nieuws dat gisteren op de Vrt was waar men in zij
dat de energie factuur met 28% procent gestegen was in een jaar tijd

Jullie spreken Vlaams... :roflol:

Dat zeg je goed T . Pwnd !

346,7 personen per Km2 in Belgie
394,3 personen per Km2 in Nederland

Gelet op de lage bevolkingsdichtheden in de Waalse gebieden valt het verschil nogal mee.

Dacht verder dat de lastendruk ongeveer gelijk lag verder. Maar de boodschappen zijn bij ons wel goedkoper, dus houden de Nederlanders waarschijnlijk wel meer over.

http://www.forbes.com/global/2008/0407/060_2.html

On-topic, breedband zonder beperkingen is toch wel een aangename luxe. Belachelijk systeem in Belgie.

346,7 personen per Km2 in Belgie
394,3 personen per Km2 in Nederland

Gelet op de lage bevolkingsdichtheden in de Waalse gebieden valt het verschil nogal mee.

Dacht verder dat de lastendruk ongeveer gelijk lag verder. Maar de boodschappen zijn bij ons wel goedkoper, dus houden de Nederlanders waarschijnlijk wel meer over.

http://www.forbes.com/global/2008/0407/060_2.html

On-topic, breedband zonder beperkingen is toch wel een aangename luxe. Belachelijk systeem in Belgie.
Paar feiten:

- Belastingsdruk (tax-misery) volgens Forbes lag vorig jaar hoger in Nederland dan in België (ik zie dat je de lijst zelf post trouwens)
- Nederlanders huren meer woningen, Belgen kopen vaker woningen (vrij groot verschil)
-Autorijden is in Nederland een pak duurder => hogere taksen, hogere aankoopprijs, duurdere verzekering, duurdere brandstof enz

- Die personen per vierkante KM gaat niet op trouwens, het zegt namelijk niets over de achtertuin van de woningen, alleen iets over de dichtheid (aantal woningen per gebied). Mogelijk hebben jullie de ruimte tussen privé woningen, maar de ruimte van de privé terreinen zelf blijft dan nog steeds kleiner. Het was trouwens laatst in het nieuws dat Nederlanders in België wilden wonen vanwege de grotere tuinen, goedkopere huizen (meer ruimte voo rminder geld).

Het budget dat men aan voeding besteed per maand is slechts 5-10% dacht ik en hier hebben we ook een spotgoedkope ALDI, lidle enz dus doet boeit niet zoveel. Wonen in België is sowieso beetje goedkoper, helaas word dit land slecht bestuurt en zijn de wegen verrot, om een paar nadelen te noemen.

Natuurlijk kan de Belgische staat aan die breedband data beperking weinig doen, dat ligt vooral aan de privé bedrijven.

Terug
Naar boven