Fitness Seller

Eerste keer cutten met een lage gewicht, kritiek op eetschema?

Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
72kg
Hallo leden van dutchbodybuilding,

Ik sport inmiddels al best een tijdje, maar nooit echt serieus gesport of met een echte doel. Heel erg zonde natuurlijk van mijn tijd als ik achteraf ga bedenken wat ik in die 2 had kunnen bereiken, maar achteraf huilen heeft natuurlijk geen zin en ik moet voorkomen dat ik volgend jaar weer het idee heb dat ik een jaar voor niks heb lopen sporten.

Ik weeg inmiddels 72 kilo bij een lengte van 1,77 en dat is niet erg zwaar(maar ook niet bijzonder ligt). Ik schat mijn vetpercentage rond de 16 procent maar die zou ook nog wat hoger kunnen zijn.. :mad: eigen schuld, want ik heb de laatste half jaar veel en iets te vaak gejunkt. Ik ben in een maandje of 7 10 kilo aangekomen waarvan een deel vet is, maar ook een deel spiermassa. Ik weet dat ik niet heel weeg maar toch wil ik gaat cutten. Ik wil dat omdat ik mezelf gewoon wat te vet vindt, ik wil gewoon lekker droog staan, dat motiveert mij ook meer om te gaan sporten en het is een keuze waar ik over na heb gedacht, terwijl ik weet dat massa pakken aangeraden wordt. Simpel, als ik 16 procent vet heb dan is 6 kilo al best wat. Het wordt dus waarschijnlijk geen hele lange cut, maar wel een strenge.

Ik ben hier niet om mijn dagboekverhaal te vertellen, maar zou graag kritiek willen op mijn cutschema en voedingschema.

Sportschema:
Maandag:Rug,biceps,benen,buik
Dinsdag:Borst,Triceps,schouders, half uurtje fietsen
Woensdag: Rust of een uur cardio als het uitkomt
Donderdag: Rug,biceps,benen,buik en Cardio(Als ik woensdag geen cardio heb gedaan)
Vrijdag: Borst,Triceps,schouders, half uurtje fietsen (Als ik het woensdag wel cardio heb gedaan)

Eetschema:

Als ik wakker wordt:
Kwark -225 gram
Een banaan

Wat later op school:
Whey shake met 250ml magere melk en 40 gram brinta

Voor het sporten:
Normale maaltijd van koolhydraten en eiwitten zoals rijst met kip of macaroni met zalm.

Na het sporten:
Whey shake met 250ml magere melk

avondeten:
Eiwitrijke maaltijd met zo min mogelijk koolhydraten

als tussendoor na het avondeten:
Cashewnoten

Voor het slapen:
450gram Kwark

Mijn target voor het eten is rond de 2400 kcal met 50% eiwit, 30%koolhydraten en 20% vet. Wat vinden jullie van deze verhouding?

Later zal ik melk eruit halen en mn koolhydraten nog verder verlagen als het nodig is.

Laatst bewerkt:
als ik jou was zou ik niet gaan cutten maar eerder op onderhoud gaan zitten.
Je bent 1.77 met 72 kilo..dat is nog niet echt veel.

door op onderhoud te zitten zul je vanzelf wat meer vorm krijgen en minder vet %

50% van 2400 kcal komt neer op zo'n 300 gram eiwit. Veel te veel natuurlijk.

Gooi je vetten omhoog, verlaag je eiwit en ga lekker op onderhoud trainen zoals hierboven al verteld werd.

Terug
Naar boven