AndroidHealthClinic

Eerste kuur Tren E Test E Winny

• Topic Starter Topic Starter
Onvoldoende aan training en voeding toekomen en een flinke portie stress de afgelopen weken. Maar daar is een log niet voor...

In de spiegel zie je dat ik nog meer vet kwijt ben en dus wat meer definitie heb al eerst. Heb vandaag weer getraind en ik zeg het eerlijk, dat viel tegen. Ik kan niet zeggen dat de m-drol niet werkt want mijn ervaring me m-drol is juist dat het zo goed werkte in het verleden. Hoe de test-tren moet aanvoelen weet ik nog niet. Ik had iets meer uithoudingsvermogen en net zoveel kracht terwijl ik dus slecht gegeten en getraind heb maar veel meer dan behoud is het niet.

Vanaf vandaag ben ik weer netjes gaan eten, ga ik meer slapen en beter trainen. Heb belangrijke zaken goed afgerond en nu komt er tijd vrij voor trainen eten en slapen. Tijd om meer aandacht aan mijn kuurtje te geven want zoals het ging was het zonde en daar baal ik van.

Goede nieuws is dat ik niks van een gyno heb, goed slaap, niet kortademig ben, niet opgefokt ook niet in de stress van afgelopen weken. Geen zichtbare atrofie. Geen sides geen gains dus als ik het kort samenvat. En die B12 is lekker in een kuur maar ik krijg er niet bepaald berenhonger van.

Laatst bewerkt:
Klote van de drukte de laatste tijd!

Hoop dat het komende week in gaat slaan als een bom. Dat mag nu ook wel eens, want je zit nu op drie en een halve week, toch?

Als ik je schema goed bekeken heb neem je vandaag voor het laatst de m-drol, dus de komende week zal hopelijk goed duidelijk worden wat de test/tren voor je doet.

Ga ervoor!

Hallo Erik, ik volg je kuur met de nodige aandacht. Ik doe bijna dezelfde eerst kuur als jij en ben net een paar dagen later dan jij begonnen. Maak dan ook met plezier gebruik van je excel sheet. De test en tren heb ik op 500 respectievelijk 400 per week (in een prik van 4ml per week). Verder een kick start met dbol gemaakt.

De echte krachttoename heb ik net als jij nog niet meegemaakt, heb wel last van zweten, minder goede slaap, stramme gewrichten en sinds vandaag enigzins gevoelige tepels. Met name de stramme gewrichten zijn vervelend voor de eerste sets en had ik eigenlijk niet verwacht of zien aankomen. Heb hier Glucosamine voor gehaald en hoop dat het gaat werken.

Ben benieuwd wanneer bij jou de de kuur echt inkickt.

Veel succes:)!!

Johnny Walker
Thnx voor je reactie, ben ik niet de enige die nog niet echt een krachttoename gemerkt heb. Stramme gewrichten heb ik overigens niet, maar hoeveel anti oestrogeen pak je en welk middel. Oestrogeen teveel stoppen geeft dit effect namelijk.

En ik heb ook een vraag hierover, stel het maar in mijn log en niet helemaal een nieuw topic. Ten eerste ben ik vanwege het compleet afwezig zijn van sides nu een week ook naar 400 tren en 500 test gegaan. Slik nu eod Aromasin, zou ik die ook 2x per week kunnen nemen of zou je dan teveel schommelingen krijgen? Of is het better safe than sorry gewoon maar op eod houden omdat ik de dosis tren en test ook al verhoogd heb.

Daarop heb ik geen nadelige sides overigens, slechts dat ik me nu wel echt dagelijks moet scheren en ik wat meer borsthaar krijg. Had ik bijna niet. Wel een teken dat de boel begint te werken denk ik.

Ga zo trainen en heb nu meer tijd de komende weken (opdrachten zijn klaar) zal ik 2x full upperbody en 1x benen of 4-5x split gaan doen? Mijn hele bovenlichaam pakken beviel me wel omdat je toch zoveel spieren bij elke oefeningen gebruikt en splitten niet goed werkt dan. Maar train wel al heel lang fullbody nu, afwisseling is mischien wel beter nu toch? Heb vroeger wel vaker split gedaan, dat beviel wel als je maar genoeg tijd hebt.

Laatst bewerkt:
Als ik je stats bekijk (1ste post) zie ik dat je een serieuze achterstand hebt wat benchpressen betreft : 5x75kg.
Is daar een specifieke reden voor?

Als ik je stats bekijk (1ste post) zie ik dat je een serieuze achterstand hebt wat benchpressen betreft : 5x75kg.
Is daar een specifieke reden voor?

Ben me er van bewust dat dit mijn slechtste oefening is. Als ik dumbbells pak (wat ik veel vaker doe) pak ik overigens 30 kilo per hand. Nee geen aanwijsbare reden. Ik doe borst altijd als eerste als ik nog fris ben. En probeer ook afwisseling zoals een apparaat, kabels, flyes....

Zozo, dat worden flinke hoeveelheden voor een eerste kuur! Hoop dat het je gaat brengen waar je op hoopt en dat je er geen spijt van krijgt.

Over de aromasin kan ik niet veel zeggen. Heb daar zoals je weet geen ervaring mee. Heb wel leuke discussies gelezen tussen Big Cat en Elmo over anti-e.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f65/big-cat-jouw-anti-anti-oestrogeen-advies-juist-43782/

Je kunt misschien overwegen de aro eruit te halen en 50mg provi ED te nemen. Mocht je dan toch problemen krijgen kan je de provi altijd weer vervangen voor aro. Aro wel in de nakuur laten zitten ivm cortisol van de winny op het einde.

Over het trainen; ik zou zeker een splitschema maken als je daar de tijd voor hebt. Vind ik zelf ideaal. En als je al een tijd full-body doet, dan zal een verandering van je schema de spiergroei vast bevorderen. Over de compound oefeningen moet je dan even nadenken. Zo doe ik bijvoorbeeld benen en rug niet na elkaar omdat ik bij m'n rug m'n benen al aardig belast met bijvoorbeeld de deadlift. Bij mijn beentraining belast ik ook m'n onderrug weer aardig, dus ik doe borst/triceps tussen mijn benen en rugdag enz.

Merk je verder überhaupt wel wat van de kuur nu je gestopt bent met de m-drol? Het zal toch geen fake zijn?

@Luckyluckass

Ja fingers crossed dat ik geen sides ga krijgen! Maar ik merk echt helemaal geen nadelen dus waarom niet kijken wat het doet?

Heb net een training gehad die wel echt geweldig was. Ga idd een split schema doen, denk dat die verandering wel eens goed kan uitpakken en als ik intensief kort train is het niet veel extra tijd zelfs. Heb vandaag zeker 3x zoveel workload op mijn borst gedaan dan normaal. Het tintelt zelfs met ademhalen.

Factoren die nu anders zijn:
-heb eens een nacht normaal geslapen ipv 4-5 uur
-heb meer gegeten
-heb test-tren opgehoogd een week terug
-gestopt met m-drol (geen idee waarom maar daarvan heb ik bitter weinig gemerkt, te kort na mijn vorige cycle vermoed ik zelf)

Zoals de training net was is gear niet fake maar eerlijk gezegd heb ik daar wel aan gedacht zo weinig deed het. Maar goed nu doorknallen 5 dagen per week en echt beter eten en vooral slapen. Heerlijk gevoel is het dat opdrachten voldoende zijn na zo lang zo hard werken! Dat geeft zoveel rust.

En die aromasin, ga denk ik zo even een topic openen; twijfel tussen 2x per week of stoppen en heel goed op sides gaan letten.

Laatst bewerkt:
-gestopt met m-drol (geen idee waarom maar daarvan heb ik bitter weinig gemerkt, te kort na mijn vorige cycle vermoed ik zelf).

Volgens zit er maar 3 weken tussen je PH/DS kuur en je huidige kuur, terwijl je tenminste kuur + PCT = time off had moeten hanteren.

vb2k;497[COLOR=#000000 zei:
5[/COLOR]559]Volgens zit er maar 3 weken tussen je PH/DS kuur en je huidige kuur, terwijl je tenminste kuur + PCT = time off had moeten hanteren.

Is voltooid verleden tijd, ga ik nu geen discussie meer over voeren als je het niet erg vind. Ik dacht dat het iets langer was maar ik ga het niet narekenen, heeft niet zoveel zin nu ik al bijna 4 weken bezig ben :)

Erik,

Ik gebruik geen anti-e vast in mijn schema. Als ik gevoelige borsten krijg neem ik aromasin. Heb twee dagen aromasin gebruikt en heb nu nergens last van.

Wel heb ik vitamine b6 vast in mijn schema zitten. Kan je wel mijn schema mailen en toelichten.

Ben net als jij met mdrol eerder gestopt met dbol. De reden was dat ik geen werking van het middel ondervond. Ondanks dat dbol zeer sterk zou moeten werken.

Hopelijk leidt de afgenomen werkdruk bij jou tot de gewenste inspanning op de sportschool. Morgen ga ik naar de sportschool en ben wel benieuwd wat het gaat worden.

Laatst bewerkt:
Erik gaat groeien!

Ik denk dat die extra rust en beter voeding, gecombineerd met een aangepast trainingsschema en een verhoging van de hoeveelheid aas je een hoop massa gaat bezorgen! Dat kan niet anders! :D

Ben gestopt sinds dinsdag met Aromasin en dat zou de oplossing wel eens kunnen zijn. Heb minder spierpijn na toch zwaar benen trainen en alles begint voller te worden. Ik hoop het maar want had toch wel de balen dat een eerste kuur haast geen ruk deed. Minder dan 40mg epi terwijl ik nu toch een vrij flinke dosis pak voor een eerste kuur. Tot nu toe deed epi echt meer maar ik hoop dat het weglaten van die Aromasin daar snel verandering in brengt. En ik geen gezeur krijg met een gyno.

Ik hoop met je mee!
Gaat het nog wel goed met de voeding en rust?

En hoe ziet je trainingsschema er nu uit?

Ik hoop met je mee!
Gaat het nog wel goed met de voeding en rust?

En hoe ziet je trainingsschema er nu uit?

In het kort zien mijn trainingen er uit als volgt;
-borst en triceps
-benen dag
-schouders
-rug en biceps

Wat compounds betreft, een squat ga ik vanaf 5 juli doen omdat ik dan train in een sportschool waar dit wel kan. Deadlift doe ik nu bij benen, als ik lekker mijn benen opgewarmd heb met leggpress is mijn ervaring dat ik deze oefening het beste doe. Doe dan 1 set met gestrekte benen erbij voor mijn hamstrings. Tijdens rug dag doe ik vooral mijn bovenrug en wat goodmornings maar pak ik bewust mijn onderrug niet zo zwaar. Heb in het verleden al veel geschoven met die deadlift maar dit bevalt het beste.

Rust, het houdt niet over maar ik neem bewust meer rust rondom trainen en eten doe ik zoveel mogelijk. Beide gaat al beter.

Heb je nu verhoogd naar 500 test en 400 tren?

In het kort zien mijn trainingen er uit als volgt;
-borst en triceps
-benen dag
-schouders
-rug en biceps

Wat compounds betreft, een squat ga ik vanaf 5 juli doen omdat ik dan train in een sportschool waar dit wel kan. Deadlift doe ik nu bij benen, als ik lekker mijn benen opgewarmd heb met leggpress is mijn ervaring dat ik deze oefening het beste doe. Doe dan 1 set met gestrekte benen erbij voor mijn hamstrings. Tijdens rug dag doe ik vooral mijn bovenrug en wat goodmornings maar pak ik bewust mijn onderrug niet zo zwaar. Heb in het verleden al veel geschoven met die deadlift maar dit bevalt het beste.

Rust, het houdt niet over maar ik neem bewust meer rust rondom trainen en eten doe ik zoveel mogelijk. Beide gaat al beter.

Dat ziet er goed uit!
Ik heb een vergelijkbaar schema. Alleen doe ik de deadlift op m'n rug dag.

Komende week zou je inmiddels toch wel echt sterker en groter moeten worden. Zo niet, dan ga ik toch twijfelen aan je gear...
Heb je al foto's gepost in de echt-nep sectie?

gaat zeker goed komen ouwe.blijf vol houden.

Aromasin en voedingsschema

Erik,

Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik op je kuurdagboek reageer. Ik ken verder niemand die dezelfde eerste kuur doet als ik. Ik vind het derhalve prettig wat ervaringen te delen zonder zelf een kuurdagboek te beginnen. Mocht je het niet op mijn reactie in je kuurdagboek zitten te wachten, moet je het gewoon aangeven dan stop ik daar mee.

Ik heb begrepen dat je aromasin uit je vaste kuurschema hebt gehaald en niet tot een verlaging van je dosis naar 5mg eod ofzo. Nadat ik gevoelige tepels kreeg heb ik twee dagen aromasin gebruikt, 1 cap ed. Heb gelukkig nu nog steeds nergens last van:). Mijn methode blijft derhalve b6 ed en ingrijpen indien ik ergens last van krijg, ter voorkoming van gyno. Het laatste geldt overigens ook voor overige mogelijke bijwerkingen.

Was ook benieuwd naar jouw voedingsschema. Ik heb in aanloop naar en tijdens mijn kuur de hoeveelheid kalorieen verhoogd met ca. 500KJ. In mijn voedingsschema zat ik ongeveer op 3000KJ per dag, is nu ca 3500KJ. De samenstelling is globaal 30-40% eiwit, 45-55% Koolhydraten, 15-25% vet. Het was mijn bedoeling mijn voeding tot 4000Kj te verhogen. Maar omdat de krachttoename en pomp iets lager dan verwacht zijn, laat ik het voorlopig zo. De test/tren kuur werkt dus wel, zij het minder dan verwacht. Ga mijn dosis dan ook verder verhogen tot 4,8-5ml pw (625-500:eek:).

Mijn trainingsschema is iets anders dan jij en is iets sportspecifieker. Wel heb ik mijn work out routine iets uitgebreid in de verwachting dat de test en tren tot betere en langere work outs zouden leiden. Deze verwachting is ook uitgekomen. Ook op mijn laatste oefening kan ik nog afmaken of zefs verhogen indien mogelijk. Het gaat met een extra rep of een verhoging van 2,5kg (op bijv SQ/DL/BP/mil.) per keer. Niet echt spectaculer.

Prettige voortzetting van je kuur maar weer:D.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven