XXL Nutrition

Eerste logje

Wouterr17

Advanced Bodybuilder
Waardering
71
Lengte
1m82
Massa
83kg
Ik ben net begonnen met serieus trainen, dus ga ik gelijk maar een log bijhouden, kan ik mijn progressie goed zien.

Mijn naam is wouter en dit zijn mijn stats op dit moment:
1.82
70 kg
~10% bf

Dit is mijn trainingsschema:
Week 1 zon: A dins: B dond: A
Week 2 zon: B dins: A dond: B

als warming up 5-10min roeien

A:
Squat
2x5
1x5
1x5
3x5

Press
2x5
1x5
1x5
3x5

Deadlift
2x5
1x5
1x5
1x5

Lat pulldown
3x8

B:
Squat
2x5
1x5
1x5
3x5

Benchpress
2x5
1x5
1x5
3x5

Back extension
3x8

chins
3xtot failure

Ik gebruik dit schema nu pas 1 week(eerst 1 weekje geoefend op techniek) maar voor nu:
Squat 3x5 45kg
Bench 3x5 45kg
Press 3x5 40kg
Deadlift 1x5 70kg

foto van mijzelf op dit moment, mager, ecto, etc

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Wed 2 Nov 2011 om 21:14 ----------

hoe krijg ik die foto als plaatje in mijn post :D

---------- Post toegevoegd Wed 2 Nov 2011 om 21:22 ----------

eindelijk gelukt na 37x proberen

abbo!
als je nog jong en mager bent kan je met een goede cleanbulk echt flink wat gainen, wat is je voedingsschema als ik vragen mag?

Suc6 man. Goed eten en met een goed gevoel en lef trainen.:)
Dan komt de groei vanzelf. Wissel ook om de 6-8 weken qua schema zodat je spieren niet aan gewenning gaan doen.

Abbotje.. veel succes jongen

• Topic Starter Topic Starter
Dit is wat ik eet op een gemiddelde dag:
wat er op die boterhammen zit is meestal iets in de richting van vleeswaren/kipfilet/eieren

8uur: 30g brinta / 2 boterham
10 uur: 2 boterham
12 uur: 4-5 boterham
16 uur: 2 boterham
18:30: avondeten, gekookt door moeders
22 uur: ik probeer kwark te eten of anders gewoon brood of iets anders, ligt er aan wat er is

in de afgelopen paar weken, ben ik al weer 3 kilo aangekomen, dus dat gaat opzich best lekker

Meer eten, zoek ff zon excelvoedingsschematje op waar je alles kan inzetten wat je eet. Dit kan nooit genoeg zijn voor een bulk. Voeding stickies doorlezen !

in bulk zou ik 2600 kcal moeten hebben, en zonder avond eten/"snoep" tussendoortjes zit ik op 1900 kcal, dus ik zit inderdaad wel een beetje laag, wat is makkelijk om er bij te gooien? schaal nootjes ofzo?

paar voorbeeldjes:
2 gekookte eitjes bij maaltijd 2
Tussen avondeten en kwark nog een keer Tonijn met botherham of brinta
Pinda's voor kwark

etc etc. Whey shake kan ook nooit kwaad

en tipje qua foto's: probeer wat bodybuilder poses na te doen en je zo te fotograferen, over een jaar of 2 jaar ben je hier blij mee :P ik heb namelijk niet zon beginfotos, ze zijn verrekte handig om progressie te zien

eieren/tonijn/whey shake is toch voornamelijk eiwit? qua eiwit zit ik wel goed, zonder avond eten, waar ik altijd wel een goed stuk vlees eet, zit ik al aan de 150g eiwit, dus ik moet toch eigenlijk iets met veel kcal? Want eiwit is redelijk weinig kcal(geloof ik)

bb poses zal ik eens naar kijken, maar weet er geen. En dan nog 1 "probleempje" als ik (met name) mijn biceps aanspan, gaat mijn hand trillen, enig idee wat dit is?

150 gram eiwit 1 stukje vlees ? dat is dan een verdomd groot stukje.
Kip bevat ongeveer het meeste eiwit, ongeveer 20 gram per 100 gram vlees.
Dan zou je dus zon 700 gram kip eten :) dat is veeeel

Als ik een Whey shake pak doe ik er brinta bij, dus zowiezo eiwit en koolhydraten bom.

Dat je hand gaat trillen is in mijn ogen niet meer als normaal, dit heb ik zelf althans ook.

ik bedoelde dat ik al rond de 150g eiwit zit zonder vlees, dus dan komt er nog zoon 40g eiwit bij aan vlees(biefstuk/kip)

nog ff beetje gerekend hoeveel een gemiddeld avondmaaltijd is ong 400-500 kcal dus dan moet ik er nog zoon 300 bij zien te krijgen, maar die haal ik wel met noten denk ik he? 50g is al ongeveer 300-400 kcal

verder gebruik ik geen shakes, aangezien me ouders het scary vinden en ik zo ook wel aan mijn eiwitten kom

ach die periode hebben mijn ouders ook gehad... komen ze wel overheen.

Je behoefte ligt alleen erg laag in mijn ogen 2600 kcal in bulk... dat is minder als ik in mijn cut heb.. Ik zou voor minimaal 3000kcal, minimaal

ik had het uitgerekend 2618 in bulk en 2142 in cut. naast 3x per week trainen doe ik niks aan sport, dus ik gebruik activitijdsfactor 1,375, met 1,55 zou ik wel op 2951 zitten.

1,375 Lichte training/sport 1-3 dagen per week
1,55 Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week

Misschien dat ik over een tijdje meer kan eten, ik kom van de s ochtends 1 boterham en s middags 2, en voor mij zit ik nu echt vrijwel de gehele dag stamp vol.

Toen ik net begon, gaf iemand me een tip, om gewoon steeds zoveel te eten, tot je echt niet meer kan/bijna moet overgeven, dus daar is dit wat ik nu eet op gebaseerd

Vandaag weer workout A gedaan, ging wel lekker.

Ben begonnen met squat:
2x5 30
5x 40
3x5 45 kg

afgelopen keer ook 45 gedaan, maar toen haalde ik de in de laatste set maar 4x, nu wel gehaald

press:
2x5 30
3x5 40 kg

Deadlift:
2x5 50
5x 75 kg

had hier beetje het gevoel dat ik mijn rug niet recht hield, dus hier volgende keer eventjes extra op letten

Lat pulldown
3x8 50 kg

Hoef je niet elke dag naar school te fietsen of iets dergelijks ? dit moet je ook allemaal meerekenen..

Als je DL nie zeker bent maak je ff een filmpje ;)

iig alles elke training blijven verhogen, dat is het principe van rippetoe!

Ik heb een scooter, en een hekel aan fietsen :) ik fiets denk ik 2x in de maand, maximaal

Moet je ook gewicht verhogen als je het niet haalt? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je het niet haalt, volgende keer opnieuw proberen. En als je het dan nog niet haalt gewicht er af, en opnieuw er naar toe werken

sterke deadlift al, de bovenkant van je rug hoeft niet compleet recht te zijn (als het kan wel natuurlijk)
het is belangrijk dat je onderrug goed recht is

in principe zou je in beginnersfase met rippetoe makkelijk elke training of anders elke week kunnen verhogen, weet ff niet meer welke van de 2

Okay goedzo!

sterke deadlift al, de bovenkant van je rug hoeft niet compleet recht te zijn (als het kan wel natuurlijk)
het is belangrijk dat je onderrug goed recht is

-ik probeer elke training er 5 kilo bij te doen- < dit bericht was opeens weg? ???

Terug
Naar boven