Fitness Seller

Eerste voedingsschema

TheKid91

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
78kg
Vetpercentage
23%
07:00
100 gram Brinta
50 gram whey proteine
1 banaan

10:00
2 sneetjes volkoren brood
68 gram kalkoenfilet
25 gram pindakaas

12:30
68 gram kalkoenfilet
25 gram pindakaas

15:30
35 gram amandelen
2 eieren

18.30
100 gram basmatirijst
100 gram kipfilet
200 gram broccoli
15 mL olijfolie

22.00 Post-WO
25 gram whey proteine

23.00
500 gram magere kwark
20 gram amandelen

2904 Kcal
229 gram eiwitten
298 gram koolhydraten
96 gram vetten

Ik had mijn dagelijkse behoefte uitgerekend, en dat lag rond de 1800 kcal. En als ik 4x per week krachttraining zou doen, zou ik rond de 2900 kcal moeten eten. Activiteitsfactor was 1,55 ofzo. Mijn doel is om vet te verliezen, want mijn vetpercentage ligt rond de 23%, zelf ben ik 1.73 m en 19 jaar. En om vet te verliezen, moet ik na mijn krachttraining op een rustige tempo 45 minuten lang cardio doen.

Is mijn voedingsschema goed? Kloppen de verhoudingen?
Kloppen mijn berekeningen of doe ik het helemaal verkeerd?

Edit: ik weeg ongeveer 79 kilo

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit!

• Topic Starter Topic Starter
Oke, activiteitsfactor oook niet te hoog?

Ziet er goed uit, alleen je geeft zelf aan dat he vet wilt verliezen maar je eet rond de 2900 calorieën ik zou persoonlijk dan rond de 2500 calorieën gaan eten desondanks je bij iedere training cardio pakt. De eerste week 2700 en den 2e week 2500 om het op te bouwen.

Mijn doel is om vet te verliezen, want mijn vetpercentage ligt rond de 23%, zelf ben ik 1.73 m en 19 jaar. En om vet te verliezen, moet ik na mijn krachttraining op een rustige tempo 45 minuten lang cardio doen.

Is mijn voedingsschema goed? Kloppen de verhoudingen?
Kloppen mijn berekeningen of doe ik het helemaal verkeerd?

Edit: ik weeg ongeveer 79 kilo[/QUOTE]

Om vet te verbranden kun je beter na je krachttraining aan HIT cardio doen. Met een interval van 2 minuten op een hoog level en 1 minuut laag enz. met een minimum totaal tijd van 21 minuten.

Op zich goed. Maar zoals hierboven vermeld waarschijnlijk te veel kcal.

Ook vind ik dat je te veel brood eet. Kan daar geen tonijn in plaats of 6 eieren in spiegelei vorm. Of wat dan ook?

Brood probeer ik te vervangen, en ja inderdaad 2900 kcal is veels te veel, dan bulk ik juist!

Ik heb berekend dat mijn basaal metabolisme 1877,2 is. Ik ga naar school, ik zit veel. Ik fiets wel 5 uur per week op een rustig tempo, sowieso lager dan 16 km/h. Volgens caloriecalculator is dat 1561 kcal. En verder 4x per week 45 minuten krachttraining, dat staat gelijk aan 1290 kcal. Naja, en verder doe ik niet zo veel eigenlijk.

Ik kom door middel van deze gegevens uit op 2284 kcal per dag. Dan nog 200 kcal er maar bovenop doen?

Ja kijk, mss doe ik hier wel erg pietje precies, maar ik wil gelijk vanaf het begin goed doen.

Pietje precies?? Dit is niet echt pietje precies... Maar je heb ongeveer 2500 kcal per dag nodig, dan kom je niks aan en val je niks af. Wil je af gaan vallen moet je rond de 2100/2200 kcal gaan eten. Probeer een zo laag mogelijk aantal grammen vet te eten en doe een aantal keer per week cardio. Ga niet in 1 keer veel minder eten want dan loop je heel de dag met een honger gevoel rond maar bouw het rustig aan af met ongeveer 200 kcal per week.

Klopt 2500 kcal, dan kom ik niet aan en val ik niets af. En daarom doe ik gewoon elke dag een uur cardio, om zo een calorietekort te creëren.

Voordelen: geen hongergevoel, krijg genoeg voedingsstoffen binnen, en cardio is gewoon gezond. Ik doe het liever zo.

Klopt 2500 kcal, dan kom ik niet aan en val ik niets af. En daarom doe ik gewoon elke dag een uur cardio, om zo een calorietekort te creëren.

Voordelen: geen hongergevoel, krijg genoeg voedingsstoffen binnen, en cardio is gewoon gezond. Ik doe het liever zo.

Precies! Succes ermee

Terug
Naar boven