MuscleMeat

Eet ik te weinig?

El Capitan

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m84
Massa
60kg
Beste forumleden,

ik heb onlangs het BFFM boek gelezen en heb een vraagje over mijn voedingsschema.
Tot nu toe heb ik op 70% (1894)van mijn onderhoudsniveau (2705) gegeten terwijl mijn BMR 1745kcal bedraagt.
Nu heb ik vrij veel cardio gedaan, tot 2 sessies per dag, langere trainingen en HIIT door mekaar. Tevens doe ik 3à4 keer per week krachttraining, A-B splitschema.

Nu is mijn vraag of ik niet te weinig eet??? Voeding + cardio zit ik toch wel een stuk onder mijn BMR?
Ik ben +-10kg afgevallen op een tiental weken, dit met enkele schrans- en zuipdagen ertussen. Het had dus meer kunnen zijn.

Ik vind, puur afgaande op de spiegel, dat ik wat spiermassa gewonnen heb en sowieso strakker ben geworden. Al zou ik graag wat zwaarder zijn met toch een lager vetpercentage. Nu 72kg voor 1m78 maar met toch nog een buikje.

In bijlage vind je mijn voedingsschema van vandaag, het betreft een refeed-dag op +-85% van mijn onderhoudsniveau. Ik moet echt schrokken om dit binnen te krijgen en loop de hele dag met een overvolle buik...

Eet ik te weinig?
Ga ik meer vet verliezen als ik hoger in kcal ga zitten? (spiermassa zal ik sowieso bijkweken, niet?
Wat zouden jullie veranderen aan eet- en cardiogewoonte's?

(ik wil natuurlijk zo snel mogelijk van dat buikvet af, zonder spiermassa te verliezen)

Alvast bedankt!

Bijlagen

stickies!
je zit 1000 kcals onder onderhoud en je vraagt of je te weinig eet?
Spiermassa ga je niet aanzetten

BMR = wat je verbruikt als je hele dag gwn als een plant zou liggen, al wat je daarboven doet verbrand ook kcal, je onderhoud ligt dus idd ene stuk hoger zoals hierboven aangegeven wordt.

clean eten en geen bier meer zuipen

Wat is je doel nu? Massa kweken? Dan eet je veel te weinig. Ga 500 kcal boven onderhoud zitten. En niet zagen over het niet naar binnen krijgen, anders ga je maar schaken ofzo :).

Stickies in de voedingssectie nog eens doorlezen ;).

500 kcals boven onderhoud is niet nodig,aangezien je al zwaar onder onderhoud eet zou ik beginnen met op onderhoud eten...meteen 500 kcals boven onderhoud gaan zitten zal je vetmassa goed doen, je metabolisme zal nu ook wel flink vertraagd zijn

Terug
Naar boven