Fitness Seller

Eet ik wel genoeg? Weinig aangekomen

mdepem

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m64
Massa
56kg
Hallo,

Ik ben nu ruim 3 maanden bezig geweest met mijn voeding maar ben maar van 53 naar 55 kg gegaan. Ik vond dit zelf best weinig, nadat ik gelezen had dat ik ongeveer 1 kilo per maand zou moeten aankomen. Mijn onderhoud is 2365 kcal per dag, en mijn voedingsschema is ong 2900 kcal per dag (avondeten is elk avond anders). Heeft iemand tips?

Of je weegt het verkeerd af.
Of je moet gewoon meer eten.

Hallo,

Ik ben nu ruim 3 maanden bezig geweest met mijn voeding maar ben maar van 53 naar 55 kg gegaan. Ik vond dit zelf best weinig, nadat ik gelezen had dat ik ongeveer 1 kilo per maand zou moeten aankomen. Mijn onderhoud is 2365 kcal per dag, en mijn voedingsschema is ong 2900 kcal per dag (avondeten is elk avond anders). Heeft iemand tips?

1KG per maand is aardig wat hoor, dit houdt in dat je elke jaar 12kg zwaarder wordt..
in 5 jaar zou je dus 60kg zwaarder kunnen zijn, nou ik kan je vertellen, mission impossible, naturel dan.
2 kg in 3 maanden is gewoon prima! helemaal als je bodyfat hetzelfde gebleven is

Niks aan de hand gewoon rustig doorgaan ik vind 2 kilo ook niet weinig in 3 maanden!

Voor een naturel is het gewoon prima:)
je kan wel elke maand een kilo aankomen maar aan t eidn van de rit zal je ook weer meer moeten cutten

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt voor de reacties, even helemaal offtopic, maar wou niet een nieuw topic openmaken, ik had afgelopen maandag chest & triceps, gebencht en incline db gehad, maar toen ik de cable crossover deed kreeg ik ineens enorme hoofdpijn in de achterkant van mijn hoofd. Het was zo na de 8e rep. Heb de rest wel afgemaakt, maar de hoofdpijn bleef aanhouden. Ik dacht dat kan wel voor een keer, maar had vandaag weer legday en ik had net gesquat, maar toen ik bij de romanian deadlift aankwam kwam de pijn weer na de 5/6e rep. Ik voel me dan ook een beetje licht in mn hoofd. Heb wrl tot de 10e rep afgemaakt maar daarna ben ik maar naar huis gegaan en heb er nu noog steeds een beetje last van en voel het ook erg goed als ik loop ofzo als mijn hoofd 'trilt'. Ik heb al op mijn ademhaling gelet tijdens de oefeningen maar dit hielp niet. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Heb ook weleens zoiets, no pain no gain zeggen ze he :p
Even erop letten of het elke training zo is en als het aanhoud er naar laten kijken, heb hier eigenlijk alleen last van als ik benen train, na sqauts/legpress.

Ja no pain no gain, maarja de pijn houd ook nog aan na de training en zelfs nu voel ik het nog wel. Maar het voelt niet echt als hoofdpijn meer alsof mijn hart klopt in mijn hoofd ofzo.

Misschien doe je het dan te zwaar, als ik heel zwaar deadlift of squat dan krijg ik ook een licht gevoel met kloppingen in mn hoofd. Gelukkig houd dit maar even aan.

Probeer misschien ook een keer iets meer te eten voor je training.

Bedankt voor de tip, had ook gelezen dat je veel water moest drinken klopt dat? Mijn maaltijd voor de training is mijn avondeten dus dat zal wel genoeg xijn denk ik

je moet niet verwachten naturel 1kg per maand aan te komen, houd in dat je 12kg per jaar aankomt zelfs voor mensen met AAS is 10kg schone spiermassa bijna niet te doen.
Kijk naar je voeding en gooi in elke maaltijd liefst dierlijk eiwit in.
Op een shake of kwarkje ga je niet groeien ;)

Toen ik nog op een laag gewicht zat kwam ik in het begin vrij makkelijk aan. Als je lichaam een nornaal gewicht heeft bereikt zal het steeds moeilijker worden om bij te komen. Bv. Iemand met een lengte van 175 is een normaal gewicht van rond de 70/78 kilo.

Aangezien je vrij licht bent zou je in principe makkelijker moeten gainen, tot een bepaald punt natuurlijk.

Waarschijnlijk heb je ook een snelle stofwisseling, hoe ziet je voedingsschema eruit?
Ben je hier ook erg consequent in? Ga je in het weekend opstap of drink je veel alcohol? Doe je nog andere sporten zoals voetbal of doe je nog cardio erbij? Dit zijn een aantal dingen die een groot verschil kunnen uit maken in het halen van je gains.

Als je bv. De hele week je best hebt gedaan met je voeding training etc. En je gaat stappen in het weekend dan kan het zomaar zijn dat die hele week hard werken voor niks is geweest, vooral voor mensen met een snelle stofwisseling.

Maar zoals de rest ook zegt je boekt vooruitgang dus dat is altijd positief.

Voedingsschema is:

- 7.30: 250 ml halfvolle melk, banaan, 60gram havermout en 2 eiwitten
- 11.00: 4 volkoren boterhammen met kipfilet
- 13.00: 4 volkoren boterhammen met pindakaas
- 17:00: avondeten, altijd verschillend
- 19:00 (na training): 1 appel en 1 mandarijn, 2 volkoren boterhammen met tonijn, 250 ml halfvolle melk en 2 eiwitten
- 21.30: 450 gram magere kwark

Over de hele dag verspreid ong. 3 liter water

Ik drink in het weekend meestal 1 soms 2 keer alcohol, meestal zijn dit dan zon 8 pils. De boterhammen om 19.00 laat dan weg vallen, of kan ik dit beter laten?

---------- Toegevoegd om 18:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:26 ----------

Doe trouwens ook cardio zon 1 a 2 keer per week, gewoon drie kwartier hardlopen ofzo

Dude dat zijn echt geen 3000 kcal.

Stop met cardio of eet wat je aan cardio verbrand EXTRA erbij.

Volgens die fitnesspall app is het 2346 kcal maar dan reken ik er avondeten nog niet bij... Dus plus avondeten is ongeveer 2900 kcal?

Voedingsschema is:

- 19:00 (na training): 1 appel en 1 mandarijn, 2 volkoren boterhammen met tonijn, 250 ml halfvolle melk en 2 eiwitten

Ik drink in het weekend meestal 1 soms 2 keer alcohol, meestal zijn dit dan zon 8 pils. De boterhammen om 19.00 laat dan weg vallen, of kan ik dit beter laten?

---------- Toegevoegd om 18:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:26 ----------

Doe trouwens ook cardio zon 1 a 2 keer per week, gewoon drie kwartier hardlopen ofzo

Ik zou sowieso de komende tijd eens geen cardio doen puur om te kijken wat dit voor een effect heeft op je lichaam bv 2/3 maanden geen cardio.

Hou je trainingen kort en krachtig, probeer binnen een uur klaar te zijn met je training. Als voorbeeld borst, triceps. 4 oefeningen voor je borst en 3 oefeningen voor je triceps met 8 herhalingen. Pak een grote spiergroep en een kleine spiergroep.

Zorg er voor dat je veel concentratie leg op je oefeningen, je kan beter iets lichter trainen en je oefeningen goed uitvoeren. Zodra je met gewichten begint te gooien en rare bewegingen gaat maken is het verspilde energie.

Ben pukalski geeft via you tube een paar handige tips en een goede demonstratie om je oefeningen goed uit te voeren.

Qua voeding kan je bv. Dit doen:

1. Eiwitshake + een handje ongezouten cashew noten, ( ikzelf gebruik cocktail van body en fitshop, hier zitten snelle en langzame koolhydraten in + een stukfruit.

2. 4 volkoren sneedjes met kipfilet 2 gekookte eieren zonder eigeel.

3. Mihoen met kip en rendangsaus of gewoon woksaus, dit is koud goed te eten. Je kan ook een maaltijdsalade maken met kip of tonijn. Met honing mosterddressing of yoghurtdressing. Met daarbij noodles zoals yumyum.

4. Shake met complexe koolhydraten en schepje whey afhankelijk van de dosering eiwitten in je shake.
+ een handje ongezouten noten bv cashew.

5. Avondeten.

Zorg voor het trainen dat je iets van eiwitten binnenkrijgt om spierafbraak te voorkomen.

7. Na het trainen is het belangrijk om je glycogeen voorraard weer op pijl te krijgen, deze heb je immers verbruikt tijdens je training. Dit kan je doen door snelle koolhydraten te nemen. Niet alle snelle koolhydraten zijn goed voor na je training. Fructose, vruchtsuikers zijn niet goed voor na de training. Je kan maltodexitrine nemen, dextrose en vitargo zijn het beste.
Een half uur 3 kwaetier later kan je snelle eiwitten innemen.

8. Bakje magere frande kwark.

Ik heb het snel even neergezet maar het is een richtlijn die je nog verder kunt uitwerken.

---------- Toegevoegd om 23:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:17 ----------

1. Eiwitshake + een handje ongezouten cashew noten, ( ikzelf gebruik cocktail van body en fitshop, hier zitten snelle en langzame koolhydraten in + een stukfruit

Correctie snelle en langzame eiwitten voeg hier bv ook wat fine oats bij.

Voedingsschema is:

Even nagekeken toch niks te doen op stage,

7:30
250 halfvolle melk is 150kcal
banaan is 86kcal
havermout is 228kcal
2 eiwitten??

11.00: 4 volkoren boterhammen met kipfilet is 360kcal

13:00: 4 volkoren boterhammen met pindakaas is ongeveer 650 kcal als je 15gram pindakaas per broodje gebruikt

17:00 gok zo max 600kcal? Of eet je de ene dag een koe weg en de andere dag een paard?

Trainen

19:00
1 appel = 68kcal
1 mandarijn = 16kcal
2 volkoren boterhammen = 148kcal + 100 gram tonijn = 160kcal 250 half volle melk is 150kcal 2 eiwitten snap ik niet?

09:30 kwark 450 gram = ong 250 kcal

Totaal 2884 kcal.

Ik raadt je aan om tussen 13:00 en 17:00 nog iets om 15:00 te eten. Tonijn zalm of noten ofzo. Weet niet wat je \K\E/V/ is? En dan 1 broodje om 11:00 en 1 broodje om 13:00 weg te laten. Trouwens ik heb ook wel is gehad dat ik bijna knock out ging volgens mij heb je dan gewoon een slechte dag of te weinig gedronken of gegeten. Neem 2 dagen rust en gaan met die banaan

---------- Toegevoegd om 11:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:29 ----------

Dude dat zijn echt geen 3000 kcal.

dus zijn berekening klopt wel.

Laatst bewerkt:
Ja ik zat zelf ook al te denken om tussen 13.00 en 17.00 iets te eten, denk dat ik dan 2 boterhammen die ik dan weglaat bij 11.00 en 13.00 om 14.15 eet ( heb dna weer pauze ). Shake is helaas nog geen optie omdat ouders weer zo moeilijk doen en denken dat het niet gezond is. Ben wel binnekort jarig en vraag een pot whey dus hoop dat ze het geven. Donderdag ging mn training weer goed maar was shouderdag dus vooral raises die niet zo zwaar zijn. Ben altijd wel binnen uur klaar soms doe ik dan nog buik als ik zin heb.

---------- Toegevoegd om 16:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:14 ----------

2 eiwitten zijn gewoon eieren zonder eigeel

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:15 ----------

Oja avondeten is soms meer bijv. 1 x in de week/ 2 weken friet dus dan ist altijd wel wat hoger.

Lees mn post maar eens goed door miss heb je daar nog wat aan;).

Terug
Naar boven