Voedingsschema is:
- 7.30: 250 ml halfvolle melk, banaan, 60gram havermout en 2 eiwitten
- 11.00: 4 volkoren boterhammen met kipfilet
- 13.00: 4 volkoren boterhammen met pindakaas
- 17:00: avondeten, altijd verschillend
- 19:00 (na training): 1 appel en 1 mandarijn, 2 volkoren boterhammen met tonijn, 250 ml halfvolle melk en 2 eiwitten
- 21.30: 450 gram magere kwark
Over de hele dag verspreid ong. 3 liter water
Ik drink in het weekend meestal 1 soms 2 keer alcohol, meestal zijn dit dan zon 8 pils. De boterhammen om 19.00 laat dan weg vallen, of kan ik dit beter laten?
---------- Toegevoegd om 18:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:26 ----------
Doe trouwens ook cardio zon 1 a 2 keer per week, gewoon drie kwartier hardlopen ofzo
Ik zou sowieso de komende tijd eens geen cardio doen puur om te kijken wat dit voor een effect heeft op je lichaam bv 2/3 maanden geen cardio.
Hou je trainingen kort en krachtig, probeer binnen een uur klaar te zijn met je training. Als voorbeeld borst, triceps. 4 oefeningen voor je borst en 3 oefeningen voor je triceps met 8 herhalingen. Pak een grote spiergroep en een kleine spiergroep.
Zorg er voor dat je veel concentratie leg op je oefeningen, je kan beter iets lichter trainen en je oefeningen goed uitvoeren. Zodra je met gewichten begint te gooien en rare bewegingen gaat maken is het verspilde energie.
Ben pukalski geeft via you tube een paar handige tips en een goede demonstratie om je oefeningen goed uit te voeren.
Qua voeding kan je bv. Dit doen:
1. Eiwitshake + een handje ongezouten cashew noten, ( ikzelf gebruik cocktail van body en fitshop, hier zitten snelle en langzame koolhydraten in + een stukfruit.
2. 4 volkoren sneedjes met kipfilet 2 gekookte eieren zonder eigeel.
3. Mihoen met kip en rendangsaus of gewoon woksaus, dit is koud goed te eten. Je kan ook een maaltijdsalade maken met kip of tonijn. Met honing mosterddressing of yoghurtdressing. Met daarbij noodles zoals yumyum.
4. Shake met complexe koolhydraten en schepje whey afhankelijk van de dosering eiwitten in je shake.
+ een handje ongezouten noten bv cashew.
5. Avondeten.
Zorg voor het trainen dat je iets van eiwitten binnenkrijgt om spierafbraak te voorkomen.
7. Na het trainen is het belangrijk om je glycogeen voorraard weer op pijl te krijgen, deze heb je immers verbruikt tijdens je training. Dit kan je doen door snelle koolhydraten te nemen. Niet alle snelle koolhydraten zijn goed voor na je training. Fructose, vruchtsuikers zijn niet goed voor na de training. Je kan maltodexitrine nemen, dextrose en vitargo zijn het beste.
Een half uur 3 kwaetier later kan je snelle eiwitten innemen.
8. Bakje magere frande kwark.
Ik heb het snel even neergezet maar het is een richtlijn die je nog verder kunt uitwerken.
---------- Toegevoegd om 23:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:17 ----------
1. Eiwitshake + een handje ongezouten cashew noten, ( ikzelf gebruik cocktail van body en fitshop, hier zitten snelle en langzame koolhydraten in + een stukfruit
Correctie snelle en langzame eiwitten voeg hier bv ook wat fine oats bij.