Fitness Seller

eigen excel bestand voedingschema

Oke dit is hem tot nu toe, als iemand nog tips heeft... brand los!:D

[Link niet meer beschikbaar]

VERSIE 4; update calorietabel kan nu geselecteerd worden in voedingschema

• Topic Starter Topic Starter
dus nu is ie klaar?
bij mij vroegt ie wel of ik hem wilde bijwerken...

Ja volgens mij wel, maar je moet dus nu zelf je eigen producten toevoegen.

Misschien een domme vraag, maar wat moet ik invullen bij: wat is uw sporttoeslag?

hier vul je in wat je wilt kompenseren met sporten

in het hokje waar je je Cut of Bulk kan invullen zet je je tekort neer.
Dus als je een rustdag heb en je vult 500 in, heb je op een rust dag 500 Kcal te kort.

Op een Kracht trainingsdag heb je meer voeding nodig om goed af te vallen, hier kun je dan een sporttoeslag invullen zodat je niet extreem laag in de Kcal komt.
Bijvoorbeeld: Tijdens de kracht training vebruik je al 400 Kcal daar nog eens 600 tekort op aanvullen is 1000 Kcal minder dan dat je moet, dit is eigenlijk niet mensenlijk om af te vallen, dus vul je een sport toeslag in van 400.
deze worden dan bij het totaal opgeteld zodat je deze dag ook gewoon de 600 Kcal te kort krijgt ;)

er staan toch voeding in?
ik zal er morgen nog eens na kijken.

Ja klopt, alleen zelf eet je natuurlijk niet "100 gram havermout" etc, je kan onderaan of bovenaan de lijst van de calorietabel je producten toevoegen, die je vaak gebruikt (met specifieke waardes).

de aantallen kun je toch gewoon wijzigen?:D

Nice!;)

Dus het is handig om 2 schema's samen te stellen (Workout dagen en Rustdagen) ? Op het moment heb ik dezelfde eetschema's en voeg op workoutdagen 2 eiwit-dextro shakes toe. Ik ga nog wel even puzzelen.

Wat mij ook opviel is dat je de e/k/v ratio in kan vullen maar eiwitten worden met de lichaamsgewicht methode berekend. Hierdoor krijg ik de volgende verschillen met 75kg en 3300kcal (inc. sporttoeslag):

Eigen schema (berekend vanaf 3300 kcal met e/k/v van 25-55-20:
e: 206 k: 454 v:73
TS Sheet (met aangepast ratio 30/50/20 om de eiwitten hetzelfde te houden):
e: 203 K: 311 v: 138

Ik vind het verschil in vetten erg hoog. Heb ik mezelf misrekend of is de ts methode beter?

zal dat dan nog een foutje zijn.. :(

3300 / 100 = ... x 20 = ... / 9 = je vetten.

heb het net gecontroleerd en er zit een foutje in
deze ga ik zo snel mogelijk herstellen...sorry guys

Laatst bewerkt:
ik ben er achter wat ik fout heb gedaan.
Ik heb het schema gebaseerd op een beschrijving van sakura killer
in zijn beschrijving gaat hij uit van een 45-35-20 verhouding. In mijn schema zou je dus eigenlijk deze verhouding moeten handhaven zo dat hij blijft kloppen. Ik zal sakura killer vragen wat zijn bedoeling met die verhoudingen zijn. in de tussen tijd ga ik sleutelen zodat jullie gewoon de gewenste verhoudingen van 40-40-20 / 60-20-20 en 50-30-20 kunnen kiezen :D

even geduld aub en dan zal ik zo snel mogelijk een beter schema posten..:o

Kan je hem niet uploaden via een andere site dan rapidshare, zadat iedereen hem ongelimiteerd kan downloaden?

Terug
Naar boven