AndroidHealthClinic

Eindelijk gerechtigheid: Slachtoffer overval jaagt dader de dood in

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
AMSTERDAM - Een overval op een automobiliste in Amsterdam-Oost heeft een van de twee daders maandagavond het leven gekost. De 43-jarige vrouw zat in haar auto, toen twee jongens op een brommer het portier openden en haar tas weggristen.

De automobiliste zette daarop de achtervolging in op de overvallers, waarna een aanrijding ontstond. Hoe die precies kon gebeuren, is nog onduidelijk. Een van de jongens, 19 jaar oud, kwam daarbij om het leven. Dat meldde de politie.

De automobiliste is aangehouden. Na de aanrijding zette de politie de omgeving af. Bij de afzetting ontstond vervolgens een grimmige sfeer onder een groepje jongeren die op het voorval afkwam en begon te schreeuwen en schelden.
(1 keer raden 1 keer raden :D)

De vader van het slachtoffer ging volgens een politiewoordvoerder bij het zien van zijn zoon door het lint. De politie heeft hem meegenomen naar het bureau waar een crisisteam hem heeft opgevangen.

HAHAHA!!! Net goed voor die tyfuslijer, risico van het vak.

Pfff fl**ker op man, een tasjesdief wens je toch niet de dood toe.

Var zei:

Ik wens het hem niet toe maar ik heb geen medelijden met hem, zoals ik al zei, risico van het vak.

En het bespaart in de toekomst tienduizenden euro's aan maatschappelijke kosten.

Trouwens, de vrouw zat niet eens in de auto, de 2 jongens haalden het uit de auto wanneer die leeg was en mevrouw zag het wanneer ze terugliep en reed daadwerkelijk 1 van de jongens aan.

Var zei:
Trouwens, de vrouw zat niet eens in de auto, de 2 jongens haalden het uit de auto wanneer die leeg was en mevrouw zag het wanneer ze terugliep en reed daadwerkelijk 1 van de jongens aan.
beter. Zou ik ook gedaan hebben. En dan nog geprobeerd hebben die andere ook dood te rijden.

Als meer mensen eens aktie ondernamen, in plaats van alleen maar slap lullen, dan gebeurde dit soort dingen veeeeeeel minder vaak.

Gewoon volgas er overheen, en dan nog een keer in zn achteruit om het werk af te maken! spijtig dat ze die tweede gemist heeft! Mss geeft bovenstaande gebeurtenis eens een waarschuwing af aan al die crimineeltjes?

Die vrouw verdient een medaille!

Goed bezig... :D

geen problemen mee!! risico van het vak

De vrouw is inmiddels ingerekend. Als het aan onze linkse vrienden van justitie ligt gaat ze voor minimaal 10 jaar de bak in. Medelanders doodrijden die de verrrijking van de multiculturele samenleving toonbaar willen maken mag je niet zomaar omverrrijden met de dood als gevolg.

Nee, in nederland mag je niet voor eigen rechter spelen. Dan is er geen lol meer voor de rechters om lekker sociaal te zijn met de daders en nog een flink stukje trauma bovenop het leed van de slachtoffers te gooien.

Grimmige sfeer wordt door de politie ontkent. Ook al kan ik me voorstellen dat die vader aardig door het lint kan zijn gegaan. Of je zoon dan een dief was of niet, er ligt wel een dood kind van je voor je neus.

Eigen rechter spelen wil iedereen wel eens doen, maar dit veel te ver. Je bezittingen verdedigen betekent niet dat je iemand moet doden. Als we dat allemaal gaan doen is Nederland binnen de korste keren een anarchie. Als ik iemand niet mag beweer ik gewoon dat hij vlak er voor mij wilde beroven en hem daarom doodgeslagen heb. Zo werkt het natuurlijk niet, we hebben niet voor niks wetten.

Beetje trieste reacties in deze thread eerlijk gezegd, als je de doodstraf voor stelen goed vind ben je niet veel beter dan de radicalen waar zo vaak hier over wordt gerept.

EricR zei:
Grimmige sfeer wordt door de politie ontkent. Ook al kan ik me voorstellen dat die vader aardig door het lint kan zijn gegaan. Of je zoon dan een dief was of niet, er ligt wel een dood kind van je voor je neus.

Eigen rechter spelen wil iedereen wel eens doen, maar dit veel te ver. Je bezittingen verdedigen betekent niet dat je iemand moet doden. Als we dat allemaal gaan doen is Nederland binnen de korste keren een anarchie. Als ik iemand niet mag beweer ik gewoon dat hij vlak er voor mij wilde beroven en hem daarom doodgeslagen heb. Zo werkt het natuurlijk niet, we hebben niet voor niks wetten.

Beetje trieste reacties in deze thread eerlijk gezegd, als je de doodstraf voor stelen goed vind ben je niet veel beter dan de radicalen waar zo vaak hier over wordt gerept.

Ik vind bij diefstal van een tasje de dood wel erg ver gaan, maar als bij mij iemand in de nacht in huis komt mag ie hopen dat ik niet wakker word. En dan maakt het mij niet uit tot hoe ver ik moet gaan om mijn huis te verdedigen. Maar eerst moeten ze doggie voorbij zien te komen :D .
En natuurlijk gaat zijn ouweheer door het lint, maar als zijn zoon iemand had doodgestoken, was ie dan ook zo door het lint gegaan?

Iemand bewust doodrijden omdat hij een tasje heeft gejat en dat durven jullie gerechtigheid te noemen ....

:mad:

hmm kweet niet wat ik gedaan zou hebben misschien wel het zelfde maar iemand dood rijden nee dat niet...

Var zei:
Natuurlijk niet.
Maar als zo’n gozer besluit tassen te jatten dan moet hij de gevolgen daarvan ook maar dragen.
De beroepsrisico’s van een crimineel liegen er niet om. :D

Er zijn gelukkig maar weinig mensen die een tasjesdief doelbewust doodrijden. Maar er zijn meer als genoeg mensen die zo’n hufter achterna gaan als ze de kans krijgen.
Ik vraag me dus af of deze mevrouw de tasjesdief bewust heeft overreden, of dat hij zichzelf heeft doodgereden tijdens de achtervolging.

Laatst bewerkt:
EricR zei:
Je bezittingen verdedigen betekent niet dat je iemand moet doden. Als we dat allemaal gaan doen is Nederland binnen de korste keren een anarchie.

Het lijkt me eerder dat omdat Nederland op sommige plekken al aardig op een anarchie lijkt, mensen uit frustratie voor eigen rechter gaan spelen.

DBC01[b zei:
Bij de afzetting ontstond vervolgens een grimmige sfeer onder een groepje jongeren die op het voorval afkwam en begon te schreeuwen en schelden.
[/b] (1 keer raden 1 keer raden :D)

Ik weet het niet zeker, dat staat nergens, in geen enkele bron. Maar als het niet bekend wordt gemaakt, laat het zich wel raden wil je zeggen? Nou vertel weet iemand daar dan meer over?

iemand daarvoor doodrijden is over z'n top
maar ik vind echter wel dat je als 'dief met voorbedachte rade' maar voor je eigen gevolgen moet instaan...
hopelijk was het niet de eerste keer dat deze jongens criminele feiten pleegden anders hebben ze de prijs echt wel veel te hoog betaald met hun dood

Daar heb je gelijk in.
Als het een puber was die gewoon een éénmalige stomme actie uithaalde (dat doen pubers), dan is de prijs veel en veel te hoog.
Laten we maar hopen dat het gewoon een galbak is die in zijn leven meer verdriet als vreugde genereerde, want dan zeg ik: opgeruimd staat netjes. :)

Ik kan me niet voorstellendat die vrouw gedacht heeft: "Stomme verekkeling, nu ga ik je doodrijden!".

Als ik rondwandel en een voorbijganger te fiets grist mijn telefoon uit mijn handen dan douw ik hem ook van zijn fiets af als ik de kans krijg. Als hij daarbij zijn schedel breekt op de stoeprand en overlijdt, is dat niet met voorbedachte rade.

Maar het zijn wel je eigen bezittingen en die wil je terug hebben. Als je alleen de politie belt krijg je ze zeker niet terug. Dat is helaas de werkelijkheid.

Terug
Naar boven