MuscleMeat

Eindelijk gerechtigheid: Slachtoffer overval jaagt dader de dood in

Splendid zei:
Ik kan me niet voorstellendat die vrouw gedacht heeft: "Stomme verekkeling, nu ga ik je doodrijden!".
.... Als hij daarbij zijn schedel breekt op de stoeprand en overlijdt, is dat niet met voorbedachte rade.

Zelfs als ze dat dacht is het geen voorbedachte rade, dat is het pas als ze uren van te voren een plan had gemaakt om die bewuste overvaller dood te rijden. En verder heb je gelijk, juist omdat je in je hempie staat, als je je recht wil halen, en die schoffies je achter je rug uitlachen, kan ik me voorstellen dat je eigen rechter gaat spelen. Dus Nederland is zo'n rechteloze anarchie geworden dat mensen eigen rechter gaan spelen, en het is niet zo dat Nederland een rechteloze anarchie wordt omdat mensen eigen rechter gaan spelen. Da's oorzaak en gevolg omdraaien...

EricR zei:
Eigen rechter spelen wil iedereen wel eens doen, maar dit veel te ver. Je bezittingen verdedigen betekent niet dat je iemand moet doden. Als we dat allemaal gaan doen is Nederland binnen de korste keren een anarchie.
Nee hoor. Binnen no time zijn de ongewenste elementen dood en is het juist lekker rustig.

Mijn uitgangspunt is altijd: ik respecteer ieder's burgerrechten, zolang de mijne ook worden gerespecteerd. Zodra iemand mijn rechten willens en wetens schendt, dan plaatst die persoon zich m.i. buiten de wet en mag ik alles doen wat ik nodig acht.

Iets stelen vind ik veel minder erg dan iemand vermoorden, dus ik zou zeggen, "in de bak met jouw sl*tt*bak" :D

Mortyr zei:
Iets stelen vind ik veel minder erg dan iemand vermoorden, dus ik zou zeggen, "in de bak met jouw sl*tt*bak" :D

Ik denk dat je daar op dit moment niet over kan oordelen, je draait nu eigenlijk de boel om.
Wie steelt hier nu iets en wie is daar het slachtoffer van.

Jij bent nu van de dief het slachtoffer aan het maken maar zo werkt het niet, nou moet ik zeggen dat het meestal wel zo werkt hier in nederland maar ja :(

Degene die het tasje stal is hier schuldig aan zijn eigen dood, had ie maar geen tasje moeten stelen was de mevrouw ook niet achter hem aangekomen.

het is zo simpel.

dj_phreak zei:
Nee hoor. Binnen no time zijn de ongewenste elementen dood en is het juist lekker rustig.

Mijn uitgangspunt is altijd: ik respecteer ieder's burgerrechten, zolang de mijne ook worden gerespecteerd. Zodra iemand mijn rechten willens en wetens schendt, dan plaatst die persoon zich m.i. buiten de wet en mag ik alles doen wat ik nodig acht.

Idd,... je hebt altijd recht op zelfverdediging !!!!!!!!

RichardV zei:
Ik vind bij diefstal van een tasje de dood wel erg ver gaan, maar als bij mij iemand in de nacht in huis komt mag ie hopen dat ik niet wakker word. En dan maakt het mij niet uit tot hoe ver ik moet gaan om mijn huis te verdedigen. Maar eerst moeten ze doggie voorbij zien te komen :D .
En natuurlijk gaat zijn ouweheer door het lint, maar als zijn zoon iemand had doodgestoken, was ie dan ook zo door het lint gegaan?

Mooi gezegt !!!

Ik denk dan niet,..kan er niet over oordelen maar meestal is dat zo.
Egoisme is ons niet vreemd.

Als alles goed is overleefd die vrouw het toch niet. Als iemand mijn zoon zou vermoorden, maakt niks uit wat hij gedaan zou hebben. Zou ik niet kunnen rusten voordat ik die vrouw van kant had gemaakt.

Denk dat meer mensen zo reageren.

Die vrouw was toch niet van plan die gast te vermoorden? Het is gebeurd na een opeenvolging van gebeurtenissen die in gang is gezet door die criminelen. Ze was waarschijnlijk erg geschrokken en stond stijf van de adrenaline. Daar moet je rekening mee houden als je wederrechtelijk iemands spullen probeert afhandig te maken. Dat dat nu een keer misgaat voor de dader in plaats van altijd het slachtoffer vind ik inderdaad gerechtigheid, hoewel ik niemand de dood toewens.

naar mijn weten is de exacte wijze hoe het gegaan is nog niet bekend?? ik kan me zo voorstellen dat wanneer iemand iets jat je achter die persoon aangaat, stel die scooter glijd onderuit en jij remt in allerijl en je rijdt er 1 dood. dat is een andere situatie dan wanneer die vrouw bewust iemand doodrijdt.

ik moet zeggen dat balkenende hier wel op aangestuurd heeft. door elke keer te roepen dat de burger zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en niet alleen hulpeloos moet toekijken. iedereen interpreteert dat op zijn eigen manier.

persoonlijk ben ik er echt niet rouwig om, net zoals de dieven van de ah toen in mekaar gebeukt werden, ben ik ook in dit geval niet rouwig. laten we eerlijk zijn deze persoon is een crimineel die risico neemt bij het plegen van criminele delicten. dit is een van die risico's.

• Topic Starter Topic Starter
Ho! ho!

I zal even reageren op de manier zoals onze Hofstad-symphatisanten doen:

Jongens die mevrouw was helemaal niet van plan die jongens aan/dood te rijden.
Misverstandje!
Ze was heel erg van streek en ging haar tasje achterna en botste toen compleet over stuur per ongeluk zonder het te zien tegen die jongens aan!

Zo da's redeneren á la Stealiron. :roflol:

Mijn mening is dat ik denk dat die vrouw koste wat kost d'r tasje terug wilde, misschien zat er wel een dagopbrengst in. Als je dan een auto hebt en in paniek ziet dat die jongens wegrijden dan wil je ze alleen maar stoppen door ze aan te rijden zodat ze niet verder kunnen. Da's ongelukkig gebeurd maar nu moeten we ophouden want dát is het risico van roven. Zelf gewond raken. En soms dood. Eigen schuld.
Blijf met je poten van een ander z'n bezit af!!!

er stond vandaag in t AD dat de vrouw wel in haar auto zat toen t gebeurde en ja politie heeft ook toegegeven dat er gelijk een groep marrokaanse "vrienden" aan kwamen rennen en heisa gingen maken.

t eerste wat zn vrienden zeiden BTW is dat Ali onschuldig was, hij deed t goed op school en deed noooooit iemand beroven........

enigste wat ik jammer vind aan dit verhaal is dat t die vrouw niet gelukt is die 2e ook dood te rijden, weer 2 tasjesdieven minder!

inderdaad,als die beste jongen bakker was geworden werd hij vast niet overreden door woedende vrouwen. Hij heeft het zichzelf aan gedaan.

kurgan zei:
er stond vandaag in t AD dat de vrouw wel in haar auto zat toen t gebeurde en ja politie heeft ook toegegeven dat er gelijk een groep marrokaanse "vrienden" aan kwamen rennen en heisa gingen maken.

t eerste wat zn vrienden zeiden BTW is dat Ali onschuldig was, hij deed t goed op school en deed noooooit iemand beroven........

Kijk dit bedoel ik nou. Altijd de slachtofferrol in, altijd ontkennen en mekaar afdekken. En het zijn altijd dezelfde. Net ratten die lui, komen uit riolen en gaten om onrust te zaaien.

CoD zei:
Als alles goed is overleefd die vrouw het toch niet. Als iemand mijn zoon zou vermoorden, maakt niks uit wat hij gedaan zou hebben. Zou ik niet kunnen rusten voordat ik die vrouw van kant had gemaakt.

Denk dat meer mensen zo reageren.

Erg kortzichtig,..die man krijgt zijn zoon niet terug daarmee,..het was geen voorbedachte raden...dat is gewoon super fout, eigen rechter spelen.... waar gaan we naar toe dan... een anargie :mad:

Ga toch een eind fietsen man, moeten we dan `dank je wel` en `alstublieft`zeggen als we beroofd worden?

DBC01 zei:
altijd ontkennen en mekaar afdekken. En het zijn altijd dezelfde.

Precies!!!! Ik kom hier, op dbb, eigenlijk niet om over politiek te praten. Komt alleen maar ruzie, maar ik wijs er even op. De hear no evil see no evil, het is mijn broeder cultuur is algemeen. Dat is niet van een of twee rotte appels daar werkt 80% van de Marokkaanse gemeenschap aan mee. En die cultuur is ook de reden dat juist zij altijd die rotzooi plegen. Het zijn namelijk hun die denken in zij tegen wij, wat dus racisme is, en niet de autochtone Nederlandere die ieder woordje moet wegen om anders als wereldvreemde rare xenophoob gebrandmerkt te worden.

Wat maak je je druk over de dood van een dief lieverd?
We horen je nooit zo emotioneel als het om dode Hollanders gaat die door groepjes Mocro's zijn doodgeslagen mét voorbedachte rade!!!

Valt nogal op!

Terug
Naar boven