XXL Nutrition

Einstein noemde geloof in god "kinderlijk bijgeloof"

Als ik u was klusmier, zou ik niet zo koppig wezen en blindelings geloven in Christendom. Lees desnoods wat over islam, jodendom, scientology, boedhisme,....zowat alle grote wereldgodsdiensten en pak dan maar ook de evolutietheorie bij. Het gaat hier niet om wie het beste met argumenten omspringt, wie gelijk heeft of wie grappig/snedig is met zijn opmerkingen...het gaat om je eigen leven en vermoedelijk het leven na de dood. Dit zijn geen onderwerpen waarbij je gemakzuchtig en blindelings ergens moet geloven en vooral niet koppig wezen, want je benadeelt enkel jezelf.

Eigenlijk zou dit alleen nieuws moeten zijn voor mensen die letterlijk geloven in de Bijbel/Koran enz. Zelfstandig denkende mensen weten dat ieder mens dat een gezond stel hersenen heeft en niet is gehersenspoeld niet letterlijk in zo'n fabelenboek gelooft.

Als je tussen de regels doorleest dan moet het wel opvallen dan iemand als Klus het geloof echt nodig heeft. Zonder de regeltjes die het geloof geeft, zou Klus reddeloos verloren zijn en nooit de juiste richting aan zijn leven kunnen geven. Hij zou een leven leiden met drank, drugs, en wat dan al niet meer. Geen wonder dat hij zo zo overtuigd is. Zonder deze overtuiging zou zijn geloof ten wankel gebracht worden....met alle gevolgen van dien.

ook al is er idd niks, dan nog heb ik altijd het gevoel prettig geleefd te hebben, datgeen God mij wil verbieden zou me toch alleen in de problemen hebben gebracht...........

(no offence hoor Klus)

Als je tussen de regels doorleest dan moet het wel opvallen dan iemand als Klus het geloof echt nodig heeft. Zonder de regeltjes die het geloof geeft, zou Klus reddeloos verloren zijn en nooit de juiste richting aan zijn leven kunnen geven. Hij zou een leven leiden met drank, drugs, en wat dan al niet meer. Geen wonder dat hij zo zo overtuigd is. Zonder deze overtuiging zou zijn geloof ten wankel gebracht worden....met alle gevolgen van dien.

(no offence hoor Klus)

Daarom ben ik ook blij voor klus dat hij op deze manier stabiliteit in zijn leven heeft gebracht en op het rechte pad is gekomen. Maar toch vind ik het raar dat je zo letterlijk in de bijbel kan geloven en bijv denken dat de aarde pas 6000 jaar oud is.

Ik hoorde gister in Jensen iets gezegt worden door Latoya Jackson waar ik het wel mee eens ben:

Je hoeft niet perse een geloof te volgen. Puur geloven dat er iets/iemand is en het in je hart te sluiten/kracht eruit halen is voldoende.

Al die verplichte regels/bijeenkomsten vind ik persoonlijk ook overdreven, en voegen naar mijn mening niets toe. Je bent immers een zelfstandig denkend persoon, en bewandelt je eigen weg via je eigen keuzes. Volgens strikte regels en beperkingen leven van een geloof beperkt naar mijn mening je eigen persoonlijke ontwikkeling.

Daarom ben ik ook blij voor klus dat hij op deze manier stabiliteit in zijn leven heeft gebracht en op het rechte pad is gekomen. Maar toch vind ik het raar dat je zo letterlijk in de bijbel kan geloven en bijv denken dat de aarde pas 6000 jaar oud is.

Zo denk ik er ook over.

In stukje wat ik een paar jaar geleden las over einstein was dat hij eigelijk nooit tevreden is geweest met z'n leven, de vraag die hem werd gesteld van als je het leven opnieuw kan doen had hij gekozen voor het beroep loodgieter dan hoefde hij niet veels te veel na te denken.

Wist jullie trouwens ook dat hij overleden was aan syfilis:roflol:

In stukje wat ik een paar jaar geleden las over einstein was dat hij eigelijk nooit tevreden is geweest met z'n leven, de vraag die hem werd gesteld van als je het leven opnieuw kan doen had hij gekozen voor het beroep loodgieter dan hoefde hij niet veels te veel na te denken.

Wat is je punt dan?

Het lijkt me overigens logisch dat die handvol personen die belangrijk zijn geweest in de ontwikkeling van de mensheid weleens bij zichzelf denken had ik maar gewoon een normale carriere gehad. Kan me voorstellen dat dergelijke lui amper tijd hebben voor een familieleven en alles wat daarmee te maken heeft. Je ziet het ook bij professoren e.d. Die zitten vaak zo diep in hun werkveld dat ze nergens anders tijd en oog voor hebben. Natuurlijk zullen dat soort figuren weleens cynisch zijn en terugkijken maar ze zijn ook onmisbaar en uiteindelijk mag je toch aannemen dat de meesten toch hun hart hebben gevolgd en dat is volgens mij waar het om gaat.

What a load of crap, bron?

Einsteins hersens zijn zelf geconserveerd om eventueel te kunnen achterhalen waarom Einstein zo intelligent was. Een lijder aan syfillis heeft hersenen die weinig nut hebben voor de wetenschap en zeker iemand die overlijdt aan syfillis zal hersenen hebben die totaal waardeloos zijn.

Houston, je zuigt.

Bovendien staat denkvermogen los van lichamelijke toestand.

Stephan Hawking is compleet verlamd, en kan niet eens meer praten maar heeft toch door middel van een hersen computer astronomische theorieen met grondvesten ontwikkeld.

Bovendien had Einstein een gematigd ego dat hij niet wilde doordrukken zoals 95% van de wereld bevolking instinctief tracht te domineren.

Die wist wel beter, een zandkorreltje met een zwaarteveld waar je als mens aan zit gebonden is met het volledige begrip van de relativiteitstheorie nauwelijks een issue.

What a load of crap, bron?

Einsteins hersens zijn zelf geconserveerd om eventueel te kunnen achterhalen waarom Einstein zo intelligent was. Een lijder aan syfillis heeft hersenen die weinig nut hebben voor de wetenschap en zeker iemand die overlijdt aan syfillis zal hersenen hebben die totaal waardeloos zijn.

Houston, je zuigt.

Dan geloof je het toch niet meneer de bergbeklimmer.

geloof is helemaal geen indoctrinatie want er wordt je niets verplicht opgelegd, je hebt altijd zelf nog de keus om er in mee te gaan of er in mee te discussieren!

als je niet weet wat indoctrinatie betekent, zoek het dan even op ipv gelovigen zo te beledigen!
:mad:

ook al is er idd niks, dan nog heb ik altijd het gevoel prettig geleefd te hebben, datgeen God mij wil verbieden zou me toch alleen in de problemen hebben gebracht...........
:lol:

sorry maar ik probeer niemand te beledigen het is gewoon hoe ik het zie.

Er zijn een paar dingetjes waar dat grappige ventje Einstein heel veel van af wist. Helaas wist hij van God niets.

Is toch logisch, want die is er niet. Dus hoe wil hij er iets van weten?

Nouja, zo nieuwsgierig als hij beweerde te zijn, was hij blijkbaar toch niet. Of alleen op terreinen die hem interesseerden. Dus zo kom je ook niets te weten behalve dat waar je je op toelegt.

Terug
Naar boven