XXL Nutrition

Einstein noemde geloof in god "kinderlijk bijgeloof"

dat is de kracht van satan die beperkt over de Aarde heerst........

de wil van de mens is om die keuze te maken bij God te willen horen of de kant van satan te willen kiezen ( drugs, moord, verkrachting, leugens, bedrog, enz.):rolleyes:

Ik heb het niet graag dat jij mijn vriend als Satan voorstelt, Klus.
Een beetje meer respect mag wel...

in feite maakt het voor de inhoud van mijn leven weinig uit of ik nu in wetenschap ga geloven=>dat de Aarde al miljoenen jaren oud is ( wat telkens veranderd of betwist word................of in de Bijbel => die zegt dat de Aarde slechts 6duizend jaar oud is, (en dat het Boek al 2duizend jaar hetzelfde is en vele MILJARDEN aanhangers kent.......)
:rolleyes:

1 ding weet ik zeker: of ik nu geloof of niet geloof.................doodgaan doe ik ook tzt......
:D

Dus het feit dat de leeftijd van het heelal verschillende schattingen heeft gekend binnen de wetenchap (naar aanleiding van reproduceerbare waarnemingen) maakt het minder geloofwaardig dan als je gewoon een getal prikt en daar nooit meer verder naar kijkt maar simpelweg zegt 'het staat geschreven dus het is zo'.

Er zijn trouwens wereldwijd meer mensen die geloven in de wetenschappelijke schattingen dan mensen die geloven dat de aarde pas een paar duizend jaar oud is en dat god al die dinosaurusbotten in de grond heeft gestopt om het geloof op de proef te stellen of iets dergelijks. Maar hoeveel mensen iets denken is natuurlijk überhaupt geen argument.

..

Laatst bewerkt:
in feite maakt het voor de inhoud van mijn leven weinig uit of ik nu in wetenschap ga geloven=>dat de Aarde al miljoenen jaren oud is ( wat telkens veranderd of betwist word................of in de Bijbel => die zegt dat de Aarde slechts 6duizend jaar oud is, (en dat het Boek al 2duizend jaar hetzelfde is en vele MILJARDEN aanhangers kent.......)

idd apendrol, waarschijnlijk waren al jou schoolboeken ook 2000 jaar oud. waarom denk je dat boeken bedoeld voor educatie om de x-aantal jaar wordt aangepast? Omdat er op elke gebied constante ontwikkeling (lees:evolutie) plaats vindt. Het constant controleren of eerder gestelde feiten op dit moment nog kloppen is een onderdeel van de wetenschap. Dit is een kritische houding die in de gehele religie ontbreekt maar aan de basis staat van menselijke (wereldse)ontwikkeling.
De technologie en nieuwe ontdekkingen maken het mogelijk om steeds accurater te meten hoe oud de wereld is. Er is geen een enkel bewijs voor de verklaring van het ontstaan van de wereld vanuit de bijbel! Dit tegenover de overvloed aan gegronde bewijsen vanuit de wetenschap.
Dat iets veel aanhangers heeft zegt niets, Thake that had ook wereldwijd aanhangers.
Sterker nog in het geval van religie zegt het nog minder, omdat er tal van uitzendingen van priesters etc. hebben plaatsgevonden naar zeer arme gebieden die nog nooit een blanke hadden gezien (onder het mom van het helpen van deze mensen) om zieltjes te winnen. Waarom denk je dat er in Afrika, Indonesië, etc cristenen zijn?
Schandalig vindt ik het! Onopgeleide mensen indoctrineren met religie. Maar dit is een andere discussie.

Kortom beste Klusmier ik vind het erg jammer dat jij maar niet verder lijkt te komen dan het typische argument:" ja, maar het staat in de bijbel geschreven." En niet de capaciteit hebt om inzien wat daar nou fout aan is.

idd apendrol, waarschijnlijk waren al jou schoolboeken ook 2000 jaar oud. waarom denk je dat boeken bedoeld voor educatie om de x-aantal jaar wordt aangepast? Omdat er op elke gebied constante ontwikkeling (lees:evolutie) plaats vindt. Het constant controleren of eerder gestelde feiten op dit moment nog kloppen is een onderdeel van de wetenschap. Dit is een kritische houding die in de gehele religie ontbreekt maar aan de basis staat van menselijke (wereldse)ontwikkeling.
De technologie en nieuwe ontdekkingen maken het mogelijk om steeds accurater te meten hoe oud de wereld is. Er is geen een enkel bewijs voor de verklaring van het ontstaan van de wereld vanuit de bijbel! Dit tegenover de overvloed aan gegronde bewijsen vanuit de wetenschap.
Dat iets veel aanhangers heeft zegt niets, Thake that had ook wereldwijd aanhangers.
Sterker nog in het geval van religie zegt het nog minder, omdat er tal van uitzendingen van priesters etc. hebben plaatsgevonden naar zeer arme gebieden die nog nooit een blanke hadden gezien (onder het mom van het helpen van deze mensen) om zieltjes te winnen. Waarom denk je dat er in Afrika, Indonesië, etc cristenen zijn?
Schandalig vindt ik het! Onopgeleide mensen indoctrineren met religie. Maar dit is een andere discussie.

Kortom beste Klusmier ik vind het erg jammer dat jij maar niet verder lijkt te komen dan het typische argument:" ja, maar het staat in de bijbel geschreven." En niet de capaciteit hebt om inzien wat daar nou fout aan is.

daarom heet het ook GELOOF!!!!

..............onderbouwing daarvan is dan niet meer aan de orde, het is puur op de persoon zelf van toepassing!

waarom traint niet iedereen volgens WSB, terwijl dat al uitgelegd is alszijnde een blauwdruk van krachttraining?
;)

• Topic Starter Topic Starter
daarom heet het ook GELOOF!!!!

..............onderbouwing daarvan is dan niet meer aan de orde, het is puur op de persoon zelf van toepassing!
Maw als een groep mensen je altijd gezegd hadden dat god een groot vliegend spaghettimonster is, dan geloofde jij dat tot op heden ook nog steeds. Je zoekt immers niet naar een onderbouwing, want het geloven op zich is voldoende.

Kom zeg, natuurlijk zoek jij naar een onderbouwing (zei het diep vanbinnen, zonder het openlijk te willen toegeven).

Gelovigen gebruiken trouwens heel de tijd onderbouwingen voor hun geloof, één voorbeeld daarvan heet de bijbel ;)

Maw als een groep mensen je altijd gezegd hadden dat god een groot vliegend spaghettimonster is, dan geloofde jij dat tot op heden ook nog steeds. Je zoekt immers niet naar een onderbouwing, want het geloven op zich is voldoende.

Kom zeg, natuurlijk zoek jij naar een onderbouwing (zei het diep vanbinnen, zonder het openlijk te willen toegeven).

Gelovigen gebruiken trouwens heel de tijd onderbouwingen voor hun geloof, één voorbeeld daarvan heet de bijbel ;)

ja..............net zoals ik geloof dat dit het beste forum is waar ik ooit ben geweest!

ik geloof het wel, maar kan het eigenlijk niet onderbouwen!
:roflol:

BTW: ik lees de Bijbel nog dagelijks en het bevalt me nog steeds goed, dus waarom zou ik een goed boek terzijde gaan leggen?
;)

De mensen die geloven in een god zouden hun ogen uit hun kop moeten schamen.

Trouwens, Klusmier, heb je er uberhaupt wel eens echt goed en diep over nagedacht?
Het is zo moeilijk voor te stellen dat er nog steeds, met alle respect hoor (eigenlijk totaal niet, maargoed), zulke debielen op aarde bestaan met zo'n achtelijke achterhaalde denkwijze.

De mensen die geloven in een god zouden hun ogen uit hun kop moeten schamen.

Trouwens, Klusmier, heb je er uberhaupt wel eens echt goed en diep over nagedacht?
Het is zo moeilijk voor te stellen dat er nog steeds, met alle respect hoor (eigenlijk totaal niet, maargoed), zulke debielen op aarde bestaan met zo'n achtelijke achterhaalde denkwijze.
Zo'n 5 miljard debielen op de aarde, gezellig!

Het is makkelijk om te spotten over geloof, wat moeilijk is om je ergens aan te binden en daarin te geloven.

Vertel Juniormob, wat bedoel je precies.

Geloof is hetgeen wat heel de aarde naar de klote helpt, volgens mij veroorzaakt het zelfs het broeikaseffect. Discuss...

:popcorn:

Het is makkelijk om te spotten over geloof, wat moeilijk is om je ergens aan te binden en daarin te geloven.

:roflol: Het is makkelijk om maar gewoon aan te nemen dat alles met een reden is en dat je in het volgende leven gezellig met God en die 3 miljard andere christenmatties in de wolken zitten te chillen. Leven naar een boek dat iemand anders heeft geschreven, leven naar de regels die anderen voor je hebben verzonnen. Nee, weet je wat moeilijker is? Realiseren dat je op je zelf bent aangewezen. Zelf bepalen wat je normen en waarden zijn. Zelf proberen je leven beter te maken voor jezelf en de mensenom je heen. Nee religie is een uitvlucht, zeker niet een uitdaging.

Het geloof heeft als doel gehad de mensen bij elkaar te houden en om de bevolking wat te sussen. Mensen bleven hard werken, bleven netjes bij hun vrouw en er werden kinderen gemaakt. Er was structuur. Ik denk dat het zeker een handje heeft bijgedragen aan de mooie wereld zoals die nu is in het westen. Nu is het allemaal niet meer nodig en wordt het geloof langzaam maar zeker aan de kant geschoven door de bevolking, want alles loopt op rolletjes. Bij wereldoorlog 3 zit iedereen weer in de kerk.
Geloof is dus 2008 overrated, en dat is maar goed ook.

Alles is waarheid :roflol: Sinterklaas en de Kerstman bestaan dus ook! Bewijs maar eens dat het niet zo is.

• Topic Starter Topic Starter
Klusmier, god kan alle twijfelaars en atheïsten zo voor zich winnen door één keer zijn bestaan te bewijzen. Gezien hij zeker over die mogelijkheid zou moeten beschikken, is het vreemd dat dit nog niet gebeurd is (toch zeker niet in de laatste eeuwen).

Twee eenvoudige verklaringen:
* Er is geen god
* Er is wel een god maar het interesseert hem geen f**k wat wij denken

De meest simpele theorie is meestal de juiste, dus ga ik voor optie 1.

Heb je trouwens al eens nagedacht over de reden waarom een god de mens zou scheppen? Waarom zou een god dat doen? Om zichzelf te amuseren? Gewoon uit verveling? Om aanbeden te worden en daar een kick uit te halen? Het slaat toch gewoon allemaal nergens op als je ff logisch nadenkt man.

Terug
Naar boven