- Waardering
- 0
Ligt er geheel aan welke uitleg je aan het woord God geeft.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
close...............you are very close..........Als je tussen de regels doorleest dan moet het wel opvallen dan iemand als Klus het geloof echt nodig heeft. Zonder de regeltjes die het geloof geeft, zou Klus reddeloos verloren zijn en nooit de juiste richting aan zijn leven kunnen geven. Hij zou een leven leiden met drank, drugs, en wat dan al niet meer. Geen wonder dat hij zo zo overtuigd is. Zonder deze overtuiging zou zijn geloof ten wankel gebracht worden....met alle gevolgen van dien.
(no offence hoor Klus)

http://www.ikzoekgod.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=28

jij noemt christelijke naastenliefde...........ZIEK??

close...............you are very close..........
zonder God had ik altijd mijn eigen regeltjes en schijt aan de maatschappij..............iedereen had altijd recht op mijn mening, het kon me weinig schelen wat een ander dacht!
wanneer ik bijvoorbeeld nog aan t inbreken was kon me weinig schelen of er getuigen of beveiliging was......daar liep ik gewoon op af met de mededeling: je hebt niks gezien, of wil je dat ik voor jou terug moet komen?
ik was vroeger een behoorlijke kl***zak en heb mijn tijd ervoor gezeten!
met die ervaring pak ik de 10 geboden en de christelijke naastenliefde met beide handen aan, omdat ik ook de andere kant heb meegemaakt......
![]()
Dat is toch simpel God is de Opperreus.
in feite maakt het voor de inhoud van mijn leven weinig uit of ik nu in wetenschap ga geloven=>dat de Aarde al miljoenen jaren oud is ( wat telkens veranderd of betwist word................of in de Bijbel => die zegt dat de Aarde slechts 6duizend jaar oud is, (en dat het Boek al 2duizend jaar hetzelfde is en vele MILJARDEN aanhangers kent.......)Daarom ben ik ook blij voor klus dat hij op deze manier stabiliteit in zijn leven heeft gebracht en op het rechte pad is gekomen. Maar toch vind ik het raar dat je zo letterlijk in de bijbel kan geloven en bijv denken dat de aarde pas 6000 jaar oud is.

dat is de kracht van satan die beperkt over de Aarde heerst........En juist daarom geloof ik niet in een oppermachtig wezen dat ons en alles om ons heen geschapen zou hebben. Waarom zou God het toelaten dat wij elkaar bv. uitmoorden? Hij heeft dit mogelijk gemaakt door ons een vrije wil te geven toch? Nou dat had 'ie dan best wat kunnen beperken die vrije wil. Ik geniet van mijn vrije wil maar zou er niet wakker van liggen als ik niet zelf kan beslissen om mijn buurman met een hakbijl z'n kop eraf te slaan of om mijn buurmeisje van 6 jaar eens lekker te verkrachten.

Ik vind dat zo mooi he, het maakt niet uit wat men tegen een gelovige zegt, hij/zij weet er altijd een verklaring voor te vinden zodat het geloof geloofwaardig blijftdat is de kracht van satan die beperkt over de Aarde heerst........
de wil van de mens is om die keuze te maken bij God te willen horen of de kant van satan te willen kiezen ( drugs, moord, verkrachting, leugens, bedrog, enz.)![]()

Persoonlijk denk ik dat de mens dat moment niet eens meer zal meemaken.Ik vind dat zo mooi he, het maakt niet uit wat men tegen een gelovige zegt, hij/zij weet er altijd een verklaring voor te vinden zodat het geloof geloofwaardig blijft
Maar wat dan als de zon éénmaal opgebrand is klusmier (ik ga er even van uit dat je dit weet en aanneemt), gaan de mensen die dan op aarde met uitsterven bedreigt zijn een nieuwe woonplaats krijgen van god? Of is het dan over en uit met de mens en iedereen rijstpap in heaven forever?
Nu denk ik zelf dat we tegen die tijd misschien wel naar een ander zonnestelsel zullen kunnen reizen, maar goed dat is wellicht te wetenschappelijk![]()