MuscleMeat

Einstein noemde geloof in god "kinderlijk bijgeloof"

Ik ben zelf totaal niet gelovig, was er tot voor kort ook altijd heftig op tegen en zag er alleen maar nadelen in. Maar ik zie nu ook in dat het mensen bij elkaar brengt en in veel gevallen een 'samen' gevoel versterkt wat in onze samenleving toch wel erg belangrijk is.

• Topic Starter Topic Starter
Een gebrainswashed persoon kan je nog maar heel moeilijk overtuigen van zijn ongelijk. Dat werd in dit topic maar weer eens mooi aangetoond.

Geloof is iets voor honderden jaren geleden, in de tegenwoordige tijd hebben de meesten zich al zo ontwikkeld en hun logica op die manier gebruikt dat het onmogelijk is dat er iets van een god bestaat, maar sommige zijn in die fase van honderden jaren geleden blijven hangen, voornamelijk mensen die niet op hun eigen poten kunnen staan, en met alles de hulp vragen van een grotere macht, respect ervoor, maar ga inderdaad geen onzin lullen over dat dinosaurussen nooit bestaan hebben, want als je dat zegt ben je echt zwaar debiel.

Een vraag voor de gelovigen:
Wie heeft god gemaakt?

Ergens moet een begin zijn en als god er al gewoon was dan zouden gelovigen ook de bigbang-theorie moeten ondersteunen.

dat is jou mening, maar kun je het ook bewijzen?
:roflol:

@Arnoldfan: je hebt helemaal gelijk jochie: ik ga je niks meer aantonen, je komt er vanzelf wel achter wanneer het te laat is om spijt te krijgen van hetgeen je in je aardse leven hebt gedaan & gelaten........
;)

Wat wil je aantonen dan ?
Er valt niks aan te tonen ! denk je nou echt dat een god mij zal straffen als ik niet geloof, jij weet ook heus wel beter, je doet je gewoon voor als een gelovige maar hou jij je ook aan de 10 regels van god :roflol:

Kennelijk heb je geen enkel idee waar je het over hebt gezien je claimt dat Odin de eerste God was gezien Odin nog 2 broers had.

ik zei 1 van de eerste goden ik zei niet de eerste god.

God bestaat niet.

Je kijkt te veel naar de silver surfer, hoe heette hij ook alweer, Galacticus?

Ik heb geen flauw idee wie of wat 'silver surfer' is en Galacticus komt me slechts vaag bekend voor als één of andere transformer ???

De bijbel beweerd niet dat de aarde plat is dus ik vraag me af hoe je nu weer aan dergelijke onzin komt.:rolleyes:
Ik zeg ook nergens dat specifiek de Bijbel dit beweert, het ging er mij meer om dat er altijd een groep mensen zal bestaan die nog onbekende zaken altijd willen koppelen (aldaniet indirect) aan geloof en bovennatuurlijke zaken welke altijd vroeg of laat omver zijn geworpen door mensen die hun tijd en vaardigheden nuttiger besteden. Misschien ook wel een slecht voorbeeld of in ieder geval slecht uitgelegd..

Anyways, ik beloof me zelf keer op keer niet meer in discussie te gaan over dit soort dingen. Discussies tussen gelovigen en anti/niet-gelovigen en alles wat daar tussen zit leiden nooit ergens naar, altijd dezelfde resultaten, in de kern dezelfde argumenten en niemand zal er na afloop anders over denken.

geloof is gewoon indoctrinatie er word van kleins af aan al verteld dat er een god bestaat. als je dan opeens hoord dat het niet waar is en ook hoord dat er helemaal geen hemel is dan stort je hele wereld in elkaar en is je hele leven dus een leugen geweest, en omdat je dat niet wilt luister je alleen naar de opmerkingen waarom god wel zal bestaan en beschouw je de opmerkingen waarom god NIET zou bestaan als een leugen.

ik zou eigelijk wel willen geloven dat god bestaat en dat er een hemel is dat is juist veel makkelijker dan denken dat we hier voor nix op aarde zijn gekomen en dat als we dood zijn er nix meer is.

ik ken namelijk ook iemand die een hartaanval kreeg en gewoon voor een aantal minuten dood was.hij werd gelukkig weer geranimeerd en hij zei nix over een hemelpoort het enigste wat hij zei was dat hij die paar minuten gewoon had geslapen.....

Omg wat een thread :roflol:

geloof is gewoon indoctrinatie er word van kleins af aan al verteld dat er een god bestaat. als je dan opeens hoord dat het niet waar is en ook hoord dat er helemaal geen hemel is dan stort je hele wereld in elkaar en is je hele leven dus een leugen geweest, en omdat je dat niet wilt luister je alleen naar de opmerkingen waarom god wel zal bestaan en beschouw je de opmerkingen waarom god NIET zou bestaan als een leugen.

ik zou eigelijk wel willen geloven dat god bestaat en dat er een hemel is dat is juist veel makkelijker dan denken dat we hier voor nix op aarde zijn gekomen en dat als we dood zijn er nix meer is.

ik ken namelijk ook iemand die een hartaanval kreeg en gewoon voor een aantal minuten dood was.hij werd gelukkig weer geranimeerd en hij zei nix over een hemelpoort het enigste wat hij zei was dat hij die paar minuten gewoon had geslapen.....
geloof is helemaal geen indoctrinatie want er wordt je niets verplicht opgelegd, je hebt altijd zelf nog de keus om er in mee te gaan of er in mee te discussieren!

als je niet weet wat indoctrinatie betekent, zoek het dan even op ipv gelovigen zo te beledigen!
:mad:

ook al is er idd niks, dan nog heb ik altijd het gevoel prettig geleefd te hebben, datgeen God mij wil verbieden zou me toch alleen in de problemen hebben gebracht...........
:lol:

geloof is helemaal geen indoctrinatie want er wordt je niets verplicht opgelegd, je hebt altijd zelf nog de keus om er in mee te gaan of er in mee te discussieren!

als je niet weet wat indoctrinatie betekent, zoek het dan even op ipv gelovigen zo te beledigen!
:mad:

ook al is er idd niks, dan nog heb ik altijd het gevoel prettig geleefd te hebben, datgeen God mij wil verbieden zou me toch alleen in de problemen hebben gebracht...........
:lol:

Ja, maar als je de '10 geboden' niet volgt vlieg je in de 'hel' zogezegd. Dus als je niet gelooft en de 10 geboden niet opvolgt vlieg je in de hel... snap je ? Scare tactics noemen ze dat.

OT: Interessant stukje over Einstein ;'' He believed in a god, but not the God of the Bible. Although he never intended his scientific relativity theories to imply moral relativism, that is exactly what many humanists have implied.''

Ja, maar als je de '10 geboden' niet volgt vlieg je in de 'hel' zogezegd. Dus als je niet gelooft en de 10 geboden niet opvolgt vlieg je in de hel... snap je ? Scare tactics noemen ze dat.
als je niet gelooft in God, 10 geboden en hemel/hel.................waar maken jullie je dan eigenlijk zo druk over?
:roflol:

De bijbel is gewoon een prul.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezus_(historisch-kritisch_benaderd)#Buiten-bijbelse_bronnen

De persoon Jezus

Hoewel onder onderzoekers algemeen erkend wordt dat er geen fysiek bewijs is dat Jezus heeft bestaan, gaan vrijwel alle historici er van uit dat Jezus wel degelijk een historische figuur is. Zij doen dit op grond van de vele sporen die Jezus heeft nagelaten in de godsdiensten van het Midden-Oosten en de tekstkritiek van de bestaande bronnen (isolering van het kerygma).
De vermelding van Jezus door de Joodse geschiedschrijver Flavius Josephus, wordt aangevoerd als bewijs dat Jezus' werkelijk bestaan heeft. Het gaat om de woorden "...de broer van Jezus die Christus wordt genoemd, genaamd Jacob...". De historicus heeft het over een broer van Jezus, die Jacob heet, en in het jaar 62 met enkele anderen tot de dood door steniging was veroordeeld. Er zijn goede argumenten om deze woorden als betrouwbaar te beschouwen, omdat christelijke kopiisten nooit de uitdrukking "...Jezus die Christus genoemd wordt..." zouden hebben gebruikt.
:rolleyes:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezus_(historisch-kritisch_benaderd)#Buiten-bijbelse_bronnen

De persoon Jezus

Hoewel onder onderzoekers algemeen erkend wordt dat er geen fysiek bewijs is dat Jezus heeft bestaan, gaan vrijwel alle historici er van uit dat Jezus wel degelijk een historische figuur is. Zij doen dit op grond van de vele sporen die Jezus heeft nagelaten in de godsdiensten van het Midden-Oosten en de tekstkritiek van de bestaande bronnen (isolering van het kerygma).
De vermelding van Jezus door de Joodse geschiedschrijver Flavius Josephus, wordt aangevoerd als bewijs dat Jezus' werkelijk bestaan heeft. Het gaat om de woorden "...de broer van Jezus die Christus wordt genoemd, genaamd Jacob...". De historicus heeft het over een broer van Jezus, die Jacob heet, en in het jaar 62 met enkele anderen tot de dood door steniging was veroordeeld. Er zijn goede argumenten om deze woorden als betrouwbaar te beschouwen, omdat christelijke kopiisten nooit de uitdrukking "...Jezus die Christus genoemd wordt..." zouden hebben gebruikt.
:rolleyes:

Wat een onderzoek zeg ze gebruiken andere religies om aan te tonen dat Jezus bestaan heeft. :roflol:

Kom op zeg dit is toch bullshit.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven