Fitness Seller

Einstein noemde geloof in god "kinderlijk bijgeloof"

Klusmier, god kan alle twijfelaars en atheïsten zo voor zich winnen door één keer zijn bestaan te bewijzen. Gezien hij zeker over die mogelijkheid zou moeten beschikken, is het vreemd dat dit nog niet gebeurd is (toch zeker niet in de laatste eeuwen).

Twee eenvoudige verklaringen:
* Er is geen god
* Er is wel een god maar het interesseert hem geen f**k wat wij denken

De meest simpele theorie is meestal de juiste, dus ga ik voor optie 1.

Heb je trouwens al eens nagedacht over de reden waarom een god de mens zou scheppen? Waarom zou een god dat doen? Om zichzelf te amuseren? Gewoon uit verveling? Om aanbeden te worden en daar een kick uit te halen? Het slaat toch gewoon allemaal nergens op als je ff logisch nadenkt man.

je klinkt idd logisch, maar het is voor mij makkelijker om in iets/iemand te geloven die tenminste het fatsoen heeft gehad een boek te laten schrijven met normen & waarden erin ( Nieuwe Testament), waarmee wij zelfs in de huidige maatschappij nog prima kunnen leven!
;)

je klinkt idd logisch, maar het is voor mij makkelijker om in iets/iemand te geloven die tenminste het fatsoen heeft gehad een boek te laten schrijven met normen & waarden erin ( Nieuwe Testament), waarmee wij zelfs in de huidige maatschappij nog prima kunnen leven!
;)

Sorry :roflol:

Klusmier, god kan alle twijfelaars en atheïsten zo voor zich winnen door één keer zijn bestaan te bewijzen. Gezien hij zeker over die mogelijkheid zou moeten beschikken, is het vreemd dat dit nog niet gebeurd is (toch zeker niet in de laatste eeuwen).

* Er is geen god

Heb je trouwens al eens nagedacht over de reden waarom een god de mens zou scheppen? Waarom zou een god dat doen? Om zichzelf te amuseren? Gewoon uit verveling? Om aanbeden te worden en daar een kick uit te halen? Het slaat toch gewoon allemaal nergens op als je ff logisch nadenkt man.

Goede post.

;)

Als de apocalypse komt dan zullen de christenen naar de hemel gaan en de niet gelovigen zullen branden

ja wat een waarde en normen in het nieuwe testament:rolleyes:

;)

Dit is gewoon niet te geloven!

:eek::duh::slap:

* Er is geen god

wat is er het meest complex?

- Het leven dat langzaam geevolueerd is
- Een god dat ons complex leven heeft samengesteld

het 2de lijkt mij toch, en dan blijven ze maar aanzetten dat leven veel te complex is voor te kunnen evolueren

wat is er het meest complex?

- Het leven dat langzaam geevolueerd is
- Een god dat ons complex leven heeft samengesteld

het 2de lijkt mij toch, en dan blijven ze maar aanzetten dat leven veel te complex is voor te kunnen evolueren

ok, even een complexe vraag voor je:

waarom is leven vroeger geevolueerd, maar zie je dat hedentendage nauwelijks meer terug?
:rolleyes:

Omdat jij niet lang genoeg leefd om dit mee te maken aangezien dit honderduizende jaren duurt. :rolleyes:

jij geloofd ook nog in sprookjes zeker?
:roflol:

het zijn alleen maar hapklare beweringen van wetenschappers, zonder dat ze hard bewijs hebben hoe die evolutie eruit zou hebben gezien!
;)

• Topic Starter Topic Starter

waarom is leven vroeger geevolueerd, maar zie je dat hedentendage nauwelijks meer terug?
Wat bedoel je met 'hedentendage' ? De laatste honderd jaar? Tweeduizend? Tienduizend?

Een drastische evolutie van genen duurt honderdduizenden jaren, natuurlijk merken we daar in ons korte leventje niet veel van. Toch zijn er continu veranderingen in genen, ook over kortere perioden. Mensen worden bijvoorbeeld langer en krijgen een steeds beter brein in bepaalde landen, dit is meetbaar! Een ander voorbeeld: we worden steeds ouder, enkele tientallen jaren geleden gingen we zo'n 5 jaar vroeger dood.

Er is een hele wereld voor je om te ontdekken buiten je geloof klus, het heet wetenschap en is uiterst interessant :D

jij geloofd ook nog in sprookjes zeker?
:roflol:

het zijn alleen maar hapklare beweringen van wetenschappers, zonder dat ze hard bewijs hebben hoe die evolutie eruit zou hebben gezien!
;)

Ik geloof niet in sprookjes maar jij daarentegen wel, want jij geloofd in de bijbel. :roflol:

wat bedoel je hier precies mee? dat je nu niets ziet evolueren?
dat is helemaal geen complex vraag maar een erg simpele vraag die al lang beantwoord is door de wetenschap
het evolueren duurt miljoenen jaren op een korte tijd zie je geen veranderingen

@ klus evolutie is niet even van vandaag op morgen, daar gaan tig jaren overheen.

mensen hebben trouwens de neiging om als ze geen antwoord weten op hun vragen tot een verzinsel te komen van goden

bewijs hiervan is dat zowat elke cultuur vroeger zijn eigen goden/god had

[Link niet meer beschikbaar]

kijk dit eens door, vooral het voorbeeld van vlinders in Engeland is mooi, dat is evolutie die heeft plaatsgevonden terwijl we er bij waren en er naar keken.

Explain that.

• Topic Starter Topic Starter
Dit topic is helemaal niet bedoelt om gelovigen te bashen. Ik hoop echter dat zij ook eens verder durven kijken dan wat hun geloof hen voorschrijft. God heeft trouwens niet zoveel plaats gemaakt, de atheïsten zijn in de wereld nog steeds in een relatief kleine minderheid, dat moet ik je niet vertellen. Ik vind ook niet dat atheïsme aanzet tot banaliteiten, je beleeft het leven gewoon anders.

Terug
Naar boven