Jan Thys
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 2
Een idee dat niet in eerste instantie volstrekt belachelijk lijkt,
is hopeloos ( Einstein)
![]()
Leuk uit de context gehaald klusmier.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een idee dat niet in eerste instantie volstrekt belachelijk lijkt,
is hopeloos ( Einstein)
![]()

Klusmier, god kan alle twijfelaars en atheïsten zo voor zich winnen door één keer zijn bestaan te bewijzen. Gezien hij zeker over die mogelijkheid zou moeten beschikken, is het vreemd dat dit nog niet gebeurd is (toch zeker niet in de laatste eeuwen).
Twee eenvoudige verklaringen:
* Er is geen god
* Er is wel een god maar het interesseert hem geen f**k wat wij denken
De meest simpele theorie is meestal de juiste, dus ga ik voor optie 1.
Heb je trouwens al eens nagedacht over de reden waarom een god de mens zou scheppen? Waarom zou een god dat doen? Om zichzelf te amuseren? Gewoon uit verveling? Om aanbeden te worden en daar een kick uit te halen? Het slaat toch gewoon allemaal nergens op als je ff logisch nadenkt man.

je klinkt idd logisch, maar het is voor mij makkelijker om in iets/iemand te geloven die tenminste het fatsoen heeft gehad een boek te laten schrijven met normen & waarden erin ( Nieuwe Testament), waarmee wij zelfs in de huidige maatschappij nog prima kunnen leven!
![]()

Klusmier, god kan alle twijfelaars en atheïsten zo voor zich winnen door één keer zijn bestaan te bewijzen. Gezien hij zeker over die mogelijkheid zou moeten beschikken, is het vreemd dat dit nog niet gebeurd is (toch zeker niet in de laatste eeuwen).
* Er is geen god
Heb je trouwens al eens nagedacht over de reden waarom een god de mens zou scheppen? Waarom zou een god dat doen? Om zichzelf te amuseren? Gewoon uit verveling? Om aanbeden te worden en daar een kick uit te halen? Het slaat toch gewoon allemaal nergens op als je ff logisch nadenkt man.

je klinkt idd logisch, maar het is voor mij makkelijker om in iets/iemand te geloven die tenminste het fatsoen heeft gehad een boek te laten schrijven met normen & waarden erin ( Nieuwe Testament), waarmee wij zelfs in de huidige maatschappij nog prima kunnen leven!
![]()

Als de apocalypse komt dan zullen de christenen naar de hemel gaan en de niet gelovigen zullen branden
ja wat een waarde en normen in het nieuwe testament![]()

![]()

wat is er het meest complex?Klusmier, god kan alle twijfelaars en atheïsten zo voor zich winnen door één keer zijn bestaan te bewijzen. Gezien hij zeker over die mogelijkheid zou moeten beschikken, is het vreemd dat dit nog niet gebeurd is (toch zeker niet in de laatste eeuwen).
* Er is geen god
wat is er het meest complex?
- Het leven dat langzaam geevolueerd is
- Een god dat ons complex leven heeft samengesteld
het 2de lijkt mij toch, en dan blijven ze maar aanzetten dat leven veel te complex is voor te kunnen evolueren

ok, even een complexe vraag voor je:
waarom is leven vroeger geevolueerd, maar zie je dat hedentendage nauwelijks meer terug?
![]()

Omdat jij niet lang genoeg leefd om dit mee te maken aangezien dit honderduizende jaren duurt.![]()

Wat bedoel je met 'hedentendage' ? De laatste honderd jaar? Tweeduizend? Tienduizend?ok, even een complexe vraag voor je:
waarom is leven vroeger geevolueerd, maar zie je dat hedentendage nauwelijks meer terug?
![]()

jij geloofd ook nog in sprookjes zeker?
het zijn alleen maar hapklare beweringen van wetenschappers, zonder dat ze hard bewijs hebben hoe die evolutie eruit zou hebben gezien!
![]()

![]()
wat bedoel je hier precies mee? dat je nu niets ziet evolueren?ok, even een complexe vraag voor je:
![]()
![]()