hoeveel kwark(bijvoorbeeld) moet je eten voor het slapen gaan om de komende 8 a 10 uur eiwitten in je lichaam te houden?

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

lijp zei:hoeveel kwark(bijvoorbeeld) moet je eten voor het slapen gaan om de komende 8 a 10 uur eiwitten in je lichaam te houden?![]()
eeeuhm ik eet om 6 uur(ongeveer) ga van half 8 tot half 9 trainen dan eiwit shake en uurtje of half 11 neem ik bak kwark, dus me maag is dan aardig leeg neem ik aan3XL zei:Zal aan verschillende zaken liggen.
Hoe snel paseert bij jou voeding de maag?
Hoe vol zit je maag voordat je de kwark neemt?
Bevat de voeding die nog in je maag zit veel vezels?
Hoe vol is de aminopoel?

Dikke BS volgens mij...lijp zei:O ok maar je ziet ook wel is van die whey shakes waarbij ze zeggen dat het eiwit 7 uur in je lichaam blijft bv bij matrix 5.0:
Zo bevat Matrix 5.0 bijvoorbeeld micellar caseïne eiwit die gedurende 7 uur (!) aan het lichaam wordt afgegeven, zodat je gedurende 7 uur beschermt bent tegen spierafbraak (die bij bv whey wel zou optreden)!Maar omdat deze micellar caseïne eiwitten, evenals andere eiwitten uit Matrix 5.0, veel duurder zijn dan bijvoorbeeld whey, kom je ze niet tegen in grootverpakkingen eiwitpoeders.
Is dit bullshit of een gewoon een ander soort eiwit?![]()
lijp zei:O ok maar je ziet ook wel is van die whey shakes waarbij ze zeggen dat het eiwit 7 uur in je lichaam blijft bv bij matrix 5.0:
Zo bevat Matrix 5.0 bijvoorbeeld micellar caseïne eiwit die gedurende 7 uur (!) aan het lichaam wordt afgegeven, zodat je gedurende 7 uur beschermt bent tegen spierafbraak (die bij bv whey wel zou optreden)!Maar omdat deze micellar caseïne eiwitten, evenals andere eiwitten uit Matrix 5.0, veel duurder zijn dan bijvoorbeeld whey, kom je ze niet tegen in grootverpakkingen eiwitpoeders.
lijp zei:O ok maar je ziet ook wel is van die whey shakes waarbij ze zeggen dat het eiwit 7 uur in je lichaam blijft bv bij matrix 5.0:
3XL zei:Micellar eiwit is gewoon en eiwit wat langer in de maag blijft zitten als "gewone" caseine
Caseine is een fosfoglycoproteïne, wat betekend dat het bij de lage zuurgraad in de maag gaat vlokken en een "klont" vormt.
Hierdoor paseert het de maag minder snel en begint het opnameproces in de darmen later en gelijkmatiger
Meestal word caseine verkregen dmv afbraakprocessen waardoor dit vloken een beetje verminder. Micellair eiwit word verkregen door filtratie en is dus in z'n oorspronkelijke vorm waardoor het meer vokt als gewoone caseine en de maag dus nog trager verlaat
Opslag van eiwit is dus in de maag. Hoelang het duurt voor alles de maag verlaten heeft ? ? ?
Hoe snel paseert bij jou voeding de maag?
Hoe vol zit je maag voordat je de kwark neemt?
Bevat de voeding die nog in je maag zit veel vezels?
Zoals je trouwens ziet is het niet zo dat bepalde soorten eiwit "trager" worden opgenomen als andere soorten. Het snel/langzaam verhaal zit in het passeren van de maag, als eiwit eenmaal in de darmen zit is de opname (afgifte) snelheid gelijk. Het is dus de maag die bepaald of een eiwit snel/traag is.