AndroidHealthClinic

eiwit hoelang in je lichaam?

lijp

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
hoeveel kwark(bijvoorbeeld) moet je eten voor het slapen gaan om de komende 8 a 10 uur eiwitten in je lichaam te houden?:rolleyes:

ik eet altijd 500 gram kwark met 500ml melk voordat ik naar me bedje ga

Volgens mij is dat genoeg voor tijdens je nachtrust...aangezien je lichaam in slaapstand is zal je misschien hooguit 2 uurtjes zonder voeding zitten ofzo?

Dus met andere woorden...hetzelfde als overdag wanneer je 2 uur tussen maaltijden hebt.

zoek es op VITARGO, en long time release proteins voor, net voor het slapengaan

lijp zei:
hoeveel kwark(bijvoorbeeld) moet je eten voor het slapen gaan om de komende 8 a 10 uur eiwitten in je lichaam te houden?:rolleyes:

Zal aan verschillende zaken liggen.

Hoe snel paseert bij jou voeding de maag?
Hoe vol zit je maag voordat je de kwark neemt?
Bevat de voeding die nog in je maag zit veel vezels?
Hoe vol is de aminopoel?

• Topic Starter Topic Starter
3XL zei:
Zal aan verschillende zaken liggen.

Hoe vol is de aminopoel?
eeeuhm ik eet om 6 uur(ongeveer) ga van half 8 tot half 9 trainen dan eiwit shake en uurtje of half 11 neem ik bak kwark, dus me maag is dan aardig leeg neem ik aan:rolleyes:

en de aminopoel wat is dat?:rolleyes:

Los van je vraag raad ik je aan na het trainen nog een maaltijd te pakken. Die shake is goed, maar niet genoeg na het trainen!

Los daarvan, 500 gr kwark voordat je gaat slapen en 's ochtends een whey shake (los van de rest van je ontbijt): that'll do the trick.

In tegenstelling tot vet en glucose kunnen eiwitten niet tijdelijk opgeslagen worden voor later. Ze worden verbruikt of afgebroken.

Na eiwitconsumptie heb je ca 3 uur lang eiwitten in je bloed (je amino-acid pool of aminozuur poel). Na die 3 uur zijn ze op of afgebroken. Helaas zijn er overal in het lichaam processen bezig die voortdurend eiwitten nodig hebben, en die worden na die 3 uur vrolijk uit je spieren gehaald. Je zit dan in een katabole (spierweefsel afbrekende) situatie.

Vandaar oa het 6x per dag eten zodat je bloed nooit zonder eiwitten zit.
De echte diehards staan midden in de nacht op voor een extra eiwitshake, zoadt ze ook snachts niet katabool worden. (Volgens mij is het effect zo gering dat je echt een top-wedstrijd bber moet zijn om dat te merken).

O ok maar je ziet ook wel is van die whey shakes waarbij ze zeggen dat het eiwit 7 uur in je lichaam blijft bv bij matrix 5.0:

Zo bevat Matrix 5.0 bijvoorbeeld micellar caseïne eiwit die gedurende 7 uur (!) aan het lichaam wordt afgegeven, zodat je gedurende 7 uur beschermt bent tegen spierafbraak (die bij bv whey wel zou optreden)!Maar omdat deze micellar caseïne eiwitten, evenals andere eiwitten uit Matrix 5.0, veel duurder zijn dan bijvoorbeeld whey, kom je ze niet tegen in grootverpakkingen eiwitpoeders.

Is dit bullshit of een gewoon een ander soort eiwit?:D

lijp zei:
O ok maar je ziet ook wel is van die whey shakes waarbij ze zeggen dat het eiwit 7 uur in je lichaam blijft bv bij matrix 5.0:

Zo bevat Matrix 5.0 bijvoorbeeld micellar caseïne eiwit die gedurende 7 uur (!) aan het lichaam wordt afgegeven, zodat je gedurende 7 uur beschermt bent tegen spierafbraak (die bij bv whey wel zou optreden)!Maar omdat deze micellar caseïne eiwitten, evenals andere eiwitten uit Matrix 5.0, veel duurder zijn dan bijvoorbeeld whey, kom je ze niet tegen in grootverpakkingen eiwitpoeders.

Dikke BS volgens mij...

lijp zei:

3xl zei volgens mij een keer dat micellar caseine wel anders is. Ik weet alleen niet of het nu echt trager wordt opgenomen.

Weet iemand het wel:D ?

lijp!

Ik moet binnenkort onder narcose.
Dus 12 uur ervoor niks eten.

Iemand een idee wat ik het beste kan eten de nacht ervoor ?
Of is kwark toch de beste optie ?

lijp zei:

Waar wordt het dan 7 uur lang opgeslagen? Ik geloof er niks van.

Micellar eiwit is gewoon en eiwit wat langer in de maag blijft zitten als "gewone" caseine

Caseine is een fosfoglycoproteïne, wat betekend dat het bij de lage zuurgraad in de maag gaat vlokken en een "klont" vormt.
Hierdoor paseert het de maag minder snel en begint het opnameproces in de darmen later en gelijkmatiger

Meestal word caseine verkregen dmv afbraakprocessen waardoor dit vloken een beetje verminder. Micellair eiwit word verkregen door filtratie en is dus in z'n oorspronkelijke vorm waardoor het meer vokt als gewoone caseine en de maag dus nog trager verlaat

Opslag van eiwit is dus in de maag. Hoelang het duurt voor alles de maag verlaten heeft ? ? ?

Zoals je trouwens ziet is het niet zo dat bepalde soorten eiwit "trager" worden opgenomen als andere soorten. Het snel/langzaam verhaal zit in het passeren van de maag, als eiwit eenmaal in de darmen zit is de opname (afgifte) snelheid gelijk. Het is dus de maag die bepaald of een eiwit snel/traag is.

3XL zei:
Micellar eiwit is gewoon en eiwit wat langer in de maag blijft zitten als "gewone" caseine

Caseine is een fosfoglycoproteïne, wat betekend dat het bij de lage zuurgraad in de maag gaat vlokken en een "klont" vormt.
Hierdoor paseert het de maag minder snel en begint het opnameproces in de darmen later en gelijkmatiger

Meestal word caseine verkregen dmv afbraakprocessen waardoor dit vloken een beetje verminder. Micellair eiwit word verkregen door filtratie en is dus in z'n oorspronkelijke vorm waardoor het meer vokt als gewoone caseine en de maag dus nog trager verlaat

Opslag van eiwit is dus in de maag. Hoelang het duurt voor alles de maag verlaten heeft ? ? ?

Zoals je trouwens ziet is het niet zo dat bepalde soorten eiwit "trager" worden opgenomen als andere soorten. Het snel/langzaam verhaal zit in het passeren van de maag, als eiwit eenmaal in de darmen zit is de opname (afgifte) snelheid gelijk. Het is dus de maag die bepaald of een eiwit snel/traag is.

Oke bedankt voor de info:thumbup: :D

Thx 3XL, weer wat geleerd !

Als micellar caseine langzamer wordt opgenomen, hoeveel moet je er dan van nemen om echt bv. die 7 uur geen spierafbraak te hebben ??

Neem bv. Matrix 5.0. Ik kan zo snel nergens vinden hoeveel micellar caseine er in zit, maar mijn 1e gedachte was dat de hoeveelheid micellar caseine in een normale dosering dusdanig klein is dat het niet echt zoden aan de dijk zet. Dat kleine 'vlokje' lijkt me niet op te wegen tegen alle processen die er 's nachts (of na zo'n 3 uur na de inname) in het lichaam plaats vinden. Of is die gestaag vrijkomende minimale hoeveelheid eiwit genoeg om al die spierafbrekende processen 's nachts te stoppen ??

ik denk dat je lijf maar heel bepert eiwitten opslaat dus long time`s voor het slapen gaan is idd een optie.

Terug
Naar boven