XXL Nutrition

Eiwit poeder in handbagage naar Zweden toegestaan?

michaelvs

Cool Novice
Waardering
5
Hallo,

Ik ga morgen met het vliegtuig naar Zweden. Ik neem alleen een tas mee als handbagage. Nu melde een collega mij dat ik alleen potjes ed van < 100ml mag mee nemen. Dit is dan geen probleem.

Nu is mijn vraag alleen of een scheermes wel toegestaan is?
Maar nog belangrijke is mijn maaltijd vervanger. Aangezien het een zakenreis is en het een drukke week wordt zal ik niet op mijn eten kunnen leten. Daarom heb ik het volgende in huis: http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitten-whey/optimum-nutrition/whey-gold-meal Dit zijn zakjes welke je open moet scheuren en in een beker moet doen om te shaken. Net zoals een cup-a-soup zakje. Is dit toegestaan om mee te nemen in handbagage of niet?

Alvast bedankt.

Dat is volgens mij gewoon allemaal toegestaan, en het gaat niet om potjes van < 100 ml. Alleen vloeistoffen en gassen zijn een probleem voor zover ik weet;)

• Topic Starter Topic Starter
ik vraag het omdat ik ook wel eens hoor dat sommige mensen een net nieuw gekocht flesje water niet eens mee mogen nemen in de handbagage...

Dat gaat hem niet worden scheermes mag volgens mij niet en eiwitpoeder mocht toen ik het 3 jaar geleden heb nagevraagd alleen in de koffer.

alle vloeistoffen boven de 100ml is verboden.
eiwitpoeder mag mee
scheerspullen, dus ook mesjes mogen mee.

Elite liquid protein moet je hebben van Dymatize.

Een soort kant en klare whey shake.
45 gram eiwit en onder de 100 ml.

Verkrijgbaar bij de Body & Fitshop en XXLNutrition.

---------- Toegevoegd om 19:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:52 ----------

eiwitpoeder mag mee

Scheerspullen in je handbagage ???
Je mag tegenwoordig niet eens meer een nagelschaartje meenemen...

Edit: [Link niet meer beschikbaar]

Uit bovenstaande link blijkt dat de regels m.b.t. handbagage op bepaalde zaken kan verschillen per luchtvaartmaatschappij.
Dus misschien handig om gewoon even contact op te nemen, als je het zeker wilt weten.

eiwitpoeder mag mee

In je koffer ja! ik ben ooit eens aan boord gekomen met een scheermesje nadat ze mijn gel hadden gejat maar pfff wel problemen joh, mijn oma's nagelveiltje werd keer afgepakt;) strenge boel, ik hoop dat t lukt met je eiwit man! Hoop dat je niet gaan onderzoeken voor smokkelen, ""ja hoor weer zo'n nederlander uit Amsterdam""!

haha het klote is alleen dat me werk me er voor gewaarschuwd heeft en dat ik het van hun niet mee mag nemen. Ik moet namelijk een keer overstappen en ze willen niet dat ik die vlucht mist. Alleen ik heb net me bulk achter de rug en wil zo min mogelijk kg's verliezen. Ik ga namelijk ook 1 week weg.

Maar een schermes en gel mogen allebei niet mee??? En een shake is dus ook nog niet zeker..?

20 jaar en op zakenreis, doe je goed. :D

In een week raak je echt niet veel kwijt, en eiwitten zit ook in Zweeds voedsel. Ik kan me van je baas goed voorstellen dat hij geen gezeik wil met zakjes poeder en een krap vluchtschema.

Als je geen gezeik wilt hebben neem je het gewoon niet mee..

Als het maar geen eiwitpoeder is welke een verdovende werking heeft. :D

Ben er net sinds vorige woensdag heen gevlogen , had ook eiwitpoeder, scheermes bij .. dus geen enkel probleem.

neem ook elk jaar een kilo whey mee naar curacao..nog geen gekke dingen meegemaakt

Ik ga het gewoon proberen en neem het dus mee, 8 zakjes. Ook gewoon me scheermes, en anders hoop ik dat ik scheermesjes op het vliegveld bij Zweden kan kopen of een plaatselijke winkel :)

Nogmaals dan wel alles in de handbagage tas...

Bedankt allemaal!

Laatst bewerkt:
Ik ga het gewoon proberen en neem het dus mee, 8 zakjes. Ook gewoon me scheermes, en anders hoop ik dat ik scheermesjes op het vliegveld bij Zweden kan kopen of een plaatselijke winkel :)

Nogmaals dan wel alles in de handbagage tas...

Bedankt allemaal!

Waarom je scheer spulllen niet in je koffer?

poeder zou je officieel gewoon mee moeten kunnen nemen.
alle vloeibare artikelen boven de 100ml worden ingenomen.
uiteraard mogen scherpen voorwerpen niet mee aan boord, zoals scheermesjes etc.

Ik neem geen koffer mee op verzoek van mijn werkgever.
Ik ga met nog 2 andere collega's en deze nemen ook alleen handbagage mee omdat je dan sneller over kan lopen naar het volgende vliegtuig.
Op de heenweg moet ik 1x overstappen en terug 2x vandaar.

Terug
Naar boven