MuscleMeat

Eiwitiname s'nacht

Mugje

Under the bar
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
228
Hoe zit het eigenlijks met de eiwitbehoefte s'nachts?
Er word hier op het board wel geadviseerd om niet langer dan 5 uur zonder eiwit iname te zitten.
Maar aangezien dat je 8/9 uur slaapt zit het lichaam dus even zonder eiwit.
Of heeft je lichaam helemaal geen behoefte aan eiwit s'nachts?

Heren laat uw licht hier over schijnen :)

als ik mij niet vergis, is het verstandig om 3 comp. eiwit met een lepel lijnzaadolie in te nemen. lijnzaadolie zou dan moeten zorgen dat de 3 comp eiwit langzamer wordt opgenomen.

Net voor slapen gaan, kieper ik nog gauw een blikkie tonijn naar binnen gevolgd door een eetlepel lijnzaadolie zoals JimmyH hierboven al zei.

Ik denk dat het belangrijker is dat je je rust voldoende neemt ipv mss na 5 of 6 uur slaap op te staan om eiwitten te nemen.

• Topic Starter Topic Starter
Da Stack zei:
ik denk dat het belangrijker is dat je je rust voldoende neemt ipv mss na 5 of 6 uur slaap op te staan om eiwitten te nemen.
Ik was niet van plan om dan te gaan opstaan :p
Maar was wel benieuwd of het lichaam dan ook al behoefte heeft aan eiwitten. :)
En wat de allerbeste manier is om dat evt. tekort te kunnen dekken door middel van eiwitten voor het slapen en opstaan te gebruiken.
Ik meende dat er ook een eiwit supplement voor was speciaal voor s'nachts.
Misschien een uitkomst...

Er zijn zat mensen die ook s'nachts uit bed gaan om te eten...
Dan moet je natuurlijk wel weer een beetje snel in slaap kunnen komen daarna, anders is het ook niet bevorderlijk voor je nachtrust.
Ik zelf doe het trouwens niet...

ik zelf heb een krantewijk en st al om 5 uur op terwijl ik pas om 11:00 naar bed ga. Dan komt het wel mooi uit om een shake te nemen. Na de krantwijk slaap ik natuurlijk wel uit tot half negen-negen uur

Lekker boeiend, gewoon goed eten voor je gaat pitten en meteen weer eten als je op staat :)

ik vind het wel boeiend ;)

Ik word 's nachts toch altijd wakker. meestal ga ik (na de wc) zo snel mogelijk weer naar bed, maar soms heb ik ook gewoon honger, dan pak ik toch even wat yoghurt (om half vier 's ochtends :)) Even wat eiwitten bijtanken en ik slaap dan ook beter weer in (in vergelijking met proberen te gaan slapen met die lege maag).

Er zijn echter onderzoeken die zeggen dat er iets te zeggen is voor een lange vast-periode gevolgd door een piek aan eiwitten.

neem je toch iets van protein 80 ofzo.. zijn langzame eiwitten..

En denk heus niet dat je doodgaat als je 8 uur geen eiwitten binnenkrijgt...

Purple zei:
neem je toch iets van protein 80 ofzo.. zijn langzame eiwitten..

En denk heus niet dat je doodgaat als je 8 uur geen eiwitten binnenkrijgt...
Denk ook niet dat ik doodga hoor :p , maar ik zou het graag wel optimaal willen hebben :)

Oke denk ik vertel het je even.. :D

Maar je moet het zeker niet al te moelijk maken voor jezelf.

Het heeft weinig zin om 's nachts nog iets te nuttigen als je natural bent. Het is al een tijdje bekend dat een tijd van vasten (dus die 8-9u 's nachts bv.) de aanmaak van groeihormoon bevordert.
Het wordt wel vaker aangeraden in fitnessbladen om midden in de nacht iets van eiwitten te nuttigen. Voor profatleten kan dat geen kwaad omdat zij vaak middelen als groeihormoon of testosteron gebruiken.

Het is terug te vinden op ergogenics :

[Link niet meer beschikbaar]

Maar ik wist het omdat de broer van een vriend dat stukje eigenlijk geschreven heeft. Schrijft ook artikels voor verschillende bladen en heeft zich echt verdiept in de materie.

tja, wat al wordt gezegd zou er echt de wekker niet voor zetten nee

zorg gewoon dat je vlak voor slapen gaan nog een traaaaaaaaag (nadruk op traag:)) eiwit neemt icm bijv lijnzaadolie. t vet zal de eiwitafgifte ietwat remmen alhoewel dat geen uren zullen zijn nee

maar ja, alle beetjes helpen

en qua eiwitsupplement voor snachts is er volgens mij maar 1 echte

Somnabol...maar kijk gelijk ff naar t prijskaartje wat eraan hangt
[Link niet meer beschikbaar]

http://www.bodybuilding.com/store/klein/somna.html
alhoewel ik dan nu zie dat die hier wel een stukkie goedkoper is geworden..jouw keuze he:)

bedankt voor de link's zal het es doorspitten...

Mugje zei:
Hoe zit het eigenlijks met de eiwitbehoefte s'nachts?
Er word hier op het board wel geadviseerd om niet langer dan 5 uur zonder eiwit iname te zitten.
Maar aangezien dat je 8/9 uur slaapt zit het lichaam dus even zonder eiwit.
Of heeft je lichaam helemaal geen behoefte aan eiwit s'nachts?

Heren laat uw licht hier over schijnen :)
' snachts gaat je metabolisme ook veel trager. Je aminopool kan dit normaalgezien wel aan voor 8 uur. Je kan een positieve stikstofbalans behouden als je kort voor slapen voldoende trage eiwitten eet. Ik raad aan vlees of vis.

Terug
Naar boven