MuscleMeat

Eiwitrijk ontbijt slecht?

Bezoekers in dit topic

T24

Cool Novice
Lid geworden
7 sep 2013
Berichten
30
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
95kg
Vetpercentage
17%
Beste mensen

Mijn ontbijt bestaat meestal uit het volgende

250 ml magere melk + 30 gr brinta
250 gram magere milde kwark + eetlepel olijfolie
30 gram ongezouten cashewnoten
1 eiwit shake. (de shake verschuif ik soms naar de volgende maaltijd)

Nu is mijn vraag of het slecht is, of dat er nadelen hangen aan het eten van een eiwitrijk ontbijt?
Mochten er tips zijn dan zijn die van harte welkom
 
Beste mensen

Mijn ontbijt bestaat meestal uit het volgende

250 ml magere melk + 30 gr brinta
250 gram magere milde kwark + eetlepel olijfolie
30 gram ongezouten cashewnoten
1 eiwit shake. (de shake verschuif ik soms naar de volgende maaltijd)

Nu is mijn vraag of het slecht is, of dat er nadelen hangen aan het eten van een eiwitrijk ontbijt?
Mochten er tips zijn dan zijn die van harte welkom


Slecht is een breed begrip, ik zie het probleem niet van een eiwitrijk dieet.
Je lichaam is net uit een periode gekomen dat je bent wezen vasten. Je hebt 6 á 8 uur niet meer gegeten.
Dus eiwitten en koolhydraten zijn een must 's ochtends.

Verder, zou ik, laag in het vet gaan in de ochtend. vet en zuur vertragen het opname proces van de koolhydraten.

Het ontbijt is, samen met je pre en post, het belangrijkste moment om een hoger koolhydraten innamen te nemen.
 
Slecht is een breed begrip, ik zie het probleem niet van een eiwitrijk dieet.
Je lichaam is net uit een periode gekomen dat je bent wezen vasten. Je hebt 6 á 8 uur niet meer gegeten.
Dus eiwitten en koolhydraten zijn een must 's ochtends.

Verder, zou ik, laag in het vet gaan in de ochtend. vet en zuur vertragen het opname proces van de koolhydraten.

Het ontbijt is, samen met je pre en post, het belangrijkste moment om een hoger koolhydraten innamen te nemen.

Waar heb je dat gelezen? Men's Health?
 
Als je iemand bent die perse bij het opstaan iets wilt eten, neem dan juist op z'n minst eiwitten.
Of je daarnaast koolhydraten en/of vetten eet, is een voorkeurskwestie.
 
iek denk iesj goet for jou eiwit met die ontbijtje
 
Niks mis me , beter zelfs......
 
Slecht is een breed begrip, ik zie het probleem niet van een eiwitrijk dieet.
Je lichaam is net uit een periode gekomen dat je bent wezen vasten. Je hebt 6 á 8 uur niet meer gegeten.
Dus eiwitten en koolhydraten zijn een must 's ochtends.

Verder, zou ik, laag in het vet gaan in de ochtend. vet en zuur vertragen het opname proces van de koolhydraten.

Het ontbijt is, samen met je pre en post, het belangrijkste moment om een hoger koolhydraten innamen te nemen.
In de hedendaagse onderzoeken wordt vaak juist aangeraden koolhydraat arm te ontbijten. Koolhydraten bij het ontbijt resulteren vaak in carb cravings. In dieten als keto en deels IF worden nagenoeg geen carbs genuttigd bij het ontbijt.

Zolang je geen 500g eiwit binnen krijgt bij jou lengte en gewicht lijkt het me geen probleem om eiwitrijk te ontbijten.
 
In de hedendaagse onderzoeken wordt vaak juist aangeraden koolhydraat arm te ontbijten.

Zal ongetwijfeld zo zijn, maar staar je niet blind op het woord 'studie'.
 
Laatst bewerkt:
Eiwitten geven een verzadigt gevoel, m.a.w. je gaat minder neigen naar snacks tussendoor.. Prima dus!
 
In de hedendaagse onderzoeken wordt vaak juist aangeraden koolhydraat arm te ontbijten. Koolhydraten bij het ontbijt resulteren vaak in carb cravings. In dieten als keto en deels IF worden nagenoeg geen carbs genuttigd bij het ontbijt.

Zolang je geen 500g eiwit binnen krijgt bij jou lengte en gewicht lijkt het me geen probleem om eiwitrijk te ontbijten.

???
 
Hij weegt 77kg..al zou hij 500g eiwitten eten is dat al 2000kcals aan enkel eiwitten..tijdelijk is dat prima *bro-science*, maar uiteindelijk een vreselijke waste of money..
 
Beste mensen

Mijn ontbijt bestaat meestal uit het volgende

250 ml magere melk + 30 gr brinta
250 gram magere milde kwark + eetlepel olijfolie
30 gram ongezouten cashewnoten
1 eiwit shake. (de shake verschuif ik soms naar de volgende maaltijd)

Nu is mijn vraag of het slecht is, of dat er nadelen hangen aan het eten van een eiwitrijk ontbijt?
Mochten er tips zijn dan zijn die van harte welkom

Nee joh, ziet er top ontbijtje uit! Als je het zelf wat teveel eiwitten vind kan je meer brinta eten en de kwark laten voor wat het is, maar hoeft niet hoor ;)
 
Waarom vraag je dat? Nee tuurlijk niet slecht.

Koolhydraten niet te hoog in de ochtend, tenzij je zwaar werk of zware inspanning gaat doen. Zeker voldoende vet nemen, er is geen reden om laag in vet te gaan, integendeel.
 
Back
Naar boven