MuscleMeat

EKV verhouding cutten

Kymbox

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Hallo iedereen,

Ik ben 1,78 en weeg 84 kilo met een vetpercentage van 18%. Ik wil nu gaan cutten zodat ik richting de 10% uit kom. Mijn caloriebehoefte is 2230 volgens my fitness pall. Aangezien de iphone versie een stappenteller erbij heeft, verschilt het dus per dag wat mijn caloriebehoefte is. Want het aantal stappen wat ik maak(omgerekend in kcal) komt er nog bij.

Meestal zit ik rond de 2500 kcal. Ik ga cutten d.m.v. een tekort van 500kcal te creeren met de voeding. Ik heb helaas op dit moment niet te tijd om 4/5 keer cardio te gaan doen.

Mijn vraag is:

Wat is nu de beste EKV verhouding voor mijn cut? Heb nu 40/40/20. Komt neer op 234 carb 234 eiwitten en 53g vetten. Is dit goed? Of moet ik wat aanpassen?

Er is geen 'ideale' EKV. Dat zie je aan het feit dat je vetten veel te laag zijn en je eiwitten te hoog. Een goede richtlijn is:
eiwit 2gr per kg
vetten 1gr per kg
De rest aan koolhydraten op vullen

Het klopt dan dat je verhouding niet heel chill is, maar 230 gram eiwitten is veel te veel en 53 gram te weinig. Als je het zo doet, dan komt het zeker goed. Een tekort van 500kcal is prima, dat scheelt 4-5x cardio en met cardio (ongv. 45 min) verbrand je ook 450-500kcal. Dus dan heb je genoeg tijd voor andere leuke dingen :)

Have fun en succes

Wat Sylve ook al zegt: zorg voor een calorie-tekort. Hoe je dit tekort creëert is niet relevant. Je hebt er niet persé cardio voor nodig. De verhoudingen KH/vetten/eiwitten zijn van ondergeschikt belang. Zorg ervoor dat je voeding je niet tegen gaat staan. Tegen je zin in cutten is mentaal erg zwaar.
En vergeet af en toe de cheatmeal niet natuurlijk! :mc:

Hallo iedereen,

Ik ben 1,78 en weeg 84 kilo met een vetpercentage van 18%. Ik wil nu gaan cutten zodat ik richting de 10% uit kom. Mijn caloriebehoefte is 2230 volgens my fitness pall. Aangezien de iphone versie een stappenteller erbij heeft, verschilt het dus per dag wat mijn caloriebehoefte is. Want het aantal stappen wat ik maak(omgerekend in kcal) komt er nog bij.

Meestal zit ik rond de 2500 kcal. Ik ga cutten d.m.v. een tekort van 500kcal te creeren met de voeding. Ik heb helaas op dit moment niet te tijd om 4/5 keer cardio te gaan doen.

Mijn vraag is:

Wat is nu de beste EKV verhouding voor mijn cut? Heb nu 40/40/20. Komt neer op 234 carb 234 eiwitten en 53g vetten. Is dit goed? Of moet ik wat aanpassen?

Volgens mij klopt je behoefte berekening niet helemaal. 2230 is bar laag.
Je kan eventueel je vetten nog wat verhogen.
Verder kan je best starten met deze verhoudingen en dan zien wat het voor je doet. Je kan altijd nog kleine aanpassingen doen.

Je hoeft geen 5x per week cardio te doen, gewoon na de krachttraining een klein stukje cardio meepakken. Ongeveer 20 minuten intensief is al zat. Liefst een paar keer hiit invoegen.

Terug
Naar boven