AndroidHealthClinic

ekv waarden in de cut.

sinte

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,
Ik heb een programma afhaalt van het web waarin je kan je voeding toevoegen en hij berekend automatisch de hoeveelheid eiwitten en koolhydraten en vet.
Maar hij zegt dat de ekv waarden 30% 50% 20% zijn maar blijft dit hetzelfde
in de cut of bulk. Ik heb altijd al gehoort dat je in de cut je vet hoger mag zijn en je koolhydraten iets lager? Klopt dit?
En wat zijn jullie ekv waarden?

Groeten.:)

50 30 20

40 25 35 heb ik, maar let er niet bewust op ofzo.

Hallo,
Ik heb een programma afhaalt van het web waarin je kan je voeding toevoegen en hij berekend automatisch de hoeveelheid eiwitten en koolhydraten en vet.
Maar hij zegt dat de ekv waarden 30% 50% 20% zijn maar blijft dit hetzelfde
in de cut of bulk. Ik heb altijd al gehoort dat je in de cut je vet hoger mag zijn en je koolhydraten iets lager? Klopt dit?
En wat zijn jullie ekv waarden?

Groeten.:)

Niks moet!
Het belangrijkste is dat je in de cut minder eet dan verbruikt, en of je dat nou doet met een 40/40/20.. of met een 30/50/20 verhouding? Waar jij je het prettigst bij voelt.

Tijdens de cut ga ik persoonlijk liever wat lager in vet, en hoger in eiwitten. Koolhydraten minder ik wel, maar niet drastisch (misschien tot 350gr p/d). Ondanks dat ik nog relatief hoog in koolhydraten zit kan ik zo prima vet verbranden, omdat ik zorg voor een negatieve calorieenbalans dmv cardio.

Ja ja ja .. gezond vet heb je nodig, maar ik haal die gezonde vetten tijdens de cut liever uit visoliecapsules. Die caps leveren WEL de nodige vetoplosbare vitaminen (en omega 3, 6 en 9) maar geen gigantische hoeveelheid calorieen.

post 2 en post 3 kunnen beiden. Maar EKV verhoudingen zeggen vaak weinig. Het gaat om hoeveel je binnen krijgt van wat en wanneer.
Gewoon op 1 tot 1,5 gram vetten per kilo bw gaan zitten en beginnen bij tenminste 3 gr eiwitten per kg bw.
De rest KH en eventueel een stuk lager gaan in KH op rustdagen.

Als je dus uitgaat van hoeveel je neemt aan vetten en eiwitten kan je niet altijd op exacten komen in je EKV verhoudingen.

• Topic Starter Topic Starter
Ok thanks. Nu momenteel zit ik ongeveer op 30 45 25. Haal ik de meeste eiwitten uit kwark, ei, noten, whey, bonen en corn. Maar als ik echt hoger in eiwitten wil dan gaat mijn vet automatisch mee. Ik wil ook niet alleen maar shakes drinken.
Ik ben deze week wel een goede kg afgevallen dus zal ik deze waarden even aanhouden.

Terug
Naar boven