Fitness Seller

Elektrische spier stimulatie

Digital-X

Novice
Waardering
0
Iedereen kent wel van die Tell-sell elektronische impulsen aparaatjes die je zogenaamd een keiharde buik geeft. Natuurlijk moet je gek zijn om daar tientallen euro's voor uit te geven. Nu zag ik in de blokker zo'n aparaatje in de aanbieding (links bovenaan):

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Iemand ervaring er mee of is het zelfs geen €4,99 waard? (oftewel, heeft het enigszins resultaat of niet? Want voor dat bedrag wil ik het wel een keer proberen)

Voor €5, ik denk dat daar zelfs niemand nog moet op antwoorden :D

Digital-X zei:
Iedereen kent wel van die Tell-sell elektronische impulsen aparaatjes die je zogenaamd een keiharde buik geeft. Natuurlijk moet je gek zijn om daar tientallen euro's voor uit te geven. Nu zag ik in de blokker zo'n aparaatje in de aanbieding (links bovenaan):

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Iemand ervaring er mee of is het zelfs geen €4,99 waard? (oftewel, heeft het enigszins resultaat of niet? Want voor dat bedrag wil ik het wel een keer proberen)
Zet het knopje van je hersenen even op 'aan'....
Da's al een stuk beter heh? Ok, en wat DENK je nu zelf? :cool:

doen!

al die negatieve mensen hierboven hebben er gewoon geen verstand van!

Als ik jou was zou ik doorsparen voor de kruimeldief.

ik denk dat de vibrerende functie van mijn gsm beter werk levert :rolleyes:

is zooi ,prul ,rommel .....

Er staat zelfs 'pas op voor namaak' bij die 5€ prul bij hahahaa

niet doen bro ... voor dat geld heb ik liever een paar bakken konings kwark :)

kan iemand me zeggen WAAROM het niet werkt ???
want je hersenen sturen ook stroom, en je spieren verbranden voedingsstoffen of je dit nou natuurlijk of kunstmatig laat bewegen.

ik heb het wel eens ooit voor de gein geprobeerd, en het is geen trilfunctie van het apparaat, maar van je spieren zelf.

de kruimeldief is niet de moeite waard om te kope,
het kan je spieren niet zichtbaarder maken door te zuige, ook de stofzuiger werkt niet zo goed, wel beter dan de kruimeldief..

pure brol, na 2x te gebruiken plakt het spul al niet meer
volges mij werkt zo'n spierstimulatie wel, maar niet op de intenstiteit waarmee deze "butterfly" werkt

Het is wel zo dat DEGELIJKE installaties bij rehabilitatie een toegevoegde waarde hebben, maar om te bodybuilden ...

Volgens mij heeft het te maken met de manier waarop de stroom overgebracht worden. Bij een eigen spierinspanning wordt het signaal mooi langs de juiste zenuw geleid, die geisoleerd is van de omgeving. Je hebt dus een sterk gelocaliseerd signaal, dat dus een serieuze intensiteit mag hebben. Als je de spier uitwendig wil stimuleren gaat de stroom eerst door het omliggende weefsel. Om een vergelijkbare intensiteit te behalen zal je dus een serieuze stroom door je huid en (isolerend) vetweefsel moeten sturen. Wat niet helemaal gezond kan zijn.

Owkay guys...

ff in het kort zeggen wat electrotherapie kan en niet kan doen...
Er worden verschillende apparaten op de markt verkocht die verschillende instellingen aankunnen. Afhankelijk van stroomvorm, pulsvorm, pulsduur, frequentie, intensiteit, spectrum, doorloop en bi- of monofasische stroom kan je verschillende dingen doen. Je kan zien dat je veel zaken kan veranderen en dat het een waslijst geeft van mogelijkheden. Van pijndemping tot doorbloeding, oedeemvermindering, wondheling en spierstimulatie...

De intensiteit om een spiercontractie op te wekken is helemaal niet hoog en zeker niet ongezond. Je zou versteld zijn hoe laag de intensiteit is om een contractie van je spier te krijgen ( ca.4 milli Ampere ).

Spierstimulatie wordt dan ook vaak gebruikt in de revalidatie om atrofie ( kleiner worden van je spier maw ) te voorkomen en om bij bepaalde spier-en zenuwproblemen de spier te activeren.

Men heeft er al veel studies over gedaan en een review is nog niet zo lang geleden gepubliceerd. ( een onderzoek dat alle voorgaande medische artikels bundelt over 1 onderwerp en een conclusie maakt over dat onderwerp ). Een goede vriend van me doet nu zijn thesis over electrotherapie en spierstimulatie op comateuze patiënten, in de verwachting dat het de spieratrofie van die mensen zou tegengaan...

Spierstimulatie heeft op zich geen effect voor het optrainen van spieren. alle toestellen die dit beweren te doen zijn gewoon geldverspilling. Dus kieper die butterfly abs maar gelijk het raam uit.
Er zijn wel toestellen op de markt die met een specifieke pulsvorm wel helpen bij bb en training in de zin dat je sneller resultaat krijgt. De progressie verloopt sneller als in de concentrische fase van een spiercontractie een electrische stimulatie wordt gegeven, in de excentrische fase wordt er niet gestimuleerd. Electrotherapie samen met GOED trainen geeft dus wel resultaat.
Spijtig genoeg zijn die dingen duur en moet je weten wat je doet ermee.
Je moet al genoeg weten over electrotherapie om dat ding te bedienen, de plaatsing van de electroden moet correct zijn dus duik nog maar ff in de anatomieboeken en het kost veel tijd om die electroden telkens te verplaatsen na elke oefening. Het heeft dus naast voordelen ook veel nadelen.
De praktijk waar ik nu werk heeft er enkele maanden 1 aangekocht voor ca. 6000 Euro.. :eek:

@Vertigo

Dus het komt erop neer dat de myeline rond de zenuwen eigenlijk helemaal niet zo enorm isolerend is, alleen van die orde dat het de (kleine) stroompjes voldoende kan isoleren van het omliggend weefsel ? Dus eigenlijk verwaarloosbaar bij een uitwendige stimulatie ? Ergens wel logisch eigenlijk, aangezien het best dunne laagjes zijn.

Is er trouwens een groot verschil in nodige stroomintensiteit bij mensen met een hoog vetpercentage, zeg maar zwaarlijvige mensen ? Of is vet ook niet zo isolerend als het misschien lijkt (misschien door extracellulair vocht dat wel geleidt) ?

Misschien versterken ze je spieren op beginnersniveau enigszins. Maar vet verbranden doet dat apparaat ZEKER NIET.
Als je zelf denk dat het werkt kan je het voor 5 € wel proberen. De producenten moeten ergens hun geld vandaan halen :p

Zou het ook werken voor je pik :)

in de the bruce lee story zag je dat "bruce lee" ook gebruik maakte van electrische pulse dingen, maar dat waren er dan ook heel wat meer dan zon zielig vlinder apparaatje.

Terug
Naar boven