Ik vind het juist een uitdaging om van elke maaltijd steeds weer een 'andere' maaltijd te maken. Variatie is absoluut een must. Zo krijg je alle nodige voedingsstoffen, vitaminen en mineralen binnen die je nodig hebt. Elke dag hetzelfde ? Ik zou het echt niet kunnen.
En een lege portemonee ? Zeker niet. Als je een beetje rondspeurt weet je op den duur waar je de producten aan de laagste prijs kan kopen. (Aldi, Lidl, AH, promoties...). Het is echt te doen, ook met een minder volle portememonee...
Maar ik kan ook wel begrijpen dat het gemakkelijk is steeds weer naar het vertrouwde en hetzelfde te grijpen. Zeker als je weinig tijd hebt of geen 'keukenchef' bent. Maar ben er achter gekomen dat een volwaardige voeding de basis is van de beste resultaten, dus daar wil ik best heel graag heel veel moeite voor doen.
Sonja Kimpen (voedings- en bewegings'goeroe' in Belgie) zweert bij 64 verschillende porducten per week om alle nodige voedingsstoffen binnen te krijgen.
Waarvan 16 verschillende groenten - 14 fruit - 7 KH - 8 Eiwitten - 7 vetten en 8 kruiden / per week.
Best interessant...