Adas
Novice
- Waardering
- 3
Ik start altijd bij binnenkomst in de gym met pull ups! Ben er aan verslaafd! Altijd 3 sets voordat ik start met de geplande spiergroep(en). Wie doet dit ook of ben ik de enige (idioot)?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik start altijd bij binnenkomst in de gym met pull ups! Ben er aan verslaafd! Altijd 3 sets voordat ik start met de geplande spiergroep(en). Wie doet dit ook of ben ik de enige (idioot)?

Kan wel, word je lekker sterk van.
Welke doe je? Wide grip? gewone grip, binnehands?
Ik zou willen dat ik 3 fatsoenlijke sets van pull ups kon
Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat die spieren niet genoeg rust krijgen... maar dat hangt er vanaf hoevaak je traint natuurlijk... Ik denk dat het met 3x per week geen problemen geeft en je er wel snel beter in wordt.
Ik heb zelf wel moeite met pull ups, terwijl ik het wel goed wil kunnen... het gaat nu meestal iets van 10x 5x 2x dood. Ik denk dat ik het ook ga proberen.
blijf het stom vinden dat de pull up je rug aanspreekt..
Is toch juist voor je armen die oefening?
Eerste 2 sets gewone grip en laatste binnehands, omdat deze makkelijker is. 12 herhalingen per set.
---------- Toegevoegd om 09:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:51 ----------
Probeer het elke training te doen. Je wordt binnen een maand een meester in pull ups! Ik train 4 keer in de week.

@Biomas -> gebruik je een spotter gebruikt die je door de resterende 0x - 5x - 8x kan helpen waardoor je jezelf steeds verder kan pushen om uiteindelijk zelfstandig de complete set te doen?
Hier ook 90kg op 1m90... Pull ups is voornamelijk techniek en gewenning. Gaat beter naarmate je het een tijdje doet! Toen ik begon kon ik amper 3keer terwijl ik reeds 6maanden aan het trainen was. Nu een dik jaar later kan ik er max 20. Lijkt niet veel maar is voor 90kg echt wel deftig vind ik persoonlijk...Ja klopt, dat is ook wel te doen. Maar ik merk gewoon dat het zo snel vermoeid. Ooit kon ik de lat pull wel een aantal keer met mijn eigen lichaamsgewicht, maar dat is toch anders. Ik weeg al zeker 10 jaar rond de 90kg dus rustig beginnen is er ook niet bij.
Dat apparaat waarbij je je knieën op een plateau kan leggen dat je helpt is zeer irritant... Als je minder dan 40kg hulpgewicht wil dan "reageert" het te laat ofzo, waardoor je de oefening alleen heel langzaam kan doen... Ook wel goed af en toe, maar pull ups zijn explosief toch fijner.
Zou het ook handig zijn om de eerste set minder te doen zodat je meer sets van gelijke reps kan doen?
bijv 5x4 ? i.p.v. 10 proberen te halen en vervolgens niks meer over hebben in je volgende sets?
(Sorry voor de topic hijack)
Ja klopt, dat is ook wel te doen. Maar ik merk gewoon dat het zo snel vermoeid. Ooit kon ik de lat pull wel een aantal keer met mijn eigen lichaamsgewicht, maar dat is toch anders. Ik weeg al zeker 10 jaar rond de 90kg dus rustig beginnen is er ook niet bij.
Dat apparaat waarbij je je knieën op een plateau kan leggen dat je helpt is zeer irritant... Als je minder dan 40kg hulpgewicht wil dan "reageert" het te laat ofzo, waardoor je de oefening alleen heel langzaam kan doen... Ook wel goed af en toe, maar pull ups zijn explosief toch fijner.
Zou het ook handig zijn om de eerste set minder te doen zodat je meer sets van gelijke reps kan doen?
bijv 5x4 ? i.p.v. 10 proberen te halen en vervolgens niks meer over hebben in je volgende sets?
(Sorry voor de topic hijack)