XXL Nutrition

elleboog bij squats

Stahmixson

dutchhighlander.nl
Elite Member
Waardering
133
Lengte
1m95
Massa
138kg
gisteren een behoorlijke steek in mijn onderarm/elleboog tijdens zware squats.
ik heb gewoon door kunnen trainen, maar vanacht behoorlijk last van gehad.

Iemand ervaring met dit soort ''blessures" ?

jup... vrij regelmatig bij low bar... zelfs een lange periode gehad waarin ik niet meer heb kunnen squatten na een fail met 190 waarbij men armen omlaag gedrukt werken en beide ellebogen kraakte.

enige wat imo helpt is of highbar gaan squatten of je grip naar buiten brengen, alleen kan dat waar ten koste gaan van je upperback tightness... tis dus echt zoeken.

oh ja, wat bij mij een beetje pijn released in ellebogen = expand your hand bands, voor de rest helpt er eigenlijk niks...

jups bijna iedereen misschien moet je handen wijder op de stang zetten (minder druk op je tendons) ;) maar beter 1 weekje rust nemen.

• Topic Starter Topic Starter
bijna iedereen :)

ik squat al 20 jaar en dit was mijn eerste keer :rolleyes:
Ik heb ook al reeds een hele wijde grip

hahaha, zekers :)

Misschien Safetybar Squats proberen indien mogelijk?

Ik heb geen safety voor handen. Zerchers en Fronts doe ik al geregeld.
In ieder geval bedankt allemaal voor de reacties :thumbs:

Je word gewoon oud reus haha.. nee even zonder dollen.. ik heb er ook regelmatig last van idd wat bij mij helpt is highbar sqaute..

:cool:

leuke beachboy foto, Enzo :p totally ripped

HAHA Fausto wulbert ! :cool: Enzo is de grootere versie ik ben / was de beachboy :eek: heb nual wat meer vet % dan op die foto. !

whatever :p

haha dit jaar weer Celtic.?:cool:

Je lange kop van je triceps stretchen help ook.

Iedere training ff met 4 x 20 lichte rope extensions eindigen...

Ik heb dit ook veel gehad, last van de ellebogen met squatten, ook bij low bar squats. Ik ben juist mijn handen dichter bij elkaar op de halter gaan zetten. Ik zette ze altijd vrij wijd, maar sinds ik ze smaller zet hoef ik minder te knijpen in de halter om m tegen te houden, omdat je je upperback veel beter op kan spannen bij een smallere stand van de handen. Dit haalt de spanning juist meer van mijn onderarmen en ellebogen af, waardoor ik er eigenlijk geen last meer van heb.
En daarnaast, als de pijn vanuit je onderarmen doorstraalt, wat ik ook had, misschien handig om polsbandages aan te doen, voorzover je dat nog niet deed.

goeie tip, ga ik eens proberen, thanx
polsbandjes deed ik al

Ik weet niet of je lange armen hebt? Maar ik had dit ook en pakte hem met me wijsvinger een stukje naast de 81cm ring, nu pak ik hem bijna bij de uiteinden van het halter en voel niks meer.
Het is wel wennen qua spanning op upperback zetten.

Terug
Naar boven