Fitness Seller

elleboogblessure: nooit meer triceps trainen?

a komt wel goed, ik heb bijna precies hetzelfde gehad + ook nog een blessure aan de schouder en nu 6maand later heb ik bijna nergens meer last van, gewoon even licht trainen, en niet teveel oefeningen doen + rekken.

gewoon rustig weer opbouwen.
heb je tijdens de training last/pijn, train je te zwaar -> gewicht verlagen.
tijdens de training geen last/pijn, dag er na wel -> te zwaar, gewicht verlagen.
gewoon zorgen dat je tijdens de training en de dag er na geen last/pijn hebt.. het is wel echt een k*tblessure..

• Topic Starter Topic Starter
Op een bepaald moment kan je gewoon niets meer trainen zonder pijn. Ik ben dan oo superblij dat ik weer 10*50 kan banen zonder pijn...:D

Volgende week eens triceps proberen. Wanneer alles goed gaat, wil ik binnenkort een log openen.

ik heb ook last, kan je rug en biceps wel hard trainen?

Kweet niet hoe oud je bent en wat je beroep is, maar door overbelasting op lange termijn ( hetgeen wij dus doen bij BB ) kan je artrose op je pezen krijgen door de kleine scheurtjes die erop komen. Dit is wat een golf en tennis elleboog eigenlijk zijn. Dit kunnen ze zien door even een scan te maken. Je kan je laten opereren ( = afschrapen ) maar naar de info die ik heb is dat geen aanrader. Ik heb mijn licht gevorderde tenniselleboog aandoening laten vergruizen ( principe vergruizen nierstenen door trilling). Na 1 behandeling geef ik een score van 95% genezing. Een enkele oefening of een lange tijd een zware last met gestrekte arm dragen geeft me nog wat een irriterend gevoel. De behandeling is nu toch al een 2 jaar geleden.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Studeer nog, dus geen zwaar werk (computeren is ook niet goed btw.)

Opereren wordt neit vaak gedaan geloof ik. Bij mij zal het daar ook niet ernstig genoeg voor zijn, in het dagelijks leven heb ik geen klachten.

en na 8 maanden gelijk max gepakt of niet?

golferseeleboog kan gemakkelijk een jaar of meer aanslepen. ik heb er ook last van gehad. ben blijven doortrainen maar deed geen oefeningen die pijn deden. ik kon triceps wel trainen maar kon geen biceps trainen. enkel hammercurls kon ik doen. deed dat dan maar. heb met ijs gekoeld gedurende een periode maar hielp niet veel. ben dan een paar maanden later met bepaalde rekoef begonnen en excentrische oef en een paar weken later was ik ervan af. heb er soms nog lichte last van maar kan toch deftig trainen. ik heb het gekregen van pull ups (bicepstraining) te doen met handpalmen naar mij gericht. het probleem is dat peesblessures veel tijd nodig hebben om te genezen. is niet iets waar je na een paar weken vanaf bent, maar excentrische oef en rekoef versnellen collageenvorming en versterken dus de pezen. en als je pezen sterker worden, zul je het later ook minder gemakkelijk terug krijgen.

golferseeleboog kan gemakkelijk een jaar of meer aanslepen. ik heb er ook last van gehad. ben blijven doortrainen maar deed geen oefeningen die pijn deden. ik kon triceps wel trainen maar kon geen biceps trainen. enkel hammercurls kon ik doen. deed dat dan maar. heb met ijs gekoeld gedurende een periode maar hielp niet veel. ben dan een paar maanden later met bepaalde rekoef begonnen en excentrische oef en een paar weken later was ik ervan af. heb er soms nog lichte last van maar kan toch deftig trainen. ik heb het gekregen van pull ups (bicepstraining) te doen met handpalmen naar mij gericht. het probleem is dat peesblessures veel tijd nodig hebben om te genezen. is niet iets waar je na een paar weken vanaf bent, maar excentrische oef en rekoef versnellen collageenvorming en versterken dus de pezen. en als je pezen sterker worden, zul je het later ook minder gemakkelijk terug krijgen.
Ik gok dat ik mijn pijn in de elleboog ook heb gekregen van een soort gelijke oefening. alleen dan op de latt pull down met handpalmen naar me toe gericht, voelde niet goed stomweg me setje wel afgemaakt, doodzonde!

Je triceps hechten niet aan op de mediale epicondyl waar de tendinitis zit.
Het is wel vreemd dat je het aan beide zijden tegelijk hebt. Ik zou rust nemen, hoewel voor deze 'aandoening' 3 maanden tot één jaar hersteltijd staan. Massage TOV rust heeft weinig voordelen blijkt uit onderzoeken.

Ga naar de huisarts of fysio.

Voor of zijdelings heffen met gestrekte of bijna gestrekte armen en zwaar gewicht is echt een mogelijke veroorzaker. Daar worden je pezen / aanhechtingen echt maximaal belast.

dit komt erg overeen met de pijn die ik sinds afgelopen donderdag heb. Nieuw schema voor het eerst uitgeprobeerd triceps-biceps.

begonnen met triceps dips, niks aan de hand, daarna nieuwe oef. gedaan.
de lying dumbbell extension, ik probeerde mn ellebogen recht naar voren te houden, maar dit voelde niet erg natuurlijk. daarna 3 setjes pushdowns gedaan en verder gegaan met de biceps training,

Nu sinds donderdag, veel pijn aan beide armen, triceps,
vermoed door de extension. voornamelijk als ik mn arm wil buigen, zoals met eten, doet het ontzettend veel pijn

vandaag rug training opt programma, ik zit eraan te denken deze te skippen. wat denken jullie ?
Misschien cardio sessie van maken met crosstrainer, zodat alle spieren toch een beetje doorbloeden ?

probeer het anders eens met setjes van 5reps ? ik had er vooral last van met setjes van 3 x 8/12 reps en met 5reps niet zo,, en gaat het nu al wat beter? (met de tips die je gekregen hebt?)

Close grip benchen. Train je toch je triceps. En je belast je elleboog niet veel meer dan met gewone grip benchen.

probeer het anders eens met setjes van 5reps ? ik had er vooral last van met setjes van 3 x 8/12 reps en met 5reps niet zo,, en gaat het nu al wat beter? (met de tips die je gekregen hebt?)

thx voor je tip. zolang ik pijn heb, ga k niet trainen...

ik deed inderdaad 10-12 reps toen het fout ging...

wat heeft het voor zin om een isolatieoefening op 5 reps te gaan doen ? ik snap je verhaal dat je dan minder pijn hebt, maar bij 5 reps bij isolatie oefening heb je toch weinig tot geen hypertrofie ?

Heb dit jaren terug gehad door mijn werk en later ook door kt. Wat bij mij helpt is tapen. Niet als de blessure al vergevorderd is ws maar wel als je het opnieuw op voelt komen of voelt verergeren. Je legt een tape aan op je onderarm die zorgt dat je de aanhechting op de pees verplaatst. Door de tape regelmatig van plaats te wisselen zorg je dat je niet een nieuwe plek gaat overbelasten. De eerste keer (keren) door een goede sportverzorger aan laten leggen, daarna kun je het zelf. De tape bestaat meestal uit twee strookjes die iig nooit helemaal om je arm heen mogen.
Ik heb ook gezien dat dit scheenbeen en enkelblessures (de spieren en aanhechtingen daarvan) voorkwam bij schaatsers.

dat je een tijdje met 5reps gaat trainen,en dan rustig ombouwen tot de 8reps? en gewoon minder oefeningen doen b.v voor de borst max 3 oefeningen,, 1 oefening voor de triceps

thx voor je tip. zolang ik pijn heb, ga k niet trainen...

ik deed inderdaad 10-12 reps toen het fout ging...

wat heeft het voor zin om een isolatieoefening op 5 reps te gaan doen ? ik snap je verhaal dat je dan minder pijn hebt, maar bij 5 reps bij isolatie oefening heb je toch weinig tot geen hypertrofie ?

Terug
Naar boven