XXL Nutrition

energiebehoefte bulk

powerroel

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Dag dbb'ers,

Sinds 2 weken mijn bulk begonnen. Ben me aan de energiebehoefte van ''my fitnesspall'' gaan houden (3000 kcal). Ik merk dat ik te snel vet aankom terwijl ik lean bulk. Ik heb net met de stickies mijn energiebehoefte uitgerekend, deze komt op 1825. Zal ik 1825+500 gaan bulken of blijven doorgaan met die fitness pal zooi? Het is wel goed om alles bij te houden in deze app maar die kcal behoefte???. Gaarne advies ;)!

Groet Roel

Vet of hou je gewoon vocht vast..?
Bulken op 2350 kcals lijkt me sterk namelijk. Zelfs voor jouw gewicht ;)

activity factor vergeten wss. die 1825 is je verbruik bij 0 lichamelijke activiteit (basaal metabolisme / BMR)
http://en.wikipedia.org/wiki/Harris–Benedict_equation

---------- Toegevoegd om 23:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:40 ----------

63470bdcb38151b29b4e344a35203c1d.png

---------- Toegevoegd om 23:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:41 ----------

calorie moet natuurlijk kilocalorie zijn

• Topic Starter Topic Starter
@pleurklaat, inderdaad vergeten. Dankje voor je goede toevoeging, de 3200 kcal van ''my fitnesspal'' kloppen dus redelijk goed. De 2 weken bevielen me wel erg goed. Merkte wel opeens snelle veranderingen rond mijn buikgebied kwa vet.

Regelmatig op de weegschaal staan en kcal inname verhogen/verlagen als je te langzaam/snel aankomt :) Zo'n formule blijft maar een schatting.

Terug
Naar boven