Fitness Seller

energiebehoefte

TheKid91

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
78kg
Vetpercentage
23%
hoi, ik heb twee jaar niet meer gesport, waardoor ik erg ben aangekomen. verder heb ik nooit krachttraining gedaan enzo. ik heb vandaag de hele dag lopen lezen hier qua voeding enzo, maar ik snap 1 ding niet.

naja mijn vetpercentage is dik boven de 20%, spieren heb ik niet echt. verder heb ik besloten om 4x per week krachttraining te doen
want kijk
mijn energiebehoefte maal 1,55 (die 4x kt) = 3000 calorien ongeveer. ik sport op het moment niet, dus ik denk dat ik ongeveer rond de 2100 calorieën eet.

want als ik het goed begrijp moet ik dus meer gaan eten om kt te compenseren, en dat ik moet afvallen door middel van cardio.

of geldt dit niet bij een beginner ofzo, omdat zijn spieren niet die kt gewend zijn ofzo?

kan iemand mij hier uitleg over geven?

oh ja, waarom 4x kt? ik heb de komende maanden toch niets te doen.

4x omdat je je spieren rust moet gunnen om te herstellen.

Als ik het goed begrijp wil je dus afvallen en massa aankomen tegelijk? Dit is niet onmogelijk maar wel moeilijk, alhoewel jij een paar voordeeltjes hebt als beginner. Vooral door je begingains zul je in het begin makkelijker vet verliezen en tegelijk spieren aanzetten, maar je zult wel een goed uitgebalanceerd voedingsschema moeten hebben.
Als ik jou was zou ik beginnen met een fullbody schema of starting strength. Deze schema's zullen je een mooie basis geven.

• Topic Starter Topic Starter
hoofddoel is gewoon vet verliezen, spieren gainen is nu niet zo relevant. maar om vet te verliezen moet je onder je onderhoud zitten. Kijk, als ik zou trainen, dan is mijn onderhoud rond de 3000, maar dat is wel inclusief met activiteitsfactor 1,55. en dan moet ik dus cardio doen om vet te verliezen. nu doe ik helemaal niets, niets aan sport of beweging, mijn onderhoud is dan zeer laag.

normaal zou je zeggen, je moet dus 3000 calorieen eten en veel cardio gaan doen, maar gaat dit ook bij mij op, omdat ik beginner ben?

Voor afvallen moet je gewoon berekenen wat je onderhoud is, dus hoeveel je verbruikt per dag met alles erbij ingerekend en daar of met minder eten onder gaan zitten of door middel van extra cardio je verbruik per dag omhoog gooien. Als alles wat je erin gooit aan het eind van de dag maar minder is dan je nodig hebt, dan zit je goed ;).

Terug
Naar boven