Fitness Seller

Energieverbruik berekenen (BMR) + vetverlies voorspellen ???

Bezoekers in dit topic

ka2

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
2 sep 2003
Berichten
125
Waardering
0
Hier word ik dus nu zo ziek van! Ik moest gewoon even reageren op de sticky van hoe BMR te berekenen. Ik probeer nu al ongeveer 1 maand uit te zoeken wat voor mij het beste dieet is. (vet verbranding) En heb heel google doorgezocht om je BMR te berekenen, en daar zit zoooo verschikkelijk veel verschil in, dat ik gewoon door de bomen het bos niet meer zie.

Ik moet zeggen dat de berekening van Big T, naar mijn mening zeer reeël is. Ik zou uitkomen op 2250 voor mijn basis behoefte. Maar als ik dit ga vergelijken met de andere "formules" die ik op internet tegenkom, zit er wel zo'n dikke 1200 caloriën tussen ??? Dus wat is nu de juiste ?

Ik ben nu zelf een maand bezig en zat zelf op 2400 calorien per dag. (ik had dus al 500 calorien van mijn basis behoefte afgehaald.) Doe 5 keer in de week een uur cardio op de nuchtere maag. Train 4 keer in de week KT, en ben inmiddels 8 kilo kwijt, maar mijn verpecentage is slechts 2% gedaald???

En het rare van dit alles, als ik alleen bijna spieren verbrand zou hebben waarom ga ik dan nog steeds vooruit in de sportschool?

Zoals jullie zullen begrijpen ben ik op dit moment een beetje de kluts kwijt.
 
8 kilo in 1 maand... dat is gewoon te veel, ga iets meer eten. maximaal een kilo per week, een pond is misschien nog veiliger (spierbehoud enzo)
 
Het is inderdaad moeilijk om het licht te zien in al die berekeningen, ik ben dan zelf ook geen voorstander van al die dingen.
Je moet gewoon zelf kijken rond welk kcalhoeveelheid je duidelijk aankomt en hierrond verderbouwen.
Met deze post ben je misschien weinig maar zo doe ik het.
Perfect op de naad kan je bijna niet uitmaken hoeveel je nu precies verbruikt, met welke berekening dan ook, het geef enkel een soort richtlijn.
 
Santoz zei:
Het is inderdaad moeilijk om het licht te zien in al die berekeningen, ik ben dan zelf ook geen voorstander van al die dingen.
Je moet gewoon zelf kijken rond welk kcalhoeveelheid je duidelijk aankomt en hierrond verderbouwen.
Met deze post ben je misschien weinig maar zo doe ik het.
Perfect op de naad kan je bijna niet uitmaken hoeveel je nu precies verbruikt, met welke berekening dan ook, het geef enkel een soort richtlijn.

Ik ben het met Santoz eens. Ik tel zelf geen calorieen en ga gewoon op de spiegel, de weegschaal en mijn kleren af. Dat zijn veel betere graadmeters.

Je geeft zelf al aan dat je nu al een maand bezig bent met de juiste formule te zoeken. Daar wordt je op den duur inderdaad wanhopig van. Blijf gewoon lekker doorgaan en maak aanpassingen waar dat nodig is. Acht kilo afvallen in een maand is bijvoorbeeld best veel, dus dat zou je wat kunnen beperken. Je zou wat meer kunnen eten of wat minder cardio doen.

En gewoon goed kijken naar je zelf: als je ziet dat je vooruit bent gegaan ,dan is dat toch het belangrijkste. Daar kunnen die percentages en caloriemeters niet tegen op. Laat desnoods foto's van je nemen en bekijk na een tijdje de verschillen.
 
Ik denk dat dat misschien inderdaad maar het beste is. Ik blijf nu gewoon zitten waar ik zit. En kijk over 2 maanden wel weer. Foto's maken durf ik niet echt, ik ben bang dat ik daardoor gedemotiveerd raak. (klinkt raar ik weet het.)
 
Back
Naar boven