Fitness Seller

Energieverbruik Krachttraining

Sjoerddd

Novice
Waardering
1
Lengte
1m96
Massa
90kg
Heej Gasten,

Ik ben de laatste weken begonnen met het verlagen van mijn vetpercentage. Nu zag ik bij het topic voeding een formule van Harris-Benedict in een Excel sheet gezet door Big Steve (daarvoor dank).Deze spreadsheet geeft aan wat je ververlies per dag kan zijn. Maar nu is mijn vraag: hoe bereken je het energieverbruik tijdens de krachttraining? Bij de cardio toestellen wordt aangegeven hoeveel energie je verbruikt maar bij de krachttraining heb je geen display waarop dit komt te staan. Mocht hiervan ergens een berekening van staan in één van de stickys mijn excuses hiervoor want dan heb ik er overheen gelezen.

Alvast bedank voor je reactie

Groeten Sjoerd,

Hangt van vele factoren af.

The amount of calories you burn weight lifting depends on your weight, the intensity of your weight training, and the duration (and your age, to some extent, but this is less important.)

A 180 lb male performing 60 minutes of weight training with vigorous effort (meaning little or no rest periods between sets) and at an intensity that causes your heart rate to remain somewhat elevated during exercise would burn approximately 400-475 calories weight lifting.

If you tend to take long rests between sets and your intensity is lower, the same person can expect to burn around 250 calories weight lifting for one hour.

This, of course, will very depending on your body weight.

The key here really is how intense the weight lifting is.

If you are performing circuit-type weight training, with extremely short rest periods or are performing supersets, it is possible to burn a fair amount of calories during a bout of weight training.

Succes, M.

• Topic Starter Topic Starter
Okee bedankt ik zal er even naar kijken

Gr.

Ik heb toevallig afgelopen woensdag een meting gedaan met mijn hartslagmeter.

2009-11-04_Hartslag.jpg

523Kcal in ruim een uur dus. Voor wie zich afvraagt wat die 3 pieken zijn na ongeveer een uur, het zijn Dumbbell Lunges.

(plaatje)

523Kcal in ruim een uur dus. Voor wie zich afvraagt wat die 3 pieken zijn na ongeveer een uur, het zijn Dumbbell Lunges.

Handig zo'n hartslag meter, waar haal je die?

Ik heb zelf de Garmin Forerunner 60. Hartslagmeters met computersynchronisatie zijn verkrijgbaar vanaf +/- 150 euro.

• Topic Starter Topic Starter

2009-11-04_Hartslag.jpg

Dan moet ik zelf ook maar aan de hartslagmeter ;) echt handig om je Kcal verbruik tijdens de krachttraining in kaart te brengen.

Terug
Naar boven